Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

hej,

 

stoję przed wyborem pomiędzy E39 528i a E39 530d. oba mają 193KM, podobne osiągi,

oba mają niski apetyt na paliwo (szczególnie 528i w porównaniu z innymi benzynowymi 2.8

wypada super oszczędnie). którego wybrać? ;) wiem, że różnica między dieslem a benzyną

jest spora, ale naprawdę mam sporą zagwozdkę. jak jest z częściami, kosztami eksploatacji,

itd? słyszałem dużo bardzo pochlebnych opinii na temat obu tych silników. do benzyny nie

zamierzam w żadnym wypadku instalować LPG.

Opublikowano

Jeśli coś się popsuje w dieslu to koszty naprawy będą wyższe. Poza tym diesel na bank będzie miał większy przebieg bo w końcu nikt takiego silnika nie kupuje po to aby jedynie jeździć nim w niedziele. Zaś benzyna ma mniejszy zasięg na baku. Ja mam V8 w e39 i problemów z wyprzedzaniem nie ma żadnych zaś spalanie nie jest małe i takie auto sensowne (czytaj w dobrym stanie) kupisz za ok 20-25 tys (chodzi mi o Pb np 2,8) zaś na diesla w sensownym stanie trzeba mieć od 30 kPLN. Więc musisz przekalkulować ile jeździsz miesięcznie/rocznie i na jak długo kupujesz auto.

Części do obu wersji są dostępne bezproblemowo bo to bardzo popularne konstrukcje.

Opublikowano
dzięki. z moich informacji wynika, że 530d ma rozrząd na łańcuchu. jak jest z 528i i innymi wersjami benzynowymi (530, 540)?
Opublikowano

Tak jak kolega w jednym z postów wyżej napisał - wszystko zalezy od przekalkulowania jakie robisz przebiegi miesięczne/roczne. Jeśli małe to nie ma sensu pakować się w diesla (wyższe koszty napraw bo i więcej w nim drogich elementów przy silniku, wyższa cena zakupu takiego silnika) - lepsza wtedy benzyna (nawet niezagazowana). Jeśli zaś planujesz duże przebiegi to warto powięcić więcej czasu na poszukiwania i znaleźć coś konkretnego w dieslu.

Pzdr.

Opublikowano

Ja bym szukał oba i wybrał bym ten mniej "zajechany"

A jak chcesz auto ściągane to pamiętaj że diesla nikt nie kupuje żeby stał, benzynę z niskim przebiegiem powinieneś znaleść. :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Uwazam, ze jedyna zaleta diesla jest ekonomia, nieraz doszlismy wspolnie na tym forum do takiego konsensusu po dlugich klutniach. Benzyna bedzie cichsza, bedzie mniej drgan, troche mocniejsza, ale drozsza (chodzi o spalanie, bo awarie drozsze sa w dieslu).

W zakupie kierowalbym sie stanem technicznym. Mysle, ze ze wzgledu na drozszy kilometr, wieksze szanse masz na benzyne.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano

Posiadam oba dokładnie takie auta, 528i manual w sedanie i 530d w kombi automat. Oba auta w idealnym stanie, regularnie serwisowane.

Szczerze, mam dość tego klekotania mimo ze kultura pracy jest bardzo duza w dieslu, wiecznie urąbanych pistoletów od dystrybutorów i tego smr. Spalanie? W miescie (Wrocław) nie moge zejsc ponizej 13,5 - 14L, za to jezdzac sedanem spokojnie mam 12,5 litra (oba wyniki wg kompa). Trasa niemalze identycznie, ok 8 kazdy.

Poza tym - serwis, same materialy eksploatacyjne sa juz drozsze do diesla, niestety.

Moim zdaniem, znajdz ładne 528, przewaznie są dobrze wyposażone no i na pewno mniej zajechane od diesli.

Przesiadajac sie z 530 do 528 to jakbym z czolgu wsiadl do BMW :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Szczerze, mam dość tego klekotania (...), wiecznie urąbanych pistoletów od dystrybutorów i tego smr. Przesiadajac sie z 530 do 528 to jakbym z czolgu wsiadl do BMW :D

:mrgreen: Nie moge... :!:

Czy smr to smrod? :8)

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.