Skocz do zawartości

320d czyszczenie dolotu a usuwanie klapek.


piotrek1410

Rekomendowane odpowiedzi

I tu sie pojawia problem zakupu nowego kolektora bo wg tego co pisza klapki urywaly sie nawet przy niewielkich przebiegach ... jasne ze z czasem prawdopodobienstwo rosnie ... lukalem wlasnie jak wyglada kolektor w E90 z tym silnikiem i jest to samo gowno tj. cienka blaszka czyli nic lepiej tyle ze nowe ... wychodzi na to ze tylko w M57N poprawili naprawde te klapki tzn grubsza oska (4.5 mm) i pokrycie czyms ala teflon.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 71
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Ciule z tych inżynierów, a wystarczyło zrobić klapke z ośką jako jeden odlew i wkładać ją do kolektora w specjalnym opakowaniu albo klatce plastikowej, i nigdy by nikt nie słyszał o żadnych klapkach ani by reputacja nie ucierpiała.
Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciule z tych inżynierów, a wystarczyło zrobić klapke z ośką jako jeden odlew i wkładać ją do kolektora w specjalnym opakowaniu albo klatce plastikowej, i nigdy by nikt nie słyszał o żadnych klapkach ani by reputacja nie ucierpiała.

 

Albo cieniutka siateczka na wzór tej z przepywki na końcówce kolektora przed glowicą.

Tylko, że to byloby przyznaniem się do blędu:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jestem po czyszczeniu układu dolotowego.Wymieniłem podciśnienia, wyczyściłem zaworki i wyczyściłem odmę, ale muszę wymienić bo byłem pewien, że mam już separator a tu niespodzianka zwykły filtr sznurkowy nie wiem jakim cudem. Powiem, że zostałem miło zaskoczony bo nie było tak źle. Nagaru nie było tak dużo jak się spodziewałem. Wszystko ładnie się dało wyczyścić. Jeżeli chodzi o klapki to je zostawiłem wyglądały po wyczyszczeniu jak nowe, tyrzymały się super. Jeżeli chodzi o egr to zaślepiłem blaszką i kulką stalową włożoną do wężyka. Wnioski: odgłos silnika się nie zmienił może troszkę jest na +, podczas jazdy minimalna zmiana na + ale nic szczególnego tłumaczę to sobie tym, że nie było tak brudno jak u innych i różnica też inna. Acha jak wjechałem do garażu to nie czułem ostrych spalin jak przed czyszczeniem. Jak troszkę przejadę to jeszcze napiszę czy są jakieś zmiany.
Damy radę !!!!!!!!!!!!!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piotrek1410 napisał:

Wnioski: odgłos silnika się nie zmienił może troszkę jest na + Wnioski: odgłos silnika się nie zmienił może troszkę jest na +, podczas jazdy minimalna zmiana na + ale nic szczególnego

To kolego masz drewniane ucho chyba, lub niezbyt sprawny motor. Po wywaleniu EGR, silnik pracuje bardziej twardo - klekocząco. Dynamika też się nie zmienia :) Te wszystkie Twoje odczucia to tylko autosugestia po wykonaniu tych prac. Jedyna zaleta usunięcia EGR to tylko czystszy dolot. Choć z drugiej strony w moim 330xd po 230tys.km przebiegu dolot wygląda bardzo dobrze, więc nie widze sensu bawienia się w jego usunięcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piotrek1410 napisał:
Wnioski: odgłos silnika się nie zmienił może troszkę jest na + Wnioski: odgłos silnika się nie zmienił może troszkę jest na +, podczas jazdy minimalna zmiana na + ale nic szczególnego

To kolego masz drewniane ucho chyba, lub niezbyt sprawny motor. Po wywaleniu EGR, silnik pracuje bardziej twardo - klekocząco. Dynamika też się nie zmienia :) Te wszystkie Twoje odczucia to tylko autosugestia po wykonaniu tych prac. Jedyna zaleta usunięcia EGR to tylko czystszy dolot. Choć z drugiej strony w moim 330xd po 230tys.km przebiegu dolot wygląda bardzo dobrze, więc nie widze sensu bawienia się w jego usunięcie.

 

Co tak Kolego uczepiłeś się tylko tego egr-a, zaślepienie to był jeden z zabiegów, który dzisiaj zrobiłem. Na poprawinie dynamiki ma wpływ wyczyszczenie kolektora i zaworków zterujących podcisnieniem a zaślepienie egr-a też ma lekki wpływ na dynamikę bo do dolotu wlatuje tylko czyste schłodzone nie pomieszane ze spalinami powietrze, tylko sam oceń czy samochód lepiej przyśpiesza na czystym powietrzu czy zmieszanym ze spalinami i to jeszcze ciepłymi!!!

A drewnianego ucha nie mam bo mój silnik nie klekocze wręcz pracuję bardzo miękko i przyjemnie dla ucha. Dlatego, że jest jeszcze w super kondycji.

Damy radę !!!!!!!!!!!!!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piotrek1410 -> poznaj najpierw zasadę działania zaworu EGR, a potem przerabiaj i dyskutuj.

 

Założenie jest takie, że EGR ma dwa stany pracy. Podczas biegu jałowego, oraz podczas pracy pod obciążeniem. Na biegu jałowym uchyla się by zapewnić własciwy skład spalin i zmniejszyć zawartość NOx. Podczas przyspieszania, hamowania silnikiem itp. EGR jest ZAMKNIĘTY !!! i nie dopuszcza na udział spalin w napełnianiu cylindra. Nie wiem więc, skąd teoria o zmieszaniu powietrza dolotowego ze spalinami :lol:

Zaślepienie go spowoduje lekko głośniejszą pracę silnika na biegu jałowym i zwiększenie emisji NOx.

Jeśli w skutek złego działania EGR-u silnik ma zbyt mało tlenu aby spalić dawkę (dymienie) to po zaślepieniu możemy odczuć lekki przyrost mocy, a dymienie powinno ustąpić. Ale tylko i wyłacznie gdy EGR jest niesprawny!!!

Jeśli EGR pracuje prawidłowo, dolot powinien być "czysty" i nic nie polepszymy usuwając go.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
WOWO ma rację, EGR działa tylko kiedy może, choć nie do końca zgodzę się że przy działającym EGR dolot jest czysty, olej z odmy wpadając do kolektora miesza się ze spalinami i z biegiem czasu powstaje niezły syf, ale głównym powodem tego może być to że na zachodzie nie wymieniają wcale odmy. :mad2: . Ciule niby takie mądre te niemiaszki a jeżdża po 500tyś z tą samą odmą
Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hunter napisał:

choć nie do końca zgodzę się że przy działającym EGR dolot jest czysty, olej z odmy wpadając do kolektora miesza się ze spalinami i z biegiem czasu powstaje niezły syf,

 

Dlatego czysty dałem w cudzysłowiu :) Wiadomo że lśnić nie będzie, ale tragedii też nie ma. Bynajmniej u mnie po około 240tys. przelotu EGR, dolot wraz z kolektorem wygląda oki. Rozebrałem i złożyłem wszystko z powrotem, w zasadzie bez potrzeby. Tak samo z zaworkami do EGR i dmuchawy. Oczytałem się forum, wygrzebałem jeden i drugi i co??? Nie wymagały ingerencji - złożyłem z powrotem. Co się za to nagrzebałem przy aucie, to moje :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też nie miałem tragedii w kolektorze, ale zaślepiłem egr na jakiś czas by sprawdzić jak sie zachowuje auto bez tego zaworu.

A z tą odmą to prawda niby niemcy tak dbają o samochody a ja też mam odmę od nowości i muszę jak najszybciej ją wymienić bo wczoraj już nie miałem gdzie kupić.

Damy radę !!!!!!!!!!!!!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam.

Moje BMW to 320d 2000r.

Dziś zająłem się czyszczeniem dolotu. U mnie w kolektorze brak klapek w oryginale. Na zaworze EGR i w kolektorze są ślady oleju, podejrzewam ze to odma puszczała, cały filtr (sznurkowy, chyba nie wymieniany od nowości) jest w oleju. Kupiłem juz nowy filtr wykonany z otuliny gąbkowej (ze tak to nazwę) wraz z obudową, koszt 174zł w BMW Misiak w Krakowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
  • 4 tygodnie później...

Dobry.

Moje autko to E46 Fl 318d 116km M47N manual.

Po weekendzie jadę do znajomego mechanika czyścić kolektor i EGR. mam pytanie.

Czy w moim aucie/silniku/kolektorze ssącym siedzą te wredne klapki?

Tak czytam i czytam, sprawdzam według Vinu, i wychodzi że klapki były przy moim silniku montowane tylko z automatyczną skrzynią biegów.

Czy to prawda?

 

PS. będę czyścił EGR jak sprawdzić go czy jest OK? Nie chcę na tą chwilę zaślepiać go ponieważ na wiosnę lub początek lata planuję zrobić w aucie Chiptuning i chyba można przy okazji EGR wyłączyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie masz klapek. Sprawdź czy tłoczek pracuje, ewentualnie rozruszaj go.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.