Skocz do zawartości

Łożyska dmuchawy nawiewu...


JACA

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Sprawa dotyczy się dmuchawy nawiewu w BMW E 32 735iA z klimą-numer części : 64118390935

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=GB41&mospid=47344&btnr=64_0123&hg=64&fg=40

 

Około trzech miesięcy wstecz z nawiewu zaczęły pojawiać się piski,po przesmarowaniu łożysk problem znikł,wiatrak kręcił się jak szalony,niestety nie na długo.

W zeszły piątek z nawiewu zaczął wydobywać się rytmiczny dżwięk,jakby liść uderzał w łopatki wentylatora.

Po kolejnym demontarzu okazało się,że na łożyskach jest spory luz+szczotki również proszą się o wymianę.

 

1.Czy ktoś z forumowiczów wymieniał łożyska dmuchawy nawiewu ?

2.W jaki sposób zdemontować plastykowe wiatraki,przed "rozpołowieniem"?

3.Potrzebuję również wymiary łożysk...

 

-również mile widziane namiary na zqamienniki/orientacyjna cena oryg.

 

JACA

 

hmm.tematów o wadliwej dmuchawie nawiewu sporo,popalonych mieczach również...

czy nikt nie ma żadnego pojęcia na powyższy temat :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymienialem w e 34 ale tam byly łozyska toczne. W moim obecnym e 32 wyjmowalem juz wiatrak od nawiewu i lozyska przesmarowałem tak profila bo tu sa slizgowe . Moze byc problem z dostaniem takich. Zaniosłem nawet do goscia co remontuje silniki eletryczne to mnie zbył ze to sie nie da i tylko smarowanie łozysk. Luzu ja nie mialem ale piski rano slyszalem. Teraz szukam sprawnego silniczka i wymienie te łozyska.

Mysle ze firmie co lozyskami handluje FIN S.A. albo j akas podobna

BMW 730iA wcześniej

BMW 520i E34, BMW 318 E21, BMW 525 TDS E34, BMW 525i E34

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To są specjalne tulejki samosmarne - raczej będzie ciężko to dorobić z odpowiedniego materiału...

 

 

Moje popiskiwały, ale nie miały luzu - więc nasmarowałem specjalnym olejem , a żeby ten olej ze środka nie wysychał zaciaprałem z zewnątrz smarem dość grubo i na razie jest idealna cisza... Jednak poza piskami mój wiatrak był jak nowy - szczotki długie i 0 luzu - jak ktoś ma paścia to chyba lepiej poszukać dobrej używki niż kombinować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
plastikowe wiatraczki sa wcisniete na sile :lol: nie maja zadnego klina ani naciec poprostu sa na scisk a z tymi tulejami to mysle ze nic nie wymyslisz bo one do obudowy sa mocowane na takie blaszki sprezyste cos jak by podkladki ja juz to przerabialem kilka razy nawet ostatnio bo tranzystory na mieczu mi palilo przez opor silniczka od dmuchawy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam po czasie,faktycznie w wentylatorze z E32 z klimą firmy Bosch(+żółta naklejka Behr) plastykowe wiatraczki są tylko na wcisk,po dobroci nie mogłem sobie poradzić to poszedł w ruch młotek i tępy mini przecinak---dopiero uderzając od strony silnika -drgnęło.

Wcześniej trzymałem w dłoni wiatrak przy osi i waliłem w ośkę od góry---bez szans na demontaż.

 

Następnie trzeba rozpołowić silniczek-tzn oddzielić elementy trzymające tuleje od korpusu silniczka.

 

Wtych elementach trzymających tuleje-od str.szczotek silnika jest tylko "miedziana podkładka"-jakby uszcelniacz "łożyska"-dalej "sprężysta"podkładka mocująca tuleję do korpusu-blaszka okrągła.Z góry patrząc wygląda jak "zębatka"-tylko zęby ma wewnątrz podkładki.

---tutaj trzeba przekręcić delikatnie tuleję o 90 stopni-np śrubokrętem i wtedy np śrubą wypchać tuleję -od str.wiatraka -w stronę serca silnika...

Tuleja wyskoczy łatwo gdyż nie jest to zwykły walec-wygląda z boku jak kanciata litera C i dlatego można tuleję przekręcić.

 

Z drugiej strony tuleja jest obożona cieńkimi podkładkami-pewnie uszczelnienie i jednym zabezpieczeniem na ośce,aby się nie przemieszczała-jednak tutaj również ładnie wyskoczyło.

 

:!: :!: :!: -ogólnie powyższy opis jest jakby wersją szybszą i na siłę-gdyż wygląda,aby ominąc całkowicie ingerencję w te "sprężyste"blaszki -należałoby roznitować -mocowania tyleji od góry-zdemontować górny element i wyciągnąć tuleję w drugą stronę=-nawet bez rozpoławiania obudowy silnika :!: :!: :!:

Byćmoże w taki sposób będę składał wentylator-gdyby były problemy ze złożeniem

od wewnętrznej strony.

 

:?: tuleje wyglądają tak jakby miały dwa elementy-wewnętrzny walec z pustym środkiem na ośkę silnika oraz kanciate C po zewnętrznej

-w zdemontowanych u mnie miały luzu po ok 2 mm-co dziwne tuleje zrobiły się w środku jajowate-luż góra-dół,a nie okrągłe jak to bywa przy zwykłych łożyskach.

 

Jutro się okaże czy dokupię odpowiednie tuleje,ewentualne wymiary podam wieczorem+nowych szczotek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
No i jak się zakończyła historia ?

Pytam bo mnie czeka wymiana dmuchawy albo regneeracja. Kończą się szczotki i piszczy dmuchawa.

 

 

Więc...trafiłem z przypadku na zamiennik z Polcaru -chyba :?: 230 zł :?: ...zwykłe pudło kartonowe,wewnątrz wentylator z naklejką serii,datą produkcji i wybitym numerem...-po tym numerze/serii w google wyskoczyła mi jakaś niemiecka firma :?:

-chodzi ślicznie-zewnętrznie:sporo cięższy i uzwojenie miedziane ma grubsze od oryginału

 

-z doborem nowych tulejek był problem,gdyż stare były zeszlifowane i wzornika idealnego brak do zamówienia,-również z googla znalazłem firmę bodajże z Wrocławia-gdzie produkują takie tuleje samosmarne,miałem w miarę jak najdokładniej zmierzyć i mieli "coś dobrać"..."no i tak mierzę do dziś"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, może masz gdzieś zantowany numer tej cześci?

Szperając po Google wstrzeliłęm się w forum Mercedesa, tam ktoś regenerował dmuchawę w Warszawie. Ogółem zapłacił 130zł. Podobno cisza, spokój i ładnie dmucha. Sam nie wiem w którą iść stronę. Używka od 100-150zł, regeneracja powiedźmy 150zł albo nówka, a za nią jeszcze się nie rozglądałem :P Gdyby to była kwestai samej wymiany szczotek to pikuś, łatwa wymiana i dostępność na allegro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem fotki podczas wymiany,tzn porównanie oryginał,a nowy zamiennik...w weekend poszperam,gdyż trochę czasu już mineło i na już nie znajdę...

 

http://www.swist.pl/?gclid=CIrFtfGIxKQCFQOazAodZD_lCA

 

-kupiłem w powyższej firmie około pażdziernika 2009,fotkę mam ale numeru nie widać,poszperam jeszcze za rachunkiem...

 

Jedyne co pamiętam to były 2 rodzaje-tzn do E32 z klimą i bez...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.