Skocz do zawartości

[E87] 118d - Problemy przy zmianie biegów


Mateush1685047805

Rekomendowane odpowiedzi

A jak u Was z wrzucaniem biegu pierwszego w takie mrozy? U mnie makabra, bardzo opornie idzie wbijanie jedynki-auto praktycznie nowe-ma 29 tys przebiegu,jest roczne -od nowości u mnie.

MIKE


"Pokazał taki międzynarodowy gest pokoju i przyjaźni, środkowym palcem" M.Sokół o geście Nicka Heidfelda :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 68
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Jak nie ma zamienników??

Przecież jest komplet LUK, czyli to co dają na pierwszy montaż. Komplet sprzęgło plus dwumas kosztuje około 1650zł.

1. http://allegro.pl/kolo-dwumasowe-sprzeglo-bmw-e46-e90-e91-e60-2-0d-i2071613718.html

2. http://allegro.pl/sprzeglo-kpl-dwumas-bmw-3-5-e60-e90-e46-luk-i2031650461.html

U mnie sprzęgło już słychać i chodzi dosyć cieżko(ale przyzyczaiłem się i tego nie czuję), myślę nad wymianą. Zobaczymy czy koło dwumasowe będzie trzeba wymienić. Muszę się tylko zapytać u mojego mechanika ile weźmie za wymianę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wg. mnie mam za duży skok na dżwigni. Jeżdziłem różnymi autami, więc jakoś tak od razu

mi "podpadł" ten długi posuw. :?

A może ten typ tak ma?

Kiedyś miałem tak przy starym Audi "osiemdziesiątce". Mechanik przy okazji wykonywania innych czynności, zniwelował mi ten luz - skok.

Skoro w w starszych typach była taka możliwość, to może i w e87 też jest?

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie ma zamienników??

Przecież jest komplet LUK, czyli to co dają na pierwszy montaż. Komplet sprzęgło plus dwumas kosztuje około 1650zł.

1. http://allegro.pl/kolo-dwumasowe-sprzeglo-bmw-e46-e90-e91-e60-2-0d-i2071613718.html

2. http://allegro.pl/sprzeglo-kpl-dwumas-bmw-3-5-e60-e90-e46-luk-i2031650461.html

U mnie sprzęgło już słychać i chodzi dosyć cieżko(ale przyzyczaiłem się i tego nie czuję), myślę nad wymianą. Zobaczymy czy koło dwumasowe będzie trzeba wymienić. Muszę się tylko zapytać u mojego mechanika ile weźmie za wymianę.

 

Matti jak zwykle nie do pobicia :cool2: :cool2: :cool2:

patrzyłam i są też odrobinkę droższe komplety do 120d i 118d po liftingu, więc nie jest źle.

 

Wioletta - za duży skok przy zmianie biegów? wydaje mi się, że 1-ka ma dość krótkie biegi więc nie powinno tak być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wioletta - za duży skok przy zmianie biegów? wydaje mi się, że 1-ka ma dość krótkie biegi więc nie powinno tak być.

 

Dzięki! Trzeba będzie to przejrzeć... bo "długi skok" jest pojęciem wględnym, czyli dla jednych jest ok. a dla innych nie. :?

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wioletta - za duży skok przy zmianie biegów? wydaje mi się, że 1-ka ma dość krótkie biegi więc nie powinno tak być.

 

Dzięki! Trzeba będzie to przejrzeć... bo "długi skok" jest pojęciem wględnym, czyli dla jednych jest ok. a dla innych nie. :?

 

właśnie. na przykład krótsza gałka, nawet ta najzwyklejsza czarna plastikowa, na wyraźnie krótszy skok niż srebrna dłuższa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Odświeżę trochę temat :) a nie myśleliście żeby dwumase i sprzęgło dać do regeneracji zamiast kupować nowego??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę trochę temat :) a nie myśleliście żeby dwumase i sprzęgło dać do regeneracji zamiast kupować nowego??

Problem z dwumasą jest taki, że wymiana jest dość kosztowna, szkoda byłoby założyć części które mają krótko wytrzymać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem problem z wrzuceniem jedynki,powiedzieli mi w serwisie wystarczy wymienić docisk i po sprawie. Po zdjęciu skrzyni okazało się że dwumasa też jest do wymiany. Mechanik powiedział że koszt wszystkiego to około 3000 tyś zł;/ ale powiedział że da się to zregenerować i tak zrobiłem. Koszt regeneracji wyszedł mi 1400 zł. Teraz sprzęgło łapie nisko i biegi wchodzą lekko :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMO w tych autach normalne jest ze skrzynie chodzą dość cieżko. Wymaga to troche przyzwyczajenia, szczególnie jesli wczesniej mialo sie doswiadczenie np. ze skrzyniami fiatowskimi ktore sa mało precyzyjne ale chodza wyjątkowo lekko. To mówiąc nic nie powinno zgrzytać, a opór przy włączaniu biegów powinien być mniejwięcej równy przy włączaniu każdego z biegów.
Pzdr, MtothaJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autko nie ma przejechane 100 tyś km. Powiedziałem o tym w serwisie i byli zdziwieni. Zapytali się kto jeździł wcześniej tym autem, powiedziałem że kobieta [nie obrażając kobiet:)] a oni na to "to niech się Pan nie dziwi"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tak czytam o tych skrzyniach... i rzeczywiście jakoś umknęło mi to uwadze, że moją skrzynia też dotyczy "typowy" problem.

Czyli ciężkie włączanie 1-go biegu.

Wsteczny też nie lepszy. :?

Najgorzej jest gdy zimny silnik, tzn. po długim postoju.

Sprzęgło działa dobrze - nisko bierze.

Dwumas... nie słyszę go przy wyłączaniu silnika, Nie hałasuje, ani innych objawów, o których czyta się w sieci.

Jedyne co zrobię, to wymienię na razie olej. Od dłuższego czasu zalega mi na półce syntetyk (oryg. BMW). Dostałem go od kolegi, który dobrze, że go nie dolał do automatycznej skrzyni w swojej beemce. :8)

Olej ten jest przeznaczony do manualnej. Dobrze, że uchowała się choć jedna naklejka z numerami. Dzięki temu doszedłem do czego on jest.

 

Trochę samochodów w życiu się przerzuciło... za ciężkie wrzucanie pierwszego biegu, najczęściej odpowiedzialne było sprzęgło.

Jeśli ciężko wchodziła jedynka i wsteczny, to poduszki pod skrzynią lub silnikem bywały zużyte. :?

Mój ma przejechane dopiero 86tys.km. Niestety nie wiem kto był poprzednim użytkownikiem mego auta. :(

A może jeszcze się nie dotarła? :mrgreen:

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też nie było słychać dwumasy a po wyjęciu skrzyni okazało się ze docisk, łożysko i dwumasa do wymiany;/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też nie było słychać dwumasy a po wyjęciu skrzyni okazało się ze docisk, łożysko i dwumasa do wymiany;/

 

Czyli okazuje się, że sama skrzynia nie stwarza problemu... :wink:

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz kupić nowe to cały komplet kosztuje około 3000 tyś zł, chłopaki piszą że kupi się nawet za 1700 zł,(czytaj wyżej) trochę wydaje mi się to za tanie;/ Ja całe sprzęgło regenerowałem i wyniosło mnie to razem z przesyłkom 1560 zł, plus 200 zł łożysko. Robocizna kosztowała mnie 300 zł i tydzień bez auta jak będziesz regenerował a jak kupisz nowe to 3 dni i finał:) Pzdr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wymieniłem olej w skrzyni biegów. Jego nazwa, to Pentosin MTF2. Pełny syntetyk.

Teraz biegi wchodzą dużo lepiej, zwłasza pierwszy. :D

Jest mały opór, ale przywykłem do tego, bo to nie pierwsza moja beemka.

 

Stary olej był koloru raczej czarnego i rzadki jak woda. Na dnie naczynia, do którego zlałem ten stary olej, dało się zauważyć śladowe ilości mosiądzu. Trochę mi przypominał brokat. :mrgreen:-

 

 

Dodano 23.08.12

Od pewnego czasu zauważyłem, że po mocnym dociśnięciu pedału sprzęgła do podłogi, pierwszy bieg wchodzi zupełnie bezproblemowo. Wsteczny także. :wink:

Edytowane przez Wioletta

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Witam, mam pytanie co ile się wymienia olej w skrzyni manualnej (6-biegów) w 120d i czy tylko sam olej można czy miskę olejową też trzeba wymienić tak jak ma to miejsce w E60/61? Mój znajomy posiada E61 a dokładniej 530xd w automacie i u niego przy wymianie oleju w skrzyni (co 100 tyś. km) należy również wymienić miskę olejową :duh: a wie to bo ostatnio to robił i był w kilku serwisach w tym też również w autoryzowanym w Lublinie i to samo mu wszędzie powiedzieli tylko cena się różniła w każdym :mrgreen: Pytam o tą wymianę oleju bo zauważyłem, że na zimnym silniku/skrzyni mam lekkie problemy z wrzucaniem biegów, które zanikają po przejechaniu kilku kilometrów jak się zagrzeje olej w skrzyni. Najbardziej zauważalne problemy są podczas wrzucania dwójki i czwórki. Nie jest to jakaś tragedia ale wolę nie bagatelizować tej usterki bo wiem ile kosztuje skrzynia, sprzęgło itp do mojego modelu :norty:

http://www.4shared.com/download/N-TL0Wk0ce/u5pw.jpg?sbsr=29fdbbca5e3a694bc526b93bccac24c495e&lgfp=3000


**********************

Moje byłe BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=209629

Moje obecne BMW: ...

**********************

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio wyczytałem, że w skrzyniach tak manualnych, jak i w automatycznych, olej wymienia się co 50-60tys.km. (W tylnym moście też, tyle że olej o innym symbolu).

Tutaj mnie "zastrzeliłeś" z tymi 100tys.km. Być może wymieniano na jakiś olej "longlife"... :?

 

O ile mnie pamięć nie myli, to do "naszych" manualnych skrzyń, wchodzi 1.2l oleju, ale ja i tak leję do chwili, kiedy świeży olej zaczyna wyciekać "górą". Tzn. otworem wlewowym.

I tak na wszelki wypadek... jak już ktoś pisał, najpierw odkręcamy śrubę od wlewu, a póżnej spustową. I o ile mnie też pamięć nie myli, to śruby odkręcamy kluczem płaskim. Bodajże 17'. :wink:

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio wyczytałem, że w skrzyniach tak manualnych, jak i w automatycznych, olej wymienia się co 50-60tys.km. (W tylnym moście też, tyle że olej o innym symbolu).

Tutaj mnie "zastrzeliłeś" z tymi 100tys.km. Być może wymieniano na jakiś olej "longlife"... :?

 

O ile mnie pamięć nie myli, to do "naszych" manualnych skrzyń, wchodzi 1.2l oleju, ale ja i tak leję do chwili, kiedy świeży olej zaczyna wyciekać "górą". Tzn. otworem wlewowym.

I tak na wszelki wypadek... jak już ktoś pisał, najpierw odkręcamy śrubę od wlewu, a póżnej spustową. I o ile mnie też pamięć nie myli, to śruby odkręcamy kluczem płaskim. Bodajże 17'. :wink:

 

No nie wiem tak mi kolega powiedział, może dlatego 100kkm bo to automat i inny olej...

 

Co do wymiany w naszych skrzyniach... to nie trzeba nic odpowietrzać? Czytałem, że po wymianie oleju trzeba odpowietrzać skrzynię lub sprzęgło??? :?: Nie wiem dokładnie dlatego pytam, bo jak to jest proste to sam sobie wymienię :)

http://www.4shared.com/download/N-TL0Wk0ce/u5pw.jpg?sbsr=29fdbbca5e3a694bc526b93bccac24c495e&lgfp=3000


**********************

Moje byłe BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=209629

Moje obecne BMW: ...

**********************

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

No nie wiem tak mi kolega powiedział, może dlatego 100kkm bo to automat i inny olej...

 

Co do wymiany w naszych skrzyniach... to nie trzeba nic odpowietrzać? Czytałem, że po wymianie oleju trzeba odpowietrzać skrzynię lub sprzęgło??? :?: Nie wiem dokładnie dlatego pytam, bo jak to jest proste to sam sobie wymienię :)

 

 

W "mojej" skrzyni (manual) nic nie odpowietrzałem. W swoim życiu wymieniałem tylko w manualach olej i nigdy nic nie odpowietrzałem. Wymiana dziecinnie prosta. (Żadnych filtrów, bagnetów, etc). Za to przydatna będzie jak największa strzykawka + wężyk, lub pompka).

 

Natomiast odpowietrzanie sprzęgła, a właściwie - siłownika, to już inna "działka". Tam jest płyn hamulcowy i dobrze jest to zrobić (za jednym zamachem) wraz z odpowietrzaniem (wymianą płynu) w układzie hamulcowym. :wink:

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W "mojej" skrzyni (manual) nic nie odpowietrzałem. W swoim życiu wymieniałem tylko w manualach olej i nigdy nic nie odpowietrzałem. Wymiana dziecinnie prosta. (Żadnych filtrów, bagnetów, etc). Za to przydatna będzie jak największa strzykawka + wężyk, lub pompka).

 

Natomiast odpowietrzanie sprzęgła, a właściwie - siłownika, to już inna "działka". Tam jest płyn hamulcowy i dobrze jest to zrobić (za jednym zamachem) wraz z odpowietrzaniem (wymianą płynu) w układzie hamulcowym. :wink:

 

No ja też jak do tej pory wymieniałem olej w skrzyni to niczego nie odpowietrzałem a wymieniałem w kilku autach :) po prostu przeglądając posty natknąłem się na taką informację... ale może źle zrozumiałem :mad2: OK nie ważne... a może mi ktoś podać jaki olej idzie do manualnej skrzyni biegów?

 

Co do wymiany płynu hamulcowego to ostatnio miałem wymieniany i robili to "fachowcy" w warsztacie przy okazji wymiany wężyków hamulcowych ;) hmm... ale trochę nie czaję co ma wspólnego płyn hamulcowy i sprzęgło i czemu to jest połączone :shock: czy coś znowu źle zrozumiałem? :duh:

http://www.4shared.com/download/N-TL0Wk0ce/u5pw.jpg?sbsr=29fdbbca5e3a694bc526b93bccac24c495e&lgfp=3000


**********************

Moje byłe BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=209629

Moje obecne BMW: ...

**********************

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze zrozumiales :cool2:

olej do skrzyni lt2,jakbys kupowal caly baniak odkupie od Ciebie z litra!!

 

Czyli, że co... płyn hamulcowy prócz hamulców "obsługuje" również jakiś siłownik w sprzęgle? :norty:

 

A ile ten "baniak" ma litrów i ile mi potrzeba przy wymianie? Czyli mam rozumieć, że wymiana oleju w skrzyni to nic skomplikowanego i tak jak olej w silniku sam wymienię :) Hmm... patrząc na ten diagram z częściami:

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/23_1053-gs6-37bzdz-elementy-uszcz-i-dodatk/i48925/kL/sN/r2005/m03#part07

dopatrzyłem się jakiegoś odpowietrznika, część o numerze 7, hmm... mam się tym przejmować czy nie zawracać sobie głowy pierdołami :mrgreen:

http://www.4shared.com/download/N-TL0Wk0ce/u5pw.jpg?sbsr=29fdbbca5e3a694bc526b93bccac24c495e&lgfp=3000


**********************

Moje byłe BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=209629

Moje obecne BMW: ...

**********************

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.