Skocz do zawartości

BMW E36 sedan 318 jak kupić


Kapek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich na początku,

 

Na wstępie powiem że nie znalazłem za wiele na forum. Do tej pory miałem przyjemność jeździć dwiem hondami, ale o BMW nie wiem nic.. Mam okazję kupić BMW jak z tematu, proszę o informację na co zwrócić uwagę? Jeśli mógłbym wasze wrażenia, charakterystyka auta, orientaycyjne spalanie ( wiem np że 1,6 potrafi spalić więcej niż 1,8), koszty eksploatacyjne itd. Z góry dziękuje za każdą pomoc świeżakowi.

Edytowane przez Kapek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jeżeli 1,8 to tylko M43 czyli powyzej 93r lub szukaj M44 czyli 1,8 is. Też wychodziły w sedanach. 1,8 pali wiecej bo ma tą samą budę do pociągnięcia a mniejszy motor. Moze i prawda ale nie wydaje mi sie. Moment obrotowy jest prawie ten sam tylko że kucuków 10 więcej. Przymachrama m40 tka czy m43 będzie miała tyle koni co dobre 1,6. Ja mam 1,6 i pali 8l paliwa i palił by pewnie z 10l gazu. Sasiada 2,0 pali 12 gazu i ok 10/11l paliwa spokojnej jazdy, mieszanej oczywiście a koni 50więcej, no i R6. ja myślę nad wymianą ma 2,5 lub 2,8 i nie biję się spalania, bo nie będzie dużo większe od marnej mojej 1,6 m40tki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M43 to w miarę lepszy silnik. Jest to następca M40. Ma łańcuch rparządu i jak by rolkowe dzwigienki zaworowe. Ale to też nie jest solnik do warjacji i podkręcenie mocy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli tak to spoko. ja swoim na trasie łapie 120km/h i tak prawie cały czas, no obroty jakieś 3600 3700. Ale radzi sobie. Ze 120 dać w gaz i coś wyprzedzić to nie ma problru, ale już z wolniejszej prędkości to trzeba przemyśleć i redukować. No ale taki to silnik. V-Max 200km/h
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samo to że silnik jest już na łańcuszku to odchodzi ci częsta wymiana pazka, rolkowe dzwigienki które w M40 się wucierają i klekoczą jak by silnik nie mial oleju, tu w M43 jest rolka która się obraca i tak szybko się nie wytrze. O innych parametrach moze ktoś inny się wypowie bo ja niezawiele wiem. Ale silniki jak ktoś jeździ spokojnie i nie dociera ich, czy nawet nie chce zrywać asfaltu, to pochodzą długo. Ja kupiłem auto z niemiec od pierwszego właściciela i jest w stanie idealnym. Nadwoxie jest spoko, chodzi o blachę tylko czasami trogi potrafią się posupać :) .

Cześci nie są drogie, a co do wnętrza? Boczki puki siedzą to jest ok, ale jeżeli chcą je zdjęc i zerwiemy którys z takich białych wtyczek później możemy mieć niemyłe dzwięki latającego boczka i jego skrzypanie. Czasami no chyba jak każde auto, wnętrze potrzebuje kosmetyki. Ja np w tamte wakacje rozebrałem prawie wszystkie części tapicerki, dokupiłem właśnie te białe wtyczki do boczków i wszystko potroch u powoli składałem i skręcałem to co się rozkręciło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No za ze wzglęgu na zbliżający się slub MÓJ założyłem gaz żeby taniej objeżdzać gości z zaproszeniami. Właśnie wyjeździłem całą butlę niby że jest 55L ale weszłe troszkę ponad 35 no i 358km zrobiłem . Też mieszany cylk gdzie prawie co 15 min było gaszenie i włączanie silnika i tak przez dwa dni. No to ok 10L GAZU paliwa jak pisałem 8 czasami 7 do 9 litrów cyklu mieszanego
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z tym spalaniem. U mnie trasa 8l. miasto 10l.

Ja już swoją latam 3 latka i odpukać jak na razie ani razu mnie nie zawiodła. Teraz myślę intensywnie nad zmianą na coś mocniejszego (choć troszkę mocniejszego) i oczywiście BMW i tylko BMW.

http://img228.imageshack.us/img228/3276/tn1ir4.jpg


diamentschwartz metalic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam akurat M44 w sedanie. Jeśli chodzi o spalanie- miasto 12 (dynamicznie jeżdżąc), trasa 7.5- 8 (nie będąc zawalidrogą). Silniczek dynamiczny, całkiem przyjemnie się jeździ. Po zakupie zrobiłem parę rzeczy (większość z nadgorliwości niż potrzeby :wink: ) i jeżdżę 2gi rok lejąc tylko wachę i robiąc standardowe przeglądy.

Przede wszystkim szukaj nie bitego egzemplarza (a to nie jest łatwe w PL)! Zwróć uwagę na pracę silnika (szczególnie czy nie falują obroty- mało szkodliwe ale drażniące), na stan zawiechy (tuleje wahaczy lubią się wysypać), na poduchy silnika i skrzyni (mam egzemplarz ze Szwajcarii, ale musiałem wymieć komplet), na pompę wspomagania (jeśli cieknie to może to oznaczać jej koniec) i na elektrykę tylnych świateł (zauważyłem że to bolączka e36). Poza tym wszystko jak w każdym innym aucie.

Powodzenia w szukaniu!

Żółw się rusza...

Nie sprzedam mojego is-a (a na pewno nie tanio) :D

Fotki http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=96849

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam akurat M44 w sedanie. Jeśli chodzi o spalanie- miasto 12 (dynamicznie jeżdżąc), trasa 7.5- 8 (nie będąc zawalidrogą). Silniczek dynamiczny, całkiem przyjemnie się jeździ. Po zakupie zrobiłem parę rzeczy (większość z nadgorliwości niż potrzeby :wink: ) i jeżdżę 2gi rok lejąc tylko wachę i robiąc standardowe przeglądy.

Przede wszystkim szukaj nie bitego egzemplarza (a to nie jest łatwe w PL)! Zwróć uwagę na pracę silnika (szczególnie czy nie falują obroty- mało szkodliwe ale drażniące), na stan zawiechy (tuleje wahaczy lubią się wysypać), na poduchy silnika i skrzyni (mam egzemplarz ze Szwajcarii, ale musiałem wymieć komplet), na pompę wspomagania (jeśli cieknie to może to oznaczać jej koniec) i na elektrykę tylnych świateł (zauważyłem że to bolączka e36). Poza tym wszystko jak w każdym innym aucie.

Powodzenia w szukaniu!

Popieram słowa kolegi, posiadam też silnik m44 i jestem bardzo zadowolony ze spalania i z przyśpieszenia( dorównuje przyśpieszeniem dwulitrówce),ale brakuje mu tego pięknego dzwięku R6.Wydaje mi sie że ten silnik w bmw to minimum :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 1,6 M43.

Ani mułowaty, ani dynamiczny. Do normalnej jazdy na codzień idealny wprost.

Na trasie oszczędny (koło 7l/100 przy prędkościach w granicach 110-120, w Niemczech po autostradzie jeszcze z litr więcej, ale przy stałej prędkości 160-180/h), w mieście obowiązkowo 10 (ale przy dynamicznym stylu jazdy- "dość" oznacza, że nie zastanawiam się "ooo co to za wygodny, duży pedał na całą nogę po prawej stronie?" tylko go wciskam, czasami dość intensywnie).

M43 i M44 to chyba najlepsze silniki do "pierwszej buni"... mi już po głowie chodzi rzędowa szóstka, ale to dlatego, że samochód mam już prawie 3 lata i od ponad dwóch apetyt jest na "coś mocniejszego".

Ale nawet mały silniczek 1,6 czy 1,8 pozwala się cieszyć tym, co w BMW najważniejsze - właściwościami jezdnymi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.