Skocz do zawartości

problemy pomiedzy 1500 a 1800 obr 320d


Aleks.C

Rekomendowane odpowiedzi

Regulator na pompie czy na szynie CR? Możesz podać numer części? U mnie nowe turbo i zaworek EGR. Kolektor, EGR i przepustnica umyte przy wymianie turbiny. Objawy nadal identyczne: częste zamulanie poniżej 2000rpm, czasem szarpanie i moim zdaniem duże spalanie (7,5 - 8 l/100km - tyle paliła mi 530d E39). Mam wrażenie, że jak jest mało paliwa w zbiorniku to objawy ustępują, ale co by to mogło mieć wspólnego nie mam pojęcia.

 

Regulator na pompie, prawdopodobnie będziesz miła ten sam co u mnie, bo z tego co pamiętam to nawet wtryskiwacze są te same co u mnie a więc bosch 0 928 400 560, 0 928 400 537, 0 928 400 498 wszystkie są zamienne. Do tego przestała kopcić przy bucie na 2 :) Koszt nowego bosch -a to ok 350złbrutto a w BMW 650-700zł. Chociaż ja akurat wziąłem od gościa z forum używkę bo wątpiłem że to pomoże ale okazało się że jest ok więc już została.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 432
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Chciałbym sprostować

U mnie na dławienie przy delikatnym dodawaniu gazu pomogło nie odłączenie AGR tylko wtyczki na tej "przepustnicy" co jest przykręcona do AGR. Podczas czyszczenia zauważyłem że ta klapka wewnątrz czasami się zacina. Oznaczone na niebiesko na zdjęciu poniżej

 

http://i.imgur.com/N3tQul.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Koledzy, miedzy 1500-2000obr mam problem szarpanie podczas jazdy.

 

Szarpanie jest dosc mocno, 3x zafaluja obroty o ok 100obr. Wystepuje to TYLKO na rownych obrotach. Przy jezdzie np 50kmh na 3ce. Zafaluje 3x, i jedzie dalej i po chwili znowu.

 

 

Wymienialem elektorzawor egr na nowy oryginalny. Pomogl na tydzien, a pozniej to wrocilo, w sumie po tym jak odebralem auto od mechanika po wymianie turbiny.

Miałeś wypadek? Pomogę w uzyskaniu odszkodowania
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem ten sam problem, ze lekko szarpalo w okolicach 1800 obrotow. Jak rowniez podczas naglego dodania gazu gdy przez dluzszy czas jechalem ze stala predkscia. Problemem u mnie okazal sie przewod doprowadzajacy czyste powietrze do turbiny. W miejscu laczenia sie przewodu z przeplywomierzem wyceila sie dziura (zbyt mocne scisniecie opaska - tak domniemam). Obkleilem miejsce laczenia tasma do wyzszych temp. i problem ustal. Przeplywka podawala inne dane dotyczace wpadajacego powietrza niz mialo to miejsc i stad dochodzilo zapewne do poszarpywana.

 

Wysłane z mojego lenovo A820 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jak Ci się udało wyciągnąć przepływkę z tego kanału owalnego? Co trzeba zrobić żeby go wysunąć? u mnie za chiny nie chciał wyjść..skończyło się tak że pękła wewnątrz prawdopodobnie płytka. Musiałem kupić nową :/

 

Wsadziłem strone wtyczki do imadła i ruszałem na boki całym kanałem z wyczuciem aż puściło na klejeniu.Przyznam że jest to trudna operacja!! ale z wyczuciem się da zrobić.

A nie da sie normalnie przewiercić (jakim wiertłem) ,albo wypalić rozgrzanym drutem bez rozpoławiania :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

odgrzeje troche tamat.....

 

U mnie szarpanie wyglada tak ze jak auto jest zimne to jest ok dopiero jak sie silnik nagrzeje lub przejade z 15 km to nagle auto zaczyna szarpac tak jak by nie dostawalo paliwa po czym nagle przestaje lub jak wzisne sprzeglo i sie troche potocze na sprzegle to tez sie robi ok. Nie dzieje sie tak codziennie.

Na kompie pokazywalo mi blad sondy i "elektronika egr" sonde wymienilem a egr przeczyscilem(byl czysty) i niestety problem nadal jest z szarpaniem.

Gdzie szukac przyczyny w dpf-ie, we wtyczkach na listwie czy gdzie bo juz sie pogupiłem po przeczytaniu kilku stron .... silnik n47 1.8d 143km.

Programowanie/Obróbka CNC - Fanuc/Sinumerik/Heidenhain
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze ze nikt tu juz nie zaglada ;/

 

 

Wczoraj auto podszas jazdy zaczelo szarpac i jak sie zatrzymalem to widac bylo po wskazowce ze buja obrotami, bylo tez czuc to na budzie po czym ustalo i bylo ok.

Dzis zrobilem 300km, 250 trasy i z 50 po miescie i auto eleganco smigalo, zero szarpania.

 

Dodam ze wczoraj na shelu wlalem cos do czyszczenia.

Programowanie/Obróbka CNC - Fanuc/Sinumerik/Heidenhain
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie szarpanie występuje przeważnie na 5 i 6 biegu w okolicy 1700 obr. przy mocnym przyspieszaniu i najczęściej jadąc pod górę (przeważnie po przejechaniu pewnego dystansu). Wtedy jest to najbardziej odczuwalne. Wrażenie jest takie jak by odcinało na moment paliwo po czym autko znowu ciągnie i tak kilka razy, aż dojdzie do 2000 obr i wtedy jest ok. Sprawdzane było turbo, wtryski (jeden był przybrudzony), wycięty jest DPF (ale ten problem był już przed wycięciem), moc jest lekko podniesiona poprzez zmianę oprogramowania. Mechanik twierdzi, że powodem może być sprzęgło. Co myślicie? Proszę o poradę. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie szarpanie występuje przeważnie na 5 i 6 biegu w okolicy 1700 obr. przy mocnym przyspieszaniu i najczęściej jadąc pod górę (przeważnie po przejechaniu pewnego dystansu). Wtedy jest to najbardziej odczuwalne. Wrażenie jest takie jak by odcinało na moment paliwo po czym autko znowu ciągnie i tak kilka razy, aż dojdzie do 2000 obr i wtedy jest ok. Sprawdzane było turbo, wtryski (jeden był przybrudzony), wycięty jest DPF (ale ten problem był już przed wycięciem), moc jest lekko podniesiona poprzez zmianę oprogramowania. Mechanik twierdzi, że powodem może być sprzęgło. Co myślicie? Proszę o poradę. Pozdrawiam.

Sprzęgło to raczej się ślizga, czyli obroty rosną a auto jedzie tak samo. Odpada jak dla mnie.

 

Jak już może pisałem, u mnie pomogła wymiana elektrozaworu EGR. Szarpanie praktycznie zniknęło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem filtr paliwa na MANNA - nic nie pomogło. Kolego Kifer90 zauważyłem to jakoś nie długo po chipie, ale wtedy miałem dużo błędów związanych z częstym wypalaniem DPF- a. Myślałem, że to przez filtr, więc go usunąłem. Raz też wystąpił błąd "niskie ciśnienie na listwie" czy coś takiego, ale później już nie występował. Od dłuższego czasu komputer nie pokazuje błędów a samochód lekko szarpie jak pisałem wyżej. Sugerujesz, żeby pokombinować coś z oprogramowaniem?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sprawdzalem chyba wszystko, nie mam pomyslu.

 

Na komputerze nie mam zadnych bledow, wymienialem elektrozawor egr oraz wezyk. Turbo mam po regeneracji. Przeplywomierz sprawdzalem inpa pokazuje normalne wartosciami.

 

Faluje mi czasem mocniej czasem slabiej, dzisiaj na odcinku 2km zafalowal 3x. na 4 biegu 1600 obr.

Miałeś wypadek? Pomogę w uzyskaniu odszkodowania
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodziło mi o tą mape, soft, która steruje całym silnikiem, wtryskami turbiną itp, może coś w niej jest skopane, dlatego zadałem pytanie czy ww obiawy zauważyłeś w niedługim odstępie po chipie.

jak masz mape na kompie to spytaj sie kogoś z forum kto się zajmuje chipem, czy by nie zobaczył twojej mapy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paliwo nie ma nic do znaczenia, lałem na statoilu, shellu, orlenie, i lotosie, wszystko tak samo, dolewalem STP, nic nie pomagalo.

 

 

Paliwo wykluczam, myslalem nad DPF, ze znowu elektorzawor mi padl

Miałeś wypadek? Pomogę w uzyskaniu odszkodowania
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paliwo nie ma nic do znaczenia, lałem na statoilu, shellu, orlenie, i lotosie, wszystko tak samo, dolewalem STP, nic nie pomagalo.

 

 

Paliwo wykluczam, myslalem nad DPF, ze znowu elektorzawor mi padl

A byłeś gdzieś u mechaniora jakiegoś :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylem, 0 bledow na komputerze, wszystko w normie. A falowanie jednak jest, musze znalezc na podmiane elektrozawor i sprwdzic czy pomoze, sprobuje tez autowypalanie DPF jezeli elektrozawor nie pomoze
Miałeś wypadek? Pomogę w uzyskaniu odszkodowania
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli macie szarpanie i lekkie falowanie obrotow pomiedzy 1500-2000 obrotow to mialem to samo. Ani aso ani zaden warsztat z wyjatkiem jednych magikow od bmw nie mogl tego zdiagnozowac. Wymienili mi czujnik temp powietrza w dolocie i to pomoglo. Zero szarpniec, zero falowania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.