Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

posiadam lampy soczewkowe w e39 po liftingu z systemem samo poziomowania,

chciałem założyć sobie ksenony well-done (http://www.well-done.pl/component/page,shop.product_details/flypage,shop.flypage/product_id,34/category_id,11/manufacturer_id,0/option,com_virtuemart/Itemid,4/)

a do tego spryskiwacze lamp ale mam pytanko

 

czy legalne jest ozywanie takiego kompletu w reflektorach halogenowych?

czy przejdę legalnie przegląd i czy policja może mnie za takie coś zatrzymać?

słyszałem ze podczas wypadku ubezpieczyciele nie chcą wypłacać odszkodowania jeżeli wezmą za argument że ma sie nielegalnie stosowane światła i oślepiły 2go kierowcę.

 

a jeżeli to nie jest legalne to co muszę zakupić zeby było legalne.

 

Pozdrawiam

p.

Opublikowano
witam kolege. miesiac temu mojemu koledze w e39 policja zabrala dowod rejestracyjny za lampy typu HID ! ksenony w mysl kodeksu UE musza miec samopoziomowanie i spyskiwacze lamp ktorych ty nie posiadasz . moim zdaniem zbyt duzy koszt i zabawy aby wyposazyc auto w czujniki na wachaczach i spyskiwacze ,ale to jest tylko moja opinia. pozdrawiam .
Opublikowano
w lampach powinieneś używać takich żarówek jakie są do nich przewidziane przez producenta, każda zmiana jest przez kodeks drogowy niedopuszczalna. Oczywiście przeglądu takie auto nie powinno przejść, a Policja ma argument do zatrzymania dowodu. Z ubezpieczalnia podejrzewam ze tez może być jak piszesz.
www.nowak-motocykle.pl
Opublikowano

Hmm,

system samo poziomowania mam - nawet nie mam pokrętła regulacji,

a spryskiwacze można dodać,

pytanie jak policja czy kolo w przeglądzie technicznym rozpozna czy reflektor jest do ksenonu czy do halogena?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie chcę tu wywołać niepotrzebnej dyskusji < bo ten temat ZAWSZE kończy sie taką dyskusją > ale podobno kodeks nigdzie nie wymaga by system poziomowania lamp miał być automatyczny.

Jest wymagany system poziomowania lamp i zwykłe pokrętło tez sie niby w tym pojęciu mieści.

 

Co do pozostałych spraw to spryskiwacze mają być a lampa MUSI współpracować z źródłem światła przewidzianym przez atest tej lampy.

Lampy maja odpowiedznie oznaczenia na kloszach.

 

Ale przepisy sa przepisami a życie pokazuje coś zupełnie innego.

Ile się teraz widuje aut z lat 80tych < jakieś golfy serii I > z xenonami. Policja jak by chciała sie do tego czepiać to by chyba mogła nic innego nie robić. A na przeglądach też przeważnie nikt nie zapyta się czy masz sprawne wszystkie układy od lamp.

I jak to się dzieje , że przeglądy i kontrole drogowe przechodzą jakieś wynalazki typu niebieskie podświetlenia lub pozycyjne albo diodowe "rękodzieła"

 

< ja osobiście jestem przeciwnikiem HID>

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Dyzio,

jakby tak tylko po PL się jeździło to jakoś by można dać rade z tą policja, ale problem chyba możne zacząć się na wycieczce po zachodniej europie i wrócić na lawecie :)

 

ok podsumowując,

jak widać nie ma legalnego sposobu żeby zamontować sobie lampy HID do zwykłego reflektora zęby było to legalne.

 

chyba zakupie sobie jakieś Philipsy night Vision albo coś w tym rodzaju za 100zł i podaruje sobie zmianę reflektorów, zakładanie spryskiwaczy itd,

następnym razem trzeba zakupić furę z oryginalnymi ksenonami i tyle w temacie

 

Pozdro

Opublikowano

Zawsze mozesz zalozyc lampy hella fabrycznie pod xenon, do tego instalka spryskiwaczy i bedzie ok.

Stare lampy mozesz sprzedac i operacja nie bedzie koszmarnie kosztowna.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.