Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Członkowie klubu
Opublikowano

W moim aucie 525tds z 93 roku będzie sprawdzany rozrząd. Po czym poznać że jest już do wymiany lub żle założony, np.: przesunięty o 1 ząb. Ma ktoś może jakieś dane dotyczące ustawienia tego rozrządu (rysunki, dane serwisowe), jak go ustawić żeby było dobrze bo autko takie zamulone. Może ktoś to robił i zna się na tym.

Z góry dzięki za pomoc.

Krzysiek.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Opublikowano

A skąd wiesz, że rozrząd? Poza tym w TDSie jest łańcuch.

Zamulenie auta to nie tylko wina rozrządu.

Pompa paliwa, pompa wtryskowa, wytryskiwacze (zwłaszcza sterujący), źle założone przewody podciśnieniowe do komputera...

Jest trochę rzeczy, na które warto zwrócić uwagę.

Baca

Czy teoria zgadza się z praktyką? W teorii tak, w praktyce nie

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Wiem że jest łańcuch. Dodatkowo wchodzą dwa ślizgi, koła, napinacz. Problem w tym że prawdopodobnie przy demontażu pompy wtryskowej mechanik ruszył wałem i łańcuch na kole przy korbowodzie przeskoczył o 1 ząb. Ale to tylko moje przypuszczenie. Widać także po pompie bo aby zgrać kąt zapłonu to musi być podciągnięta do góry na max. (nie ma już możliwości regulcji nią w górę). Dodatkowo jak zdjołem pokrywę wałka rozrządu to okazało się zę wałek nie jest zgrany - był opóżniony.

Nie znam sie na tym aż tak dobrze. Jak możecie to piszcie co o tym myślicie jak to sprawdzić bez rozbierania?? i po czym poznać zużycie łańcucha rozrządu, kół, napinacza, ślizgów.

 

Dzięki - Krzysiek.

 

P.S. do Bacy.

Pompa wtryskowa u mnie jest ok, jak możesz to napisz o co chodzi z pompą paliwa - jaka usterka powoduje zamulenie auta. Dzięki za info.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Opublikowano

Teraz to inaczej sprawa wygląda 8)

Praktycznie pewnikiem jest to rozrząd. Tylko jedź do dobrego fachowca co by niczego nie przeoczył i dobrze zrobił, a potem butem po gazie i obudź te 143 kuce :wink:

 

U mnie zamulaczem był walnięty wtryskiwacz sterujący. Auto jakby straciło ze 100KM... po wymianie, jak depnąłem to dopiero poczułem prawdziwą moc TDSa 8)

Baca

Czy teoria zgadza się z praktyką? W teorii tak, w praktyce nie

  • 2 lata później...
Opublikowano
Witam.Ja także wymieniałem wtryskiwacz sterujący.Jakiś mądry pokleił go klejem i myślał że ropa przestanie lecieć :duh: sporo jej leciało ale co chciałem napisać to to że autko jezdziło dobrze i jak wymieniłem to tak samo jezdzi.Bez różnicy.Więc tak wychodzi że mimo że wstryskiwacz ciekł to nie miało to wpływu na jazdę.Widocznie dobrze czytał mimo przecieku.Pozdrawiam.Jarek
Opublikowano
Też mam podciek we wtryskiwaczu sterującym. W związku z tym mam pytanie-czy w zwiazku z tym zwieksza sie ilośc paliwa wtrykiwana do silnika,a tym samym zwiększone zużycie, czy jest to tylko podciek zewnętrzny?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.