Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Oto szczegóły

 

BMW E46 318D Po lifcie 2002r sprowadzony w 2007 z Niemiec aktualnie 111tyś nalatane wygląda na oryginalny.

Samochód żony totalna seria dane producenta 115HP przy 4000rpm i 265Nm w przedziale 1750-2500. Jak widać jest coś zrąbane z tym dołem w momencie obrotowym w przedziale 2000-2500 (błąd pomiaru wykluczony) za każdym razem był dół raz większy raz mniejszy, ale w jeździe w ogóle tego nie czuć samochód normalnie idzie. Mimo wszystko jestem bardzo mile zaskoczony wynikiem na plus samochód non stop jeździ na BP Ultimate lane tylko na jednej stacji.

 

http://images48.fotosik.pl/218/39292d2557c067bbm.jpg

 

Jakieś sugestie co to może być i co da się z tym zrobić?

 

Przy okazji jaka jest bezpieczna granica dla tego silnika na fabrycznym osprzęcie ? Chciałbym zrobić 140HP i 330Nm z wygładzeniem wykresu. Realne :?:

Opublikowano

Powinieneś czuć ten dołek, bo na nim jest strata około 50Nm.

Może być tak, że w piku turbo trochę przeładowuje. Następnie N75 chcąc ustawić żądane ciśnienie doładowania przycina je na moment - stąd taki spory dołek, po czym stabilizuje. Trzeba zrobić diagnostykę.

Wybrałeś kiepską hamownie. Nie dość, że inercja, to jeszcze słynna V-Techowska o bardzo optymistycznych wynikach. Skorygował bym ten pomiar na jakiejś obciążeniówce. Wartości maksymalne troszkę by spadły i kreski wyglądałyby inaczej.

Opublikowano
Powinieneś czuć ten dołek, bo na nim jest strata około 50Nm.

Może być tak, że w piku turbo trochę przeładowuje. Następnie N75 chcąc ustawić żądane ciśnienie doładowania przycina je na moment - stąd taki spory dołek, po czym stabilizuje. Trzeba zrobić diagnostykę.

Wybrałeś kiepską hamownie. Nie dość, że inercja, to jeszcze słynna V-Techowska o bardzo optymistycznych wynikach. Skorygował bym ten pomiar na jakiejś obciążeniówce. Wartości maksymalne troszkę by spadły i kreski wyglądałyby inaczej.

 

Dzięki za info ale jakbyć przetłumaczył dla mnie na polskie to będę wdzięczny na codzień śmigam japońską benzynką a do dieslów ogólnie mam uraz i nie jest mi znana terminologia :) co do diagnostyki zostaje serwis czy mogę coś sam sprawdzić ?

Opublikowano

Auto trzyma moc, problem jest tylko w dołku. Przepływki na razie nie ruszaj, bo możesz tylko pogorszyć. Moc max masz oki, więc powinna dobrze mierzyć. To samo z EGR, on z mocą nie ma wiele wspólnego w seryjnym aucie. No chyba że się nudzisz to mozesz zajrzeć do niego i zobaczyć czy trzpień się porusza.

Przede wszystkim musisz sprawdzić ciśnienie doładowania, bo to w nim moze być problem.

Opublikowano

 

Przy okazji jaka jest bezpieczna granica dla tego silnika na fabrycznym osprzęcie ? Chciałbym zrobić 140HP i 330Nm z wygładzeniem wykresu. Realne :?:

 

kolego tak jak piszesz to jest bezpieczna granica, dowiadywałem sie przez allegro, gościu profesionalnie podobno, bo jeszcze nie sprawdziłem, w ciagu 4 godziń ogarnia autko, 25 koni + 50 momentu, bierze za całą ta przyjemność 850zł.

jak dowiem się czegoś nowego to dam znać bo też planuje taki zabieg :wink:

Opublikowano

 

Przy okazji jaka jest bezpieczna granica dla tego silnika na fabrycznym osprzęcie ? Chciałbym zrobić 140HP i 330Nm z wygładzeniem wykresu. Realne :?:

 

kolego tak jak piszesz to jest bezpieczna granica, dowiadywałem sie przez allegro, gościu profesionalnie podobno, bo jeszcze nie sprawdziłem, w ciagu 4 godziń ogarnia autko, 25 koni + 50 momentu, bierze za całą ta przyjemność 850zł.

jak dowiem się czegoś nowego to dam znać bo też planuje taki zabieg :wink:

 

Allegro sobie daruj.

Jedź do Rogala z MR Motors, Compsportu, Jetronika, Aligatora, Tune-Up czy Goodhope, zależnie gdzie Ci bliżej.

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Opublikowano

to jest firma która sie oglasza, poprostu taki przyklad dalem.

do kowalskiego nie pojade spokojnie:P jeszcze mam vtg niedaleko mnie i jeszcze jedna firme ale nie pamietam jak sie nazywa :?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.