Skocz do zawartości

Wyciek na łączeniu pokryw rozrządu M43


Adam12345

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam wyciek na łączeniu pokryw rozrządu albo z pod obudowy , czy idzie to zrobić bez sciągania głowicy ? Jakie koszta ? Barzdo proszę o jakieś wskazówki . Silnik 1.8 m43

ZDJĘCIA

http://www.fototube.pl/pictures/oebraz_00660.jpg

http://www.fototube.pl/pictures/oebraz_01345.jpg

Bardzo Dziękuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. U mnie tez cos takiego wystepuje. Tylko ze wyciek ten nie jest intensywny i poziom oleju jest ok . Gdy bylem u swojego mechanika powiedzial ze jesli tylko sie narazie tak poci to nie warto tego robic a tym bardziej ze poziom oleju jest ok :) Mowil tez ze robil to kiedys kolesiowi ale ten stwierdzil pozniej ze bylo to nieoplacalne. Jest przy tym duuuzo roboty tak mi powiedzial bo trzeba wiele rzeczy rozbierac. I powiedzial zebym sie tym nie przejmowal. Chyba ze zacznie leciec ciurkiem to wtedy tak. A jeszcze takie pytanko jaki olej masz zalany?? Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez mam 10w40 no niewiem roboty troche tam jest trzeba caly przod silnika rozbierac no ale jak uwazasz :) ale skoro oleju nie ubywa to bym nie robil ;p no chyba ze sam zrobisz to tanio wyjdzie bo na warsztacie za kazda godz. licza ;p
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Niedługo będę się za to zabierał w aucie kuzynki (m43 1.8) a potem w aucie kuzyna (m43 1.6).

Zakupiono już zestaw uszczelek (blaszane profile oraz gumowe), koszt nie był okropny zważywszy na to że silnik będzie czysty i suchy, jak to na dobrze utrzymane BMW przystało.

Co do roboty , jeśli ktoś ma smykałkę to.... poradzi sobie sam.

Zdemontować trzeba:

1. visco

2. pasek wielorowkowy

3. pokrywę głowicy

4. pompe wody

5. koło pasowe na wale

6. Dla bardzo wygodnych polecam ściągnięcie chłodnicy - to będzie już tylko formalność bo płyn, węże itepe będą zdjęte.

 

A do tego oprócz standardowych kluczy nasadowych, oczkowych i płaskich polecam zaopatrzyć się w papier o gradacji od 600 w dół (600 do 2000), by pięknie wyczyścić miejsce styku uszczelek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z pod pokrywy głowicy napewno nie ale dzisiaj oglądałem to i okazało się że śruby z pokrywy rozrządu dało się bez problemu dokręcić o jakieś pół obrotu . Jak na moje oko to chyba troche za słabo były dokręcone. Wszystko wymyłem i zobacze czy będzie ciekło . Za jakiś tydzień dam znać czy pomogło.

Jeszcze jedno pytanie czy uszczelke nr.16 da się wymienić bez ściągania głowicy Bo wydaje mi się że nie ale chce się upewnić bo co do nr.17to idzie

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA91&mospid=47437&btnr=11_1376&hg=11&fg=10

Bo jak będzie ciekło dalej to myślę że jedna z tych uszczelek puszcza.

Edytowane przez Adam12345
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Aby nie zakładać nowego tematu piszę tutaj.

Przymierzam się do wymiany uszczelek pokryw rozrządu. Nigdy tego nie robiłem, dlatego proszę o wyrozumiałość.

Prawdopodobnie czeka mnie wymiana wszystkich uszczelek, łącznie z uszczelką głowicy- do tej pory silnik mocno pocił się olejem ale od niedawna zaczęło ubywać płynu i obserwuję wyciek płynu chłodzącego na łączeniu pokryw rozrządu/głowicy (zbierają się krople).

Będę wdzięczny za każdą informację i sugestię przydatną podczas naprawy.

 

Przy okazji tej naprawy chciałbym rozwiązać jeszcze jeden problem. Mianowicie brak mocy . Efekt jest taki że przy pedale gazu trzymanym w jednej pozycji silnik raz ciągnie więcej raz mniej odwzorowując sinusoidę sondy lambda. Tak chyba nie powinno być, ale nie wiem co może być przyczyną .

Zmierzyłem ciśnienie w cylindrach- wszędzie powyżej 12atm.

Być może rozrząd, ale nie wiem jak sprawdzić ?

Czekam na Wasze sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Trochę czasu minęło od ostatniej aktywności na tym wątku, ale problem jest dość częsty, więc może warto odświeżyć i pewne rzeczy doprecyzować.

W moim przypadku (M43) nie ma wycieku oleju, a przynajmniej nie jest znaczący. Mam natomiast wyciek cieczy chłodzącej gdzieś na łączeniu pokryw rozrządu i głowicy od strony kompresora klimy. Dostęp słaby, więc na ile dałem radę z pomocą lusterka zlokalizować to właśnie w tym miejscu pojawiają się krople.

Podobny problem opisał w tym wątku szymon 520.

 

Na forum jest sporo informacji o wymianie uszczelek pokryw rozrządu, ale zanim się za to zabiorę, chciałbym się upewnić, na co zwrócić uwagę w przypadku wycieku cieczy chłodzącej.

 

Szymon 520, czy udało Ci się zwalczyć wyciek płynu? Może ktoś inny przerabiał już temat?

Która konkretnie uszczelka może być odpowiedzialna za wyciek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Cześć,

 

Mam takie pytanie do osób które robiły wymianę tych uszczelek, chodzi mi o numer 3,16,17, oraz komplet 25,26 + uszczelkę pod miską olejową.

 

Byłem dziś w warsztacie ze swoją e46 m43 , i Mechanicy zauważyli że uszczelka nr 17 wystaje kawałek, troszkę się poci, i za wymianę tego + uszczelkę pod miską oleju, powiedzieli mi 1800zł!!!!! :shock:

 

Czy jest to możliwe aby tyle kosztowała ta naprawa??

 

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Witam odświeżę temat. Rozbieram właśnie silnik w E36 żony gdyż muszę wymienić uszczelkę nr 16 doczytałem tutaj że bez zdjęcia głowicy nie da rady czy to prawda? Nie da się tego zrobić po zdemontowaniu dolnej części rozrządu? Wiadomo zdjęcie głowicy znacznie podniesie koszta operacji :) .
BMW forever!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://i59.tinypic.com/2lwrdhe.jpg

Na szybko tak zrobiłem fote

Wskazuje uszczelkę nr.16, której nie wymienisz bez ściągania głowicy chyba, że od dołu co wcale nie będzie proste trzeba zdemontować koło pasowe wału,rozpiąć rozrząd,ściągnąć miskę bo ruszysz jej uszczelkę,warto wtedy simering wału wymienić.

Głupcem jest ten kto przecenia sam siebie...

M.]@Ř¥

Moja e36 http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=189558

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na chwilę obecną mam pozdejmowane obie pokrywy rozrządu, pompę wody, wszystkie koła pasowe. Zostało tylko zdjąć łańcuch i odkręcić prowadnice zasłaniające śruby oraz przynajmniej poluzować miskę olejową. Jeśli da się dostać do tej 16ki od dołu to mam już bliżej niż dalej :)

Nawiązując do posta na temat kosztów wymiany tej uszczelki to roboty jest tyle że wraz z częściami może to kosztować, ale nie 1800zł chyba że liczyli że dostaną się tam po zdjęciu głowicy wtedy 1800zł jest realne od dołu nie powinno wyjść więcej niż 1000zł.

Uszczelka którą pokazujesz u mnie właśnie jest przyczyną wycieku po drugiej stronie wylazła na małym kawałku z pomiędzy pokryw i leje się tam olej.

BMW forever!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Dzień dobry ,chciałbym odświeżyć temat i dowiedzieć się czy ktoś użytkowników ma jakieś nowe doświadczenia dotyczące uszczelki nr.16 , czy istnieje możliwość wymiany bez demontażu głowicy ? Mam podobny problem, występuje u mnie wyciek z tego samego miejsca, początkowo myślałem że to pokrywa rozrządu i uszczelka nr.17 , wszystkie uszczelnienia rozrządu został wymienione a problem nadal występuje. Jakie kroki polecacie podjąć w takiej sytuacji? Oleju nie ubywa zbyt wiele , natomiast wygląda to koszmarnie.


e46 m43b19tu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.