Skocz do zawartości

problemy pomiedzy 1500 a 1800 obr 320d


Aleks.C

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 432
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

U mnie problem nie został jeszcze zdiagnozowany, ale kilka rzeczy zostało wykluczonych:

przepływka

EGR i kolektor

podciśnienie, wężyki.

 

Ostatnia teoria jest: wtryski!

"Mój mechanik" miał to u siebie w 320d.

Na dzień dobry zapodam Motula do wtrysków, być może pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie problem nie został jeszcze zdiagnozowany, ale kilka rzeczy zostało wykluczonych:

przepływka

EGR i kolektor

podciśnienie, wężyki.

 

Ostatnia teoria jest: wtryski!

"Mój mechanik" miał to u siebie w 320d.

Na dzień dobry zapodam Motula do wtrysków, być może pomoże.

 

Na dzień dobry to zapodaj Liqui Moly Pro-Line Diesel System Reniger 5156. Korekty bardzo się poprawiły u mnie po przejechaniu 3/4 baku. Poprawiła się znacząca praca silnika..nie dziwne skoro korekty z -1.8 na dwóch wtryskach spadły do -0.5 Jest droższy ale naprawdę daje rade.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i u mnie problem powrócił przy dodatnich temperaturach :(

a wszystko zaczęło się po wymianie filtrów, oleju i odmy...

zazwyczaj ujawnia się jak silnik jest już nagrzany ale nie ma reguły

POMOCY bo wk... niemiłosiernie

 

U mnie też problem powrócił przy temperaturze powyżej 15 stopni. Czyli wymiana przepływomierza nic nie dała, aczkolwiek po wymianie, przez całą zimę ani razu nie szarpał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
U mnie szarpie tylko kiedy dpf sie wypala

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a próbowaliście odłączyć wężyk ciśnieniowy od egr i go zaślepić np. śrubą

może to egr się przycina

 

Dokładnie tak jak kolega wyżej napisał. Najnowsza diagnoza to zacinający się sterownik EGR. Wężyk zdjęty, zaślepiony śrubką i szarpanie całkowicie ustało, niestety problem nadal jest z kopceniem na biegu jałowym więc nie poddaje się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a próbowaliście odłączyć wężyk ciśnieniowy od egr i go zaślepić np. śrubą

może to egr się przycina

 

Dokładnie tak jak kolega wyżej napisał. Najnowsza diagnoza to zacinający się sterownik EGR. Wężyk zdjęty, zaślepiony śrubką i szarpanie całkowicie ustało, niestety problem nadal jest z kopceniem na biegu jałowym więc nie poddaje się.

 

 

sterownik egr?? o to chodzi? http://allegro.pl/bmw-3-e90-09r-2-0-d-czujnik-podcisnienia-egr-i2199754986.html

 

a posiadasz dpf ??wywaliło Ci jakiś błąd jak zaślepiłes egr?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Skąd wiadomo że wypala filtr cząsteczek stałych? Mam auto od roku i nigdy mi nic nie wyświetlił ???

 

Mi tez nie wyswietla, ale robilem kilka razy wymuszone wypalanie i teraz wiem i czuje kiedy to sie dzieje :) autko troszke bardziej basuje i jak jade ze stala predkosci to troche go dusi, czuc lekkie zabkowanie

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja nie wiem kiedy mi się wypala, nic mi nie wyświetla, jestem posiadaczem po raz pierwszy diesla a dodatkowo automatu od paru miesięcy, Ale mam kilka dziwnych objawów: po odpaleniu i przełączeniu z P na D lub R strasznie "rechocze" a po ruszeniu na małych obrotach buczy i tak jakby bardziej trzęsło autem. Po kupnie auta powymieniałem filtry płyny itp włącznie z kompletem świec BERU. Rozumiem że ze stanu Parking przełanczajac w drive samochód chce jechac i delikatnie ciągnie do przodu ale coś mi nie pasuje ten hałas. Poza tym podczas cofania przy dohamowywaniu słychac z tyłu stukanie - każde naciśniecie hamulca to pukniecie. Ale po 7-8 razie wycisza sie. Nie ogarniam tego wogóle. Nie wiem czy mam się martwic, bo byłem u swojeo mechanika a on nic nie słyszy, mówi ze jest wszystko ok - tylko ze pukania przy cofaniu akurat nie było słychac. Wyczytałem w jednym z tematów, że istnieje coś takiego jak podpora wału i że to ona może robic swoje jak jest naruszona. Sorki, że tak się rozpisałem ale już nie więm co robic. Najlepiej jakby mi ktoś konkretny dał rade podpiąc auto pod kompa kto się ZNA NA TYM NAPRAWDE, albo ustawił się gdzie na spotkanie w celu przejechania się moim egzemplarzem i sprawdzeniu czy tylko mi się coś w głowie robi czy w moim samochodzie się coś pierdasi. :|
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Podpora ci na kompie nie wyjdzie, objawy wskazuja na podpore i poduszki silnika

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpora ci na kompie nie wyjdzie, objawy wskazuja na podpore i poduszki silnika

 

ok sprawdze podpore i poduszki a co ze zmiana biegów tak jak opisałem. Czy u Was tez silnik wtedy inaczej pracuje? A spalanie pokazuje mi 10l na miescie przy wczorajszej trasie busko-sandomierz 8.8 :cry2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po odłączeniu wężyka od egr i zaślepieniu go falowanie podczas jazdy nie występuje już, zrobiłem jakieś 50km i nawet przez chwilę nic się nie działo.

Czyli według mnie winny jest zawór egr lub elektro-zaworek egr(czujnik)

 

co wymienić??

 

Dokładnie to jest ten sterownik co wrzuciłeś na allegro we wcześniejszym poście. Nie mam dpf'u. Wymień sterownik.. ja wymieniłem przepływomierz na nowy, a objawy nie ustały..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

ok sprawdze podpore i poduszki a co ze zmiana biegów tak jak opisałem. Czy u Was tez silnik wtedy inaczej pracuje? A spalanie pokazuje mi 10l na miescie przy wczorajszej trasie busko-sandomierz 8.8 :cry2:

 

a ile masz nakulane kilosków?

 

wiadomo dźwięk się zmienia jak wrzucisz na D i trzymasz na hamulcu, bo na P moment nie idzie przez skrzynię. Jak masz jakieś luźne plastiki to po wrzuceniu na R lub D może wpadać w rezonans i hałasować.

Po wciśnieciu hamulca jak się bardzo wsłuchasz to słychać jak blokada lekko stuknie, bo bez wciśniętego hamulca nie zmienisz biegu, podgłośnij radio i w drogę bo ja tez od czasu do czasu mam przesadnie wrażliwe ucho i słysze coś czego inni zupełnie nie słyszą .

Nasze autka nie sa zbytnio wyciszone, w trasie jest ok ale w mieście wszystko słuchać. ostatnio nasłuchiwałem co mi tak dziwnie chodzi autko a to był dźwięk auta obok :mrgreen: , innego razu zaczęły mi piszczeć hamulce (tak myślałem) ale jak wyprzedziłem gościa na trasie to przestały i okazało się, że to jemu piszczą :cool2:

Spalanie w automacie tez bedzie wyższe , ja mam w poznaniu teraz ok 9,5 -10 l a na trasie po wyzerowaniu wskazań spada do ok 6,5L normalna jazda lub 7,5-8 latanie po 170 (oczywiście nie w Polsce :wink: ) i ciągłe wyprzedzanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jakiś czas temu pisałem że zauważyłem że ten elektrozawór przepuszcza powietrze w jedną i w drugą stronę w stanie bez napięciowym i pytałem was czy to normalne i co powinien zrobić po podaniu napięcia na zaciski ???

 

Niestety nikt mi wtedy nie odpisał!!!

Sprawdźcie u siebie jak działa ten wasz elektrozawór czy jak go wymontujecie da się przez niego zassać powietrze w stanie bez napięciowym?

 

Moim zdaniem on powinien nie przepuszczać podciśnienia do momentu podania na niego napięcia

 

Myślałem że u mnie te przepuszczenie jest normalne, może się okazać że ma być inaczej.

 

Proszę sprawdźcie to u siebie i podzielcie się informacjami !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jakiś czas temu pisałem że zauważyłem że ten elektrozawór przepuszcza powietrze w jedną i w drugą stronę w stanie bez napięciowym i pytałem was czy to normalne i co powinien zrobić po podaniu napięcia na zaciski ???

 

Niestety nikt mi wtedy nie odpisał!!!

Sprawdźcie u siebie jak działa ten wasz elektrozawór czy jak go wymontujecie da się przez niego zassać powietrze w stanie bez napięciowym?

 

Moim zdaniem on powinien nie przepuszczać podciśnienia do momentu podania na niego napięcia

 

Myślałem że u mnie te przepuszczenie jest normalne, może się okazać że ma być inaczej.

 

Proszę sprawdźcie to u siebie i podzielcie się informacjami !!!

Inny silnik, EGR tylko mechaniczny, brak elektryki. Nie da się go przedmuchać od strony spalin gdy jest zamknięty w żadną stronę. Można za to wysterować go podciśnieniem jakie jesteś w stanie zrobić płucami :mrgreen:

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sam egr jest mechaniczny ale ten element sterujący jest to elektrozawór !

http://bmwfans.info/parts/catalog/E91/Touring/Europe/318d-M47N2/LHD/N/2007/february/browse/engine/vacuum_control_agr/

 

Pozycja 1

Ten element jest do sprawdzenia, na drugi raz proszę o dokładniejsze czytanie !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

a ile masz nakulane kilosków?

 

wiadomo dźwięk się zmienia jak wrzucisz na D i trzymasz na hamulcu, bo na P moment nie idzie przez skrzynię. Jak masz jakieś luźne plastiki to po wrzuceniu na R lub D może wpadać w rezonans i hałasować.

Po wciśnieciu hamulca jak się bardzo wsłuchasz to słychać jak blokada lekko stuknie, bo bez wciśniętego hamulca nie zmienisz biegu, podgłośnij radio i w drogę bo ja tez od czasu do czasu mam przesadnie wrażliwe ucho i słysze coś czego inni zupełnie nie słyszą .

Nasze autka nie sa zbytnio wyciszone, w trasie jest ok ale w mieście wszystko słuchać. ostatnio nasłuchiwałem co mi tak dziwnie chodzi autko a to był dźwięk auta obok :mrgreen: , innego razu zaczęły mi piszczeć hamulce (tak myślałem) ale jak wyprzedziłem gościa na trasie to przestały i okazało się, że to jemu piszczą :cool2:

Spalanie w automacie tez bedzie wyższe , ja mam w poznaniu teraz ok 9,5 -10 l a na trasie po wyzerowaniu wskazań spada do ok 6,5L normalna jazda lub 7,5-8 latanie po 170 (oczywiście nie w Polsce :wink: ) i ciągłe wyprzedzanie.

 

Dzięki, troszke mnie uspokoiłeś, ale i tak podjde na kanał dla świętego spokoju i niech mi posprawdzają poduszki i podpore. A przejechane mam 164tyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sam egr jest mechaniczny ale ten element sterujący jest to elektrozawór !

http://bmwfans.info/parts/catalog/E91/Touring/Europe/318d-M47N2/LHD/N/2007/february/browse/engine/vacuum_control_agr/

 

Pozycja 1

Ten element jest do sprawdzenia, na drugi raz proszę o dokładniejsze czytanie !!!

No tak, teraz będzie mi łatwiej zlokalizować o co chodzi gdy pokazane jak krowie na rowie :mrgreen:

 

Nie zauważyłem tego zaworu-siedzi niżej a tam jeszcze nie kopałem :twisted:

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie dziś odłączyłem wężyk od "gruszki egr-a" wężyk zaślepiłem śrubka. Zobaczymy czy przestanie szarpać ...

Będę informował na bieżąco, jeśli okaże się że jest wszystko ok to oznaczało by że ten sterownik "elektrozawór" przepuszcza i auto ciągle chodzi na tzw. dopalaniu spalin??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie ten problem występuje od roku (odkąd kupiłem auto). Od razu wtedy zacząłem śledzić ten wątek. Zeszły rok przejeździłem nic nie robiąc przy aucie. Było różnie - raz mniej bujało, raz bardziej, ogólnie mówiąc problem pojawiał się co jakiś czas. Trochę się poprawiło jak zacząłem tankować ultimate, a nie zwykłego diesla. Mam też wrażenie, że rzadziej ten objaw występuje jak jest więcej niż pół baku paliwa. Przez zimę w ogóle zapomniałem o tym problemie i całą zimę auto jeździło idealnie. Ani raz nie szarpało... do czasu, aż się zrobiło cieplej tzn. jakieś 15 stopni. Teraz postanowiłem coś z tym zrobić. Pojechałem do mechanika i gość dość szybko stwierdził, że za takie objawy odpowiada zawór DRV regulujący ciśnienie na szynie wtryskowej. Do tego wymiana filtra paliwa bo był zapchany. Przez 5 dni auto jeździło super, ale wczoraj po południu temperatura podskoczyła na 17 stopni i problem powrócił... Tak, że parę stów poszło prawdopodobnie na marne. Jedno co na razie zamierzam zrobić to wlać środek do czyszczenia układu paliwowego bo na wymienionym zaworze mechanik pokazał mi małe brązowe plamki, które mają świadczyć o wodzie w układzie paliwowym (która była lub jest). Kolejne droższe naprawy na razie odpuszczę bo tak w ciemno to mi pół auta wymieni - przepływkę, egr, przepustnicę... itd. części jest dużo ;)

Bedę dalej śledził ten wątek i życzę powodzenia komuś upartemu, co wreszcie trafi na rozwiązanie.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.