Skocz do zawartości

M54B25 - minimalnie opóźniona reakcja na gaz.


ShakeIt

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ja napisze wam swoje parę słów na temat walki z m54b25 wymieniłem :

-odma komplet

-świece denso jedno elektrodowe ( sprawdzałem na różnych na nich silnik działa najpłynniej)

-wszystkie wężyki i zaślepki od podcisnień

na koniec wisienka na torcie wszyscy piszecie o sondach ale tylko tych przed katami , ja zmieniłem te za katami i naprawdę auto nie do poznania :)

napisałem o wymianie tylko te elementy po których poprawiła się praca , aha jeszcze wymontowałem pompę próżniową i czujnik sprzęgła

objawy jakie miałem to wszyscy o nich piszą , przygasanie silnika przy ruszaniu , spadające obroty , opóźniona reakcja na gaz wałkują temat nikt nie napisał o tych sondach za katami w mojej bmw naprawdę pomogło .

Zastanówcie się czy jak nasze bmw były nowe to występowały takie anomalie ? szczerze ja nie wierze , wiec dlaczego teraz są ( bo coś jest nie sprawne )

 

 

 

pozdrawiam

Bartek Gorzów Wlkp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 816
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

jakie miałeś wartosci przed i po wymianie sond? Tez o tym myślałem ale nie widze żeby coś z nimi było nie tak?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kombinowałem z inpą jeździłem przez tydzień i niby sondy działały prawidłowo . ale nie do końca tak było były różnice między bankiem nr1 a nr 2 wymieniłem najpierw tą przed katem w banku nr 1 bo czasami nie oscylowała jak ta w 2 banku , co dziwne tylko czasami . Po wymienianie było ciut lepiej ale ... to nie było to. Dalej kombinowałem i wyczaiłem że w czasie nagrzewania auta jeszcze przed osiagnięciem prawidłowej temperatury ta za katami też w banku nr 1 tak samo miała zaniżone wartości i czasami bardzo rzadko wywalało błąd grzałki więc zmieniłem na dwie oryginalne i na razie jestem zakochany w aucie dostało takiego aksamitu już nie jest takie szarpiące itp wiecie o czym ...i jakby więcej mocy ale może to tylko w głowie :D polecam spróbować
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CCV i odma to to samo.Ja mam normalny układ tylko że zaślepiłem powrót do miski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odma nie jest przyczyną żadnych problemów z braniem oleju oprócz kiedy zamarza albo membranka pęknie ale gdy jest wporzo tak jak na moim filmiku 15 sto letnia i nic jej nie było.

 

 

Podłączyłem dzis kompa i fakt BANK 2 sensor 2 przymulał co do bank 1 sensor 2.

Kupiłem BOSCHa dwie ale wymieniłem po jednej.

Ta która zamulała ,po wymianie FAKT Inne auto,nie SZARPIE przy zmianie biegów tak mocno,na niskich obrotach ma chyba więcej momentu i mogę tylko na sprzęgle manewrować na parkingu czy pod garażem.

Po wymianie drugiej nie było zmian gdyż to była ta lepsza ale dla pewności.

Ale! NIE ZMIENIŁO TO NIC w kierunku skakanie obrotów przy "zabawie" pedałem gazu

ALE jest SPOKO :clap:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@zabek23_2006, @mlodydark, jakie powinny być prawidłowe wartości tych sond? Pytam bo mój też robi "kangurki" przy ruszaniu i czasem jak dam mu za mało gazu to potrafi zgasnąć na parkingu, aż mi wstyd :oops: Do tej pory myślałem, że przyczyną jest nie działający zawór DISA (łopatka cały czas jest otwarta), ale może to również wina właśnie tych sond.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co zaobserwowałem to nie chodzi o wartości lecz czas reakcji,moja przymulała czyli zmiany wykresu były słabe w porównaniu do nowej ALE zaznaczam mój silnik jest po remoncie i WSZYSTKIE rzeczy były zrobione ,wykluczone ,wymienione,mój silnik też czasem gasł ale głownym powodem były zużyte pierścienie ,także jezeli masz inne problemy jak nieszczelność ,słaba kompresja to nowe sondy mogą nic nie dać.

Dlatego robie serie filmów na YT o tym ,krok po kroku bo wielu ludzi mówi że wszystko było sprawdzone,wymienione a nigdy nie robili pomiaru szczelności tylko pomiar kompresji który jest totalną stratą czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam tak jak kolega młody pisał jak sprawdzac sondy , ponadto sprawdzcie wężyk podciśnienia do filtra paliwa ten przy samym filtrze jest od spodu auta i jeżeli nie był zmieniay na 100% jest sparciały .

Młody jak wrażenia po wymianie sond niby nie potrzebnych jak wszyscy piszą :duh: , ja jestem zaskoczony dynamiką na +

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze uważałem że jeżeli je tam zamontowali to sa chyba od czegoś.Jest mało info na necie ale działa to mniej wiecej tak,jak katalizator nie jest w stanie poprawnie funkcjonować i nie przepalone cząsteczki wydostają się na zewnątrz,to właśnie one wysyłają sygnały do ECU czy wzbogacić mieszanke żeby podwyższyć temp. Katów ,ewentualnie wyjałowić mieszanke kiedy kat już jest gorący lub nie działa i snierdzi.Dlategi większość tunerów radzi usunięcie ich żeby nie mąciły w mapie paliwowej bo gdy dodajemy więcej mocy przez lekkie wzbogacenie,katy nie będą mogły przepalić więc sondy obniżą mieszankę

Jest o niebo lepiej !!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeci dzień testu,powrót z pracy autostradą

Ruszanie z jedynki bez gazu -aksamit

zmiana biegów -aksamit

redukcja biegów -aksamit

z jedynki na wsteczny bez gazu -aksamit

nie dławi tak mocno kiedy puszczam sprzęgło bez gazu

Kto by pomyślał że to te sondy mogą tak wkur......... tylu ludzi :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2:

 

 

zabek23_2006 będę robił o tym filmik kiedy nagram resztę o przyadłosciach tego silnika krok po kroku I wspomnę o Tobie jeżeli chcesz?

może wyślij fote na tle auta albo coś w tym stylu bo rozwiązałeś jeden z większych problemów,bo to że dalej dławi "przy zabawie z gazem już nie ma znaczenia gdyż przy ruszaniu czy jeżdzie jest tak jak powinno być no chyba że ktoś się lubi bawić :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Wam :)

Super, że doszliście wreszcie co niedomagało w waszych autach. Żałuję, że u mnie nie było różnicy po wymianie wszystkich czterech sond na nowe Boscha :( Robiłem też testy z jazdy przy odłączonych sondach w różnej konfiguracji i spalanie było większe, reakcja na gaz ciut lepsza bo mieszanka bogatsza, ale generalnie, czy stare sondy, czy nowe, czy odłączone - zachowanie silnika było podobne... Stare widocznie nie były złe, i myślę, że u Was musiał być efekt dławienia większy niż u mnie.

 

Jeśli dobrze kombinuję, to może gdybyście spróbowali pojeździć na odłączonych sondach to było by dużo lepiej niż z podłączonymi wadliwymi...? Ale raczej nie róbcie teraz takich prób, żeby czegoś sobie nie spaprać :wink: Dobrze, że więcej osób próbuje różnych rozwiązań i możemy się wymienić doświadczeniami. U mnie akurat nie było poprawy ale to nie oznacza, że w innym silniku będzie tak samo.

 

Ja wymieniłem sondy przy realnym przebiegu 139 tys. km. więc może w Waszym przypadku przy większym przebiegu faktycznie te sondy były już zużyte - napiszcie jaki macie przebieg.

:cool2: Dzięki za podzielenie się odkryciem.

y4msY-u2wiUonuSCMhtmsBD5AljsLw4_SjGs3qGuvC6CXYgdnWpqYjAaWubdW_sgC51mXO4-xf89bx2XQm8rs0aPdQ5dxJUZ6_9Cvteg6B3MC8y65Olaa9wm4GbnNF696rODaT_h24tGGM3JnR_c3FvFgvhNyBlhPqoaQns3TE7y5iRZ1s6656GvAPHmdDbgzFg?width=558&height=90&cropmode=none
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Młody oczywiście że możesz o mnie wspomnieć , czuję się teraz troszkę jak Kolumb :D moje Bmw ma 215000 km , a silnik wymontowałem z bmw z 232000 km .

Dziś przejechałem się kumpla nowym nabytkiem bmw e39 z silnikiem m54b22 i pracuje jeszcze lepiej niż moje , ale mam pomysł będę badał inpą dlaczego stawiam jeszcze że coś znajdę . Pojeździłem dziś tą e39 i jest bardzej mulasta wiadomo inna waga mniej mocy ,ale kurde mozna wogule bez gazu ruszać , tylko jakoś tak powoli obroty spadają u mnie teraz prawie jak mojej kawie :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Buckey ja mam przebieg 220000 km silnik po remoncie i nic nie pomogło tak jak te sondy,pierścienie troche ale te sondy to było to,palił duzo oleju więc mogło to przymulić te sondy.

 

Niedawno odłączałem te sondy i jeżdziłem tak dwa dni bo szukałem innego problemu (ujemnych adaptacji i znalazłem) ale reakcja była taka sama z włączonymi czy nie.

Dziwne to ale po aktualizacji softa zauważyłem ze gdy odpinam czujnik sprzegła nie ma żadnej zmiany w obrotach jak kiedyś itp. lub odłączeniu sond czy zaworka oparów spalin nie pokazuje check-a itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno odłączałem te sondy i jeżdziłem tak dwa dni bo szukałem innego problemu (ujemnych adaptacji i znalazłem) ale reakcja była taka sama z włączonymi czy nie.

Dziwne to ale po aktualizacji softa zauważyłem ze gdy odpinam czujnik sprzegła nie ma żadnej zmiany w obrotach jak kiedyś itp. lub odłączeniu sond czy zaworka oparów spalin nie pokazuje check-a itp.

No dobra, a powiedz, jeździłeś z podłączoną inpą na nowych sondach za katem? Mam u siebie 252 kkm przejechane, silnik wcześniej trochę oleju siorbał, ostatnio bawiłem się kamerką i przez otwory sond badałem stan katalizatorów. Oba katy mam drożne i całe, choć minimalnie są zapopielone. U mnie z tego co wiem, na rozgrzanym silniku i na wolnych obrotach, tylne sondy stoją na 0,7V, co oznacza dobry skład spalin, w czasie jazdy coś tam się zmieniało. Mógłbyś sprawdzić, jak zachowują się nowe, dla przykładu:

1. wolne obroty

2. jazda z małym obciążeniem, np 3 bieg i jednostajna jazda przy 3 krpm

3. jazda z dużym obciążeniem, np 3 bieg i przyspieszanie od 2 do 4 krpm

Można by przyjąć to za punkt odniesienia, bo masz sprawny silnik i nowe sondy. Ja np mam u siebie wysoką kompresję, silnik trzyma moc, reakcja na pedał gazu jest dobra, ale drażni, że wolne obroty takie mało stabilne, trzeba na półsprzęgle manewrować, bo lubi zgasnąć. Trochę sobie z tym poradziłem montując chwilowy wyłącznik czujnika pedału sprzęgła. Przeciąłem jeden przewód czujnika i wstawiłem tam przekaźnik, natomiast przekaźnik jest sterowany poprzez dołożony moduł napięcia od obrotów. Ustawiłem ten moduł tak, aby przekaźnik załączał czujnik pedału od 2 krpm, bo wiadomo, bez czujnika nie ma tempomatu i obroty liftuje przy dynamicznej jeździe i zmianie biegu, a tak u mnie powyżej 2 krpm wszystko działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzicie chłopaki dobrze wiedzieć o tym czujniku to dlatego po swapie nie działa mi tempomat :duh:

Robiłem swapa silnika i skrzyni z automata na manual , jeszcze go nie podłączyłem . Jutro będę męczył kolegi m54b22 z podłączoną inpą może coś wypatrzę u niego jest przebieg ponad 320000 a silnik ma bardzo stabilne obroty tylko kurde te obroty strasznie wolno opadają (chyba że tak ma być, u mnie po puszczeniu gazu momentalnie spadają ) . Kurdę byłem zadowolony z efektu po wymianie sond , ale musiałem się przejechać i teraz wiem że może być jeszcze lepiej . Młody powiedź mi czy zmieniałeś czujnik wału bo kurde jakoś mam wizję że to może być trop ...

jeśli chodzi o aktualizację sterowników to po swapie wgrałem najnowsze do naszego silnika jeszcze przed wymianami sond , kompletnie nic to nie dało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cała historia

 

Edytowane przez mlodydark
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie jest tak (z tymi drugimi sondami) że po odpaleniu zimnego silnika bardzo długo czekam aż ruszą grzałki, pierwsze sondy już pracują i grzałki są na 99% a drugie stoją na około 20%. Tak ma być czy na nowych sondach te grzałki ruszają od razu z pierwszymi sondami. Może ktoś podejrzeć u siebie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.