Skocz do zawartości

[E87] Rozpórka pod maską w serii 1


paffcio_3006

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

interesuje mnie założenie rozpórki pod maskę mojej jedynki, ale mam kilka wątpliwości, ponieważ nigdy z czymś takim nie jeździłem :oops: . Po pierwsze czy ma to sens, czy czuć, że auto ma sztywniejszy przód, etc. Będę wdzięczny za jakiekolwiek uwagi do tematu :roll:

z góry dzięki

pozdros

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem lecz w 206-stce + koła 205/45 r 16 powiem tak różnica jest ale nie na polskie drogi :) a po drugie silnik tam jest 1.1 chyba 60 km więc do takiego auta nie jest to potrzebne

Moja e87 ma zawieszenie sportowe foteliki kubełkowe i wydaje mi się że auto jest bardzo twarde do tego opony run flanty (czy jak to się piszę) więc w moim przypadku nie ma sensu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ kamil,

 

mam taką samą specyfikację jak Ty - obniżone zawiechy + sportowe fotele i już jak dla mnie jest dość sztywno :8) dlatego nie wiem jakie w praktyce będą efekty takiej rozpórki na polskie drogi (głównie dłuższe trasy, stosunkowo mało miasta)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zęby czy w mieście czy w trasie można stracić :P ale przez to auto się bardzo dobrze prowadzi e60LCI bardziej "pływa" po drodze niż to małe pudełko aż pewnie wchodzi się w zakręty

rozpórka hmmm poszukaj sklepu z możliwością zwrotu :) zamontuj przejedź się albo zostawisz lub oddasz

Ja jeszcze w PL nie widziałem rozpórki do e87 może słabo szukałem ?

Ja tam wole inwestować w kompletny m-pakiet lotkę od aerodynamika i lampy black line :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem temat rozpórki u siebie. Jest parę modeli + każda porządna, szanująca siebie firma zrobi ci na zamówienie. Ceny... bodajże 400 zł za aluminiową w górę. Nie wiem jak jest u ciebie, ale u mnie twardo na maxa (Dynamic pakiet), więc rozpórka jest mi zbędna, a po torze się nie ścigam.

E30, E36, E60, E87, F48

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawsze możesz założyć rozpórkę BMW Performance :)

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawsze możesz założyć rozpórkę BMW Performance :)

 

ta mi się podoba :D

 

dzięki za komentarze, ale wychodzi na to, że nie ma to sensu. Sam mam obniżone zawieszenie (dynamic pakiet) a dodatkowe utwardzanie na nasze drogi może się objawić skrzypieniem nie tylko od przednich słupków :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No mnie na początku to się podobało, że było tak twardo. Lepiej się drogi auto trzymało i jakoś tak bezpieczniej się czułem, ale teraz po pół roku użytkowania zaczyna mnie to lekko wkurzać, że byle jaka dziura a trzęsie budą niemiłosiernie.

E30, E36, E60, E87, F48

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

filterek jest od odmy.

w dolocie od filtra powietrza to silnika jest rurka, która łączy się z odmą - ta rurka jest zaślepiona, a odprowadzenie odmy jest tym wężem koniecznie skierowanym do góry i zakończonym filtrem żeby jakieś syfki nie dostały się do silnika.

Patent już przerabialiśmy z różnymi autami TDI - ewekt zawsze ten sam :cool2:

 

na celu ma nie zasysać ciepłego powietrza z silnika tylko samo zimne, pełnowartościowe z zewnątrz i co najważniejsze, zdarzało się, że dostawały się małe ilości oleju przez odmę do silnika rzecz jasna przez intercooler, a tak to spokój i wszystko ładne czyste :mrgreen:

 

WAŻNE![/b]

nie wolno zaślepiać odmy - spowoduje to uszkodzenie uszczelniaczy w silniku!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Co do rozpóki to sprawa zależy od tego czy masz wersje sprzed, czy po face liftingu. Nowsze wersje mają standardowo małe rozpórki między kielichami, a kabiną, więc w tym przypadku nie będzie to miało większego sensu. W przypadku starszego modelu może to coś dać, ale trzeba pamiętać, że dodatkowe usztywnienie przyspieszy zużycie zawieszenia, więc lepiej się dobrze zastanowić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Witam w moim e87 z 2005 nie mam rozporek... w salonie komplet ze srubami to jakies 120 zl plus okolo 1000 miedzy kielichami... co musze wymienic zeby zalozyc te 2 standardowe rozporki i do czego je przykrecic?? do grodzi silnika?? kto to robil...??jakies dodatkowe plastiki do wymiany??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem zainteresowany rozpórką.

Z tego, co już kiedyś się orientowałem (do innego BMW), to taka "dopasiona" jest droga.

Mi zależy na takiej, którą można regulować jej długość. Niekoniecznie musi być aluminiowa.

Miałem już w rękach niejeden badziew. Wolę jednak wydać troszkę więcej kasy na "konkret".

Pytam, bo autko niedawno nabyłem i inne reczy były na pierwszym miejscu do zrobienia. :wink:

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam w moim e87 z 2005 nie mam rozporek... w salonie komplet ze srubami to jakies 120 zl plus okolo 1000 miedzy kielichami... co musze wymienic zeby zalozyc te 2 standardowe rozporki i do czego je przykrecic?? do grodzi silnika?? kto to robil...??jakies dodatkowe plastiki do wymiany??

 

Odradzam Ci zakładanie rozpórki. Masz zawieszenie M i do tego jeszcze fele 18 cali. Mam taką samą konfigurację i do tego jeszcze mam rozpórkę i jest twardo, zawieszenie będzie szybo się zużywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

twardo moze być ;) tylko jak zamontowac te 2 rozporki pod kątem?? co musze zdjac i czy da sie to dołożyc jesli mam auto bez tych rozporek ??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tego nie wiem czy musisz jakieś plastiki wymieniać żeby założyć te dwie rozpórki pod kątem, jeśli coś Ci to da to mogę zdjąć plastiki, porobić zdjęcia i wstawić. Nie wydaje mi się żeby robili dwa rodzaje plastików (osłon) z wersją z rozpórka czy bez rozpórki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przesadzajcie. Mam rozporke fabryczna. Zawias na 17 cali jest bardziej komfortowy niz w trójce na 16 cali bez rozporki :D

 

Ja jednak wole aby to zawieszenie pracowało, a nie karoseria!

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też ma fabrycznie, ale kolega pyta się, czy da się zamontować tą rozpórkę co jest pod kątem czy nie. O to się rozchodzi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też ma fabrycznie, ale kolega pyta się, czy da się zamontować tą rozpórkę co jest pod kątem czy nie. O to się rozchodzi

 

Z tego co ja rozumiem to chodzi właśnie koledze o rozpórki które idą od ściany grodziowej pod kątem do mcp. To one nie były seryjne we wszystkich jedynkach? Bo rozpórka między kielichami to jest akurat akcesoryjna, i ta oferowana przez BMW to bardziej gadżet niż faktyczne usztywnienie. I możesz rozwinąć czemu zawieszenie będzie się przy rozpórce szybciej zużywać? I jak ona ma wpłynąć na twardość zawieszenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim sensie, że fabryczne rozpórki do BMW to element podnoszący przede wszystkim zadowolenie klienta, nie koniecznie zdający funkcję do której rozpórki są zakładane. Zobacz jak rozpórka BMW Performance jest mocowana do kielicha. Dwoma śrubami, nie posiada nawet osadzenia na pierścieniu kielicha. Co za tym idzie ma bardzo ograniczone możliwości usztywnienia nadwozia. Poza tym nie są same w sobie dość sztywne ze względu na konstrukcję i materiał. Zobacz jak wyglądają rozpórki do sportu i zobacz z czego są robione i jak są wykonywane - jakieś stale np. Cr-Mo, czy stopy aluminium wykonywane z kęsów obrabiane w centrach CNC- niejednokrotnie kęsy do robienia rozpórek są wcześniej poddawane obr. plastycznej, ew jakieś tańsze z profili zamkniętych. Nawet jak są mocowane na dwie śruby, to obejmują i tak pierścień kielicha. Weź np. to co dawali do E46 M3. Kawałek wytłoczonej blachy - chociaż przynajmniej tamta była odpowiednio osadzona na kielichu. BMW sprzedaje gadżet który ma dobrze wyglądać i ich kosztować jak najmniej, zwłaszcza że auto może się spokojnie bez niego obejść - dokładając go nic nie pogorszymy wydamy tylko bez sensu kasę, ale dla BMW to jest akurat zysk.

 

Tu masz kilka przykładów jak powinna wyglądać rozpórka, porównaj sobie z tymi performance :

 

http://farm8.staticflickr.com/7210/6891782361_2432781e6f_b.jpg

http://farm8.staticflickr.com/7009/6794112949_2d3edbf06c_b.jpg

http://d5otzd52uv6zz.cloudfront.net/7330948e-4ac7-4bf0-afd4-ba179b4e100c-800.jpg

http://i113.photobucket.com/albums/n210/designer485/For%20Sale/DinanStrut1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.