Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

mam problem z nivomatem w swojej kombi, mianowicie gdy samochód postoi sobie ze dwie godzinki prawa poduszka puszcza powietrze i opuszcza się on tak, że wygląda jakby był po prostu przełamany--przechyla się bardzo na prawo. czy ktoś wie jak to uszczelnić albo czy może to jest normalne że poduszki puszczają powietrze...słyszałem jednak że powinny one trzymać około paru dniu.....pomocy!!

 

P.S.

Zaczęło się chyba tak dziać po zmianie kół.

Opublikowano

Chętnie poczytam wypowiedzi znawców w tym temacie, bo to samo mam tylko z lewej strony i dopiero gdzieś po dobie stania, bez odpalania autka.

Fakt faktem, z poduszek nierównomiernie schodzi powietrze.

Martwić się już teraz czy czekać aż komp wyświetli komunikat nive.......cośtam

e61 530dA >> spacer.png

 

Opublikowano
Powietrze nie ma prawa uciekać. Moje auto czasem stoi 7 dni i jest równo. Jak puszcza powietrze to do wymiany, uszczelnić się nie da. Sprawdź czy przypadkiem nie ucieka gdzieś przewodami, może są nieszczelne. Wymiana poduszki to koszt ok 700zł.
Opublikowano

mi pol roku temu padla jedna z poduszek - wymienialem w ASO i mechanik powiedzial mi tam, ze w 99% przypadkow powietrze ucieka przez poduszki, nie przez przewody (od razu o to zapytalem licząc, ze moze nie trzeba bedzie kosztownej wymiany poduszek przeprowadzac i ze skonczy sie na jakims przewodzie - ale z reguly tak nie jest)

 

zamiennikow na rynku nie ma, wiec zostaje tylko ASO. Powiedzieli mi tez, ze jak jedna poducha padnie, to najlepiej zmienic obie od razu, bo druga skonczy sie nieduzo pozniej. Ja wymienilem jedną, przez te pol roku zrobilem 20kkm i druga trzyma sie dobrze

 

Nowa poduszka, jak juz ktos napisal, to ponad 700 zł, za wymiane w ASO 250 zł zaplacilem, ale obserwowalem prace mechanika i teraz juz wymienilbym ją sam. W jednym momencie przyda sie pomoc drugiej osoby) ale spokojnie da rade wymienic wlasnorecznie, nie placąc fortuny ASO za 15 minut roboty :lol:

Opublikowano

a jeszcze takie pytanie: czy poduszki mają trzymać powietrze i tydzień i dwa niezależnie od tego ile samochód stoi? czy po prostu upuszczać je równomiernie i samochód równomiernie idzie w dół?

 

mam też problem z kontrolką airbag, jak to sprawdzić? co może byc nie tak?

Opublikowano
mi padła najpierw prawa poducha i dałem ją wymienić. Po 3-4 miesiącach padła lewa i podobno to norma. Ostatnio zaczęło sie samo opuszczać po nocy i potem zaczął pojawiać się komunikat o błędzie nivo. Mechanik odłączył kompresor i zakleił poduchy na 2 dni i nic nie zeszło. Okazało się, że skończył się żywot kompresora. Udało się go nabyć w dosyć niskiej cenie - 200 zł na allegro i śmiga do dzisiaj.
Opublikowano
ja ostatnio t oprzeraboalem. jak zaczyna auto stac nierowno to na 99% ze poduszka zaczyna puszczac. u mnie bylo tak ze po nocy auto przechylalo sie na prawa strone. az ktoregos dnia jechalem i pierdzielnello i po jezdzie - laweta.. kupilme nowke za 645 z przesylka do domu wymiana to smiech. 15 min i to jeszcze z parasolem w rece bo lalo niemilosiernie. okazalo sie ze jescze w niemczech ktos wymienil jeda poduszke a potem padla tak. jeszcze dodam ze jak bylo na dworze chlodniej to auto opadalo szybciej i czesto wywalalo mi komunikat NIVOINAKTIV.
Opublikowano

Stara i dobra metoda sprawdzania szczelności wszelkich elementów mających związek z pneumatyką - woda + mydło.

Usmaruj poduchę takim roztworem (nie gęstym - miej więcej takim, jak do mycia rąk ;) ), szczególnie w miejscu, gdzie guma zawija się pod spód jak skóra na... no nie ważne. Zwykle przeciekają chyba na tym załamaniu i w środku, gdzie guma "ociera" (jedna część o drugą). Jeśli bombluje - poducha do wymiany. Druga najlepiej też chyba, że chcesz za jakiś czas znowu mieć unieruchomiony samochód i rozszczelniać ponownie nivo.

Podobno są jacyś specjaliści, którzy takie poduchy wulkanizują, ale obawiam się, że chodzi o mechaników, którzy naprawiali Jelcze Beriety w latach 80-tych. Dlatego polecał bym jednak poduchy z ASO (o zamiennikach nie słyszałem).

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
ja wlasnie ostatnio slyszlem ze sa juz zamienniki (miechow) bo tak to sie nazywa . jak sie dowiem dokladnie gdzie co i jak to dam znac pozdowionka
Opublikowano
a jeszcze takie pytanie: czy poduszki mają trzymać powietrze i tydzień i dwa niezależnie od tego ile samochód stoi? czy po prostu upuszczać je równomiernie i samochód równomiernie idzie w dół?

 

Moja stoi czasami dwa tygodnie i trzyma poziom cały czas ten sam, więc nie powinno nic "upuszczać".

Opublikowano
Większość problemów z kontrolką airbag dotyczy maty w siedzeniu pasażera. Jak się to naprawia, tego nie wiem, ale jest to jakiś mało poważny zabieg.
Opublikowano
Większość problemów z kontrolką airbag dotyczy maty w siedzeniu pasażera. Jak się to naprawia, tego nie wiem, ale jest to jakiś mało poważny zabieg.

 

 

 

COOOOOOOOOO???????????????

 

moze kolega zmieni dilera!:)

Opublikowano
Większość problemów z kontrolką airbag dotyczy maty w siedzeniu pasażera. Jak się to naprawia, tego nie wiem, ale jest to jakiś mało poważny zabieg.

 

 

 

COOOOOOOOOO???????????????

 

moze kolega zmieni dilera!:)

To była odpowiedź na poniższy post

a jeszcze takie pytanie: czy poduszki mają trzymać powietrze i tydzień i dwa niezależnie od tego ile samochód stoi? czy po prostu upuszczać je równomiernie i samochód równomiernie idzie w dół?

 

mam też problem z kontrolką airbag, jak to sprawdzić? co może byc nie tak?

Ja nie potrzebuję zmieniać dealera, może Ty zacznij czytać uważnie.

Opublikowano
No dobra cwaniaki a co powiecie na to : poduszki trzymają, kompresor jak trzeba pompuje,na kompie błędu nie ma a na zegarach pali się kontrolka (samochodzik ze strzałkami) i co jest grane?
Opublikowano
Pany a te weze przy demontazu poduszek w e39 to jeden jest odkrecany (cieńszy) a drugi (gruby) nasuwany !! trzeba go zsunąć?? bo on jest dosc solidnie osadzony twardy do tego i nieiwem czy poznije tam nie bedzie jakis nieszczelnosci !!
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Większość problemów z kontrolką airbag dotyczy maty w siedzeniu pasażera. Jak się to naprawia, tego nie wiem, ale jest to jakiś mało poważny zabieg.

 

 

 

COOOOOOOOOO???????????????

 

moze kolega zmieni dilera!:)

To była odpowiedź na poniższy post

a jeszcze takie pytanie: czy poduszki mają trzymać powietrze i tydzień i dwa niezależnie od tego ile samochód stoi? czy po prostu upuszczać je równomiernie i samochód równomiernie idzie w dół?

 

mam też problem z kontrolką airbag, jak to sprawdzić? co może byc nie tak?

Ja nie potrzebuję zmieniać dealera, może Ty zacznij czytać uważnie.

 

 

spoko spoko widze ze humoru to kolega nie ma.

 

a ja owszem nir doczytalem dokladnie tak wiec kolega ma oczywiscie racje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.