Skocz do zawartości

[E34] Wymiana mikrofiltra w układzie wentylacji


ducat

Rekomendowane odpowiedzi

pytanie panowie.

a gdzie sie znajduje filtr kabinowy w e36 316 93 rok?

Jak masz klimę tu masz dokładny opis+zdięcia viewtopic.php?f=15&t=11803&hilit=wymiana+filtra+kabinowego.Bez klimy opis+zdięcia viewtopic.php?f=15&t=13201#p90158 :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wczoraj wymienialem u siebie filtr kabinowy w 520i, 93r wersja z klimą. Posłużyłem sie instrukcja i jakos poszlo, ale może jeszcze delikatnie rozwine temat zeby bylo jeszcze jaśniej.

1. Wyjmujemy schowek, odpinamy 2 klipsy przy zawiasach pociągając je do siebie, odpinamy 2 paski podtrzymujace, powinny byc zabezpieczone takimi blaszkami.

2. Zdejmujemy górą pokrywę schowka. Chyba 3 krzyzaki. Sruba po prawej, i 2 po lewej. Po jej odkreceniu trzeba odpiac 2 wsuwki od lampki schowka i jedna wsuwke od czujnika owej lampki.

3. Odkrecamy wykładzię z lewej, trzyma sie na jednej srubie krzyzakowej.

4. Odkręcamy nawiew na nogi, 2 śruby naprzeciw. Jest on połączony taką jakby plastikową zaślepką z lewą częścią schowka na której sa rozne naklejki typu achtung itp (widać je normalnie po otwarciu schowka). Ja wyjełem nawiew razem z tym plastkiem. Przy montazu trzeba uwazac zeby nie połamać języka, który jest na wysokości komputera OBC. (U mnie sie polamal :))

5. Po zdjęciu wszystkich tych elementow bedziemy widziec oslone od chlodnicy klimy, a za nią boczną zaślepkę filtra. Za filterm mialem jeszcze u siebie taki jakby duzy komputer wsuniety miedzy filtr, a sciankę. Nie pamiętam dokladnie czy trzeba odkrecac tą obudowę od klimy, ale chyba po jej odkreceniu powinnismy miec lepszy dostep do filtra. Jest ona zamocowana az na 7 srub typu Torx (rozmiar chyba T15). Zeby odkrecic je wszystkie trzeba głęboko zajrzec za oslone zeby je dostrzec. Po jej zdjęciu mamy na wierzchu chlodnice. Mimo tego dostęp do filtra jest jeszcze utrudniony, bo przeskadza nam wyzej wspomniany komputer (czy cokolwiek to jest), wiec ja go wyjelem i normalnie i zawisl na kablach. Nie jest on zamocowany na zadne srubki tylko lagodnie wsunięty. Teraz zostaje nam tylko odkrecenie jedego Torxa, ktory znajduje sie na samym dole tej bocznej obudowy filtra (mleczny plastik).

 

U mnie jakis inteligent chyba nie umial wlozyc tego filtra jak nalezy to wsadzil sam wklad bez tej plastkikowej ramki. Do tego gwint w obudowie filtra byl ukrecony. Przy wkladaniu nowego filtra trzeba pamietac zeby go dobrze wlozyc. Powinny byc na nim oznaczenia typu TOP i strzalki jak go wsunac. Pamietajmy o zakupie odpowiendiego filtra do wersji z klima, najtanszy kosztuje 30zł, węglowy z 50zł.

 

Montujemy wszystko na odwrot to juz oczywiste. Montujac schowek najlepiej wleźdz pod niego, bo ciezko wcelowac tymi zatrzaskami spowrotem na pret trzymając go przed sobą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Witam, przepraszam za odgrzanie kotleta ale to jest jedyne miejsce gdzie został wspomniany i pokazany filtr jaki ja mam, jest to filtr którego zdjęcia wkleił robertbmw. Pytanie, czy muszę koniecznie wymienić ten sam czy może mogę kupić inny i wsadzić go tam gdzie jest większość filtrów w e34 czyli za tym pseudozielonym plastikiem ? Nie mam klimy tak jak wspomniał kolega w tym poście ze swoimi zdjęciami...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.