Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich

Mam problem z moim autem 525 tds E39 Samochód jest strasznie zamulony pali więcej niż kiedyś

Zakupiłem do Nerwusa fejs, dzięki za pomoc, należy Ci się duże Piwo

Oczywiście fejs działa wzorowo zaczytałem moja BM-ke i mam następujące wyniki

1.

Błąd AGR. Zawór agr-a wcale się nie otwiera. Na wolnych obrotach jest zamkniety i tez nie wysterowany elektrycznie.

Sprawdziłem wężyki są ok. Napięcia na zaworze brak Jak wysterowuję go DIS-em to przez kilka sekund puka chcąc się załączyć

2.

Inpa zczytała z wykrzyknikiem przepływomierz na wolnych obrotach jest 30! po dodaniu gazu rośnie nawet ponad 100

 

Załączam print screny z tymi błedami

Proszę o pomoc

Pozdrawiam

 

http://www.marlenaf16.user.icpnet.pl/bmw/1_f.jpg

http://www.marlenaf16.user.icpnet.pl/bmw/2_f.jpg

Edytowane przez Waldekp
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam

Ponawiam temat Czy ktoś z kolegów miał taki problem ze na wolnych obrotach EGR jest zamknięty Co może być uszkodzone.

Brak napięcia na zaworku od EGR

Opublikowano

hmm

to raczej nie EGR blokuje ci moment obrotowy , EGR ma za zadanie dopalić cząstki stałe przy odjęciu nogi z gazu , jeżeli jest zablokowany i uchylony to wtedy tak , masz spadek mocy ale Inpa , Dis tego nie wykryje , najlepiej zaślep rurkę od EGR np. blaszką z piwa i wykluczysz jego udział , wtedy sprawdzisz czy był uchylony czy nie , natomiast przepływka Pieburga jeżeli padnie , to Inpa to wykrywa natomiast wskazanie przekroczenia wartości przepływu jest i było i pewnie będzie dla M51

specjalizacja napędy X-drive , posiadamy oryginalne łańcuchy do X3 X5

kodowanie , diagnostyka

531 967 978

dla klubowiczów 10% zniżki na części , piszcie na private nie zawsze mam czas odpisać na forum

Opublikowano
a najlepiej podaj screena z F2 analog list , tam podana jest dawka spritz.... to może ci pomogę

specjalizacja napędy X-drive , posiadamy oryginalne łańcuchy do X3 X5

kodowanie , diagnostyka

531 967 978

dla klubowiczów 10% zniżki na części , piszcie na private nie zawsze mam czas odpisać na forum

Opublikowano

Podepnę się do tematu. Wymieniłem ostatnio oleje filtry i turbinę na regenerowaną i po zamontowaniu odczuwam jakby auto było jakies takie zamulone :(((( do 2000 ciągnie mizernie od 2000 do 3000 różnice ale wydaje mi się że jak na auto co ma 143 kuce i 270Nm to coś jest nie tak. Dodam że podczas spokojnej jazdy nie przekraczając 2500 po mieście pali 11l i wraz z wymiana turbo i olejów był czyszczony układ paliwowy wraz z wtryskami

a oto scriny po całej wymianie na rozgrzanym silniku i biegu jałowym:

http://img85.imageshack.us/img85/5/93986595.png

http://img72.imageshack.us/img72/3871/66906549.png

Opublikowano
sądząc po dawce , odpięty masz czujnik rezonansu od kolektora , to taka czujni 3 pinowy zakończony parcianym przewodem wpięty pod kolektor ssący

specjalizacja napędy X-drive , posiadamy oryginalne łańcuchy do X3 X5

kodowanie , diagnostyka

531 967 978

dla klubowiczów 10% zniżki na części , piszcie na private nie zawsze mam czas odpisać na forum

Opublikowano
nie , obok tej wtyczki jest wystająca tulejka-rurka ,na nią nasuwa się wężyk który idzie do czujnika koło filtra , czujnik jest czarnym kwadratem z 3 pinami z wystającą małą rurką

specjalizacja napędy X-drive , posiadamy oryginalne łańcuchy do X3 X5

kodowanie , diagnostyka

531 967 978

dla klubowiczów 10% zniżki na części , piszcie na private nie zawsze mam czas odpisać na forum

Opublikowano

Witam

Kolego Atebe dziękuje za zainteresowanie moim problemem

Oczywiście rozumiem ze Egr nie ma nic wspólnego ze spadkiem mocy dodatkowo ze ja mam go zamkniętego i nie otwiera się na wolnych obrotach

ale to jest inny problem wykryty przy diagnozie auta z powodu spadku mocy

Ten zawór egr powinien być na wolnych obrotach otwarty? jak go otworze wysterowując zaworek napięciowo wtedy silnik ciszej pracuje nie wali po zaworach :)

czyli sadze ze coś jest nie tak ze napięcia na zaworku nie ma na wolnych obrotach

Załączam prtscrena z F2 pomiary na postoju na wolnych obrotach

Auto oczywiscie kolego DZWILU88 tez teraz za duzo pali 9-10 na trasie przy spokojnej jeździe mojego ojca :) co wcześniej było nie do przyjęcia bo mieściło się w 7 litrach

 

http://www.marlenaf16.user.icpnet.pl/bmw/3_f.jpg

Opublikowano

Zawór EGR jest odpowiedzialny za dopalanie cząstek szkodliwych celem REDUKCJI ZANIECZYSZCZEŃ , mapa komputera DDE jest tak ułożona aby zawór EGR otwierał po tak zwanym "odjęciu nogi z gazu " czyli na zejściu obrotów silnika kiedy pracuje rozpędzona turbina i występuje tzw . przewentylowanie silnika ale mniejsza o tym ....

w silnikach 2,5 TDS spotykamy się na warsztacie ze spodkiem mocy w przypadkach :

1.klient sam pomajstrował w wężykach , sterowanie EGR podpięte pod regulacje np żaluzji (napięce występuje cały czas.lub stale uchylony EGR bo się zaciął mechanicznie - czasami wystarczy wymyć benzyną ekstrakcyjna w środku

2.rozłączony czujnik czestątliwości drgania fali stojącej układy dolotowego

3.przestawiony nastawnik pompy (bo ktoś przeczytał na forum że można nim dawkę ustawić :nienie:)

4.rozciągniety łańcuch rorządu (bez praktyki na słuch nie sprawdzisz, należy podłaczyć albo czujnik zegarowy do pompy albo lipnego choćby KTS

 

INPA nie jest wszechwiedząca sama w sobie po drugie nie ma na żadnej INPIE poprawionego błędu wskazania przepływu powietrza przez przepływkę dla sterowinków DDE DDE2.2 DDE3 i

 

pozdrawiam

specjalizacja napędy X-drive , posiadamy oryginalne łańcuchy do X3 X5

kodowanie , diagnostyka

531 967 978

dla klubowiczów 10% zniżki na części , piszcie na private nie zawsze mam czas odpisać na forum

Opublikowano
Witam

Kolego Atebe dziękuje za zainteresowanie moim problemem

Oczywiście rozumiem ze Egr nie ma nic wspólnego ze spadkiem mocy dodatkowo ze ja mam go zamkniętego i nie otwiera się na wolnych obrotach

ale to jest inny problem wykryty przy diagnozie auta z powodu spadku mocy

Ten zawór egr powinien być na wolnych obrotach otwarty? jak go otworze wysterowując zaworek napięciowo wtedy silnik ciszej pracuje nie wali po zaworach :)

czyli sadze ze coś jest nie tak ze napięcia na zaworku nie ma na wolnych obrotach

Załączam prtscrena z F2 pomiary na postoju na wolnych obrotach

Auto oczywiscie kolego DZWILU88 tez teraz za duzo pali 9-10 na trasie przy spokojnej jeździe mojego ojca :) co wcześniej było nie do przyjęcia bo mieściło się w 7 litrach

 

To jak proponujesz sprawdzić EGR czy prawidłowo funkcjonuje?

Opublikowano
Zawór EGR jest odpowiedzialny za dopalanie cząstek szkodliwych celem REDUKCJI ZANIECZYSZCZEŃ , mapa komputera DDE jest tak ułożona aby zawór EGR otwierał po tak zwanym "odjęciu nogi z gazu " czyli na zejściu obrotów silnika kiedy pracuje rozpędzona turbina i występuje tzw . przewentylowanie silnika ale mniejsza o tym ....

w silnikach 2,5 TDS spotykamy się na warsztacie ze spodkiem mocy w przypadkach :

1.klient sam pomajstrował w wężykach , sterowanie EGR podpięte pod regulacje np żaluzji (napięce występuje cały czas.lub stale uchylony EGR bo się zaciął mechanicznie - czasami wystarczy wymyć benzyną ekstrakcyjna w środku

2.rozłączony czujnik czestątliwości drgania fali stojącej układy dolotowego

3.przestawiony nastawnik pompy (bo ktoś przeczytał na forum że można nim dawkę ustawić :nienie:)

4.rozciągniety łańcuch rorządu (bez praktyki na słuch nie sprawdzisz, należy podłaczyć albo czujnik zegarowy do pompy albo lipnego choćby KTS

 

INPA nie jest wszechwiedząca sama w sobie po drugie nie ma na żadnej INPIE poprawionego błędu wskazania przepływu powietrza przez przepływkę dla sterowinków DDE DDE2.2 DDE3 i

 

pozdrawiam

pierwszy punkt mogę wykluczyć i trzeci też bo nic z tym nie robiłem( chyba że miły nie miec mnie wyręczył ) ale od czego zacząć żeby sprawdzic czemu telepie jak dojeżdżam na biegu do skrzyżowania?

Chętnie bym sprawdził czy czi jest podłączony prawidłowo ale nie mam pojęcia jak

Opublikowano

szarpie na wolnych obrotach czy na zejściu z wolnych ....

daj mi e-mail na PRV podam ci swój nr telefonu zdzwonimy się będzie łatwiej to naprawić

specjalizacja napędy X-drive , posiadamy oryginalne łańcuchy do X3 X5

kodowanie , diagnostyka

531 967 978

dla klubowiczów 10% zniżki na części , piszcie na private nie zawsze mam czas odpisać na forum

Opublikowano

wiec dzwilu88 ja sprawdzałem zawór tak ze wysterowałem zaworek ten od podciśnienia, on otwiera podciśnienie i wtedy otwiera się zawór EGR

Niestety u mnie ten zaworek od podciśnienia nie jest wcale zasilany, wiec zawór EGR jest cały czas zamknięty i z tego co zrozumiałem lepiej dla mocy auta ze on jest zamknięty.

Z tego co pisał atebe to u mnie był ruszany nastawnik pompy pewnie to pomieszało w mocy i spalaniu

ale jak to naprawić?

Pozdrawiam

Opublikowano

hmmm

teraz trzeba ustawić dawkę początkową (wolne obroty na 850-870) spritzen 3,6-3,8 , przesuwając nastawnik na pracującym silniku albo ustawić to Dis-em

ale obawiam się panowie trzeba będzie wam z tym gdzieś podjechać

specjalizacja napędy X-drive , posiadamy oryginalne łańcuchy do X3 X5

kodowanie , diagnostyka

531 967 978

dla klubowiczów 10% zniżki na części , piszcie na private nie zawsze mam czas odpisać na forum

Opublikowano
hmmm

teraz trzeba ustawić dawkę początkową (wolne obroty na 850-870) spritzen 3,6-3,8 , przesuwając nastawnik na pracującym silniku albo ustawić to Dis-em

ale obawiam się panowie trzeba będzie wam z tym gdzieś podjechać

 

A może jakaś fotorelacja?

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Witam

Dzięki pomocy kolegi atebe ustawiłem nastawnik pompy i problem rozwiązany. Samochód wrócił do prawidłowego spalania i mocy

Pozdrawiam Jeszcze raz dzięki atebe

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.