Skocz do zawartości

330d - spadek mocy powyżej ok160km/h


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
posiadam bmw e46 kombi 330xd autko ogólnie super ale od czasu do czasu nie chce przekroczyć ok 160-170 km/h zachowuje sie tak jakby mu mocy brakowało na pozostałych biegach kręci do końca na komputerze nie ma błędów pomocy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sprawdz zawor sterujacy podcisnieniem turbosprezarki nr. 1 na rysunku http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AR91&mospid=47674&btnr=11_2838&hg=11&fg=45

bardzo czesta usterka i objawy poczatkowe dokladnie takie jak opisales a z biegiem czasu bedzie tracic moc przy mniejszych predkosciach, ja tak mialem.

Najlatwiej sprawdzic go zamieniajac miejscami z zaworem od AGR sa to dokladnie te same czesci o tych samych numerach. nr 1 na rys. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AR91&mospid=47674&btnr=11_2336&hg=11&fg=45

Opublikowano
Sprawdz zawor sterujacy podcisnieniem turbosprezarki nr. 1 na rysunku http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AR91&mospid=47674&btnr=11_2838&hg=11&fg=45

bardzo czesta usterka i objawy poczatkowe dokladnie takie jak opisales a z biegiem czasu bedzie tracic moc przy mniejszych predkosciach, ja tak mialem.

Najlatwiej sprawdzic go zamieniajac miejscami z zaworem od AGR sa to dokladnie te same czesci o tych samych numerach. nr 1 na rys. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AR91&mospid=47674&btnr=11_2336&hg=11&fg=45

tylko gorzej będzie jeśli będzie tak jak u mnie że jeden i drugi zawór nie działa to podmiana nic Ci nie da.....

ale objawy wskazują właśnie na ten zaworek podciśnieniowy .... lepiej go szybko wymień bo można zajeździć turbo....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

dymić raczej nie dymi a wskaźnik chwilowego zużycie w momencie kiedy się zmuli spada ze spalania powyżej 20 do około10.

ile może kosztować ten zawor sterujacy podcisnieniem turbosprezarki

Opublikowano
a jesli to nie bedzie to to jest jeszcze jakaś możliwość wybieram sie do mechanika w październiku to mu podsune troche pomysłów ogólnie na kompie nie ma żadnych błedów
Opublikowano
Mialem podobne objawy - przeczyszczenie zaworkow pomoglo na okolo 2 tygodnie - objawy wrocily. Diagnoza byla jednoznaczna - padlo turbo. Po wymianie na nowke - rewelacja. Ale stara turbina nie wyglada tak zle - problemem nie byl wirnik itp tylko zawor podcisnieniowy umieszczony na turbinie - byl zapchany nagarem i nie reagowal prawidlowo na sterowanie z zawora AGR. Troche sie wkurzylem, bo niepotrzebnie wymienilem cale turbo - zawor chyba da sie wymienic bez koniecznosci wymiany calej turbiny... byc moze nawet mozna go oczyscic:-(((
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
O tym zaworze pisalem wyzej i kosztuje nowy 125 zl firmy PIERBURG
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

yoshimura01 -> to nie jest westgate !! To tzw N75 sterujący zmienną geometrią łopatek. Mylisz osprzęt silnika benzynowego i diesla.

Zaworek zasysa powietrze atmosferyczne, stąd jego filterek lubi się zabrudzić. W tamtym tygodniu z ciekawości go wytargałem i skontrolowałem. Czysty, jak naowy , a przebieg prawie 240tys.km :)

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
yoshimura01 -> to nie jest westgate !! To tzw N75 sterujący zmienną geometrią łopatek.

Różnie mówią...ja się spotkałem z nazwą WESTGATE (nawet ludzie pracujący w serwisach turbin mówią o nim w ten sposób) ale o N75 też słyszałem, z tym że dotyczy to ELEKTROZAWORU EGR TURBINY;) peace.

zawór Wastegate to zawór upustowy w silnikach benzynowych , służy do tego że jak zamkniemy nagle przepustnicę to zawór upuszcza nadmiar ciśnienia ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

  • 1 rok później...
Opublikowano

troche odgrzeje kotleta.

To o czym piszesz to zawór upustowy Dump Valve lub Blow Off Valve. Te zawory montuje się ZA turbosprężarką w celu upuszczenia powracającego powietrza aby nie rozbijały się o łopatki turbo. Natomiast Wastegate montowany jest PRZED turbosprężarką w celu upuszczenia do wydechu (przy zewnetrznych WG mozna pokusic sie o oddzielna rure upuszczajaca cisnienie w "ziemie") nadmiaru spalin aby utrzymać odpowiednie ciśnienie sprężania powietrza turbosprężarki. Wastegate występuje zarówno w dieslach i benzyniakach seryjnie praktycznie zawsze jako zawór wewnętrzny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.