Skocz do zawartości

jak deaktywować/ograniczyć EGR komputerem?


Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem, bo nie mogę ustawić tak jak wyżej na zdjęciach na 87mg/stroke tylko max 40mg/stroke. Mam m47tu 150ps i dde 5.0 czy to dlatego może być różnica?

Próbuję się w ten sposób pozbyć check engine po fizycznym zaślepieniu EGR niestety bez skutecznie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 86
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zarejestrowani
A tak po prawdzie, co to może dać w sprawnym autku ??

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pewnym stopniu (możliwe, że dla Ciebie nie odczuwalnym ) poprawi się dół , czyli auto będzie lepiej się zbierać... Ale może za to trochę więcej palić :)

 

A u mnie to wygląda tak w DIS:

 

http://fotozrzut.pl/zdjecia/82c17eb09e.png

 

I więcej niestety nie mogę ustawić (podobno 87mg/stroke powinno wejść.. )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak więcej palić ?

Przecież zablokowanie EGR dostarcza więcej powietrza a nie paliwa do silnika, wiec jak coś to spalanie może się zmniejszyć choć pewnie w niezauważalny sposób.

Ponad to auto przestaje dymić przy mocnym depnięciu i praca silnika jest bardziej miękka.

Dobrze jest to tez zrobić przed na przykład robienie programu (chipa).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak więcej palić ?

Przecież zablokowanie EGR dostarcza więcej powietrza a nie paliwa do silnika, wiec jak coś to spalanie może się zmniejszyć choć pewnie w niezauważalny sposób.

Ponad to auto przestaje dymić przy mocnym depnięciu i praca silnika jest bardziej miękka.

Dobrze jest to tez zrobić przed na przykład robienie programu (chipa).

 

Bzdury piszesz bo nie wiesz jak dziala egr i co powoduje. Juz dawniej cos o tym pisalem i nie bede sie powtarzal. Poczytaj sobie w WDS lub pogoogluj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Mam problem, bo nie mogę ustawić tak jak wyżej na zdjęciach na 87mg/stroke tylko max 40mg/stroke. Mam m47tu 150ps i dde 5.0 czy to dlatego może być różnica?

Próbuję się w ten sposób pozbyć check engine po fizycznym zaślepieniu EGR niestety bez skutecznie...

U mnie również nie dało rady wpisać więcej jak 40. Domyślam się, że jest to związane z normą EU4. Teraz to pewnie pozostaje tylko wyłączenie EGRu poprzez modyfikację map.

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Ja caly czas sie zastanawiam u sibie , znajomy mowil mi ze jak go przytkam na 30% to silnik powinien zaczac mniej klepac i ogolnie bardziej kulturalniej pracowac :search:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja caly czas sie zastanawiam u sibie , znajomy mowil mi ze jak go przytkam na 30% to silnik powinien zaczac mniej klepac i ogolnie bardziej kulturalniej pracowac :search:

Dokładnie tak jest

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Hmm to moze sobie zaaplikuje taka przyjemnosc ale pewnie dzwiek tylko na postoju sie zmieni :) a wady ? Bo zalety zaletami ale nie ka nic za darmo

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm to moze sobie zaaplikuje taka przyjemnosc ale pewnie dzwiek tylko na postoju sie zmieni :) a wady ? Bo zalety zaletami ale nie ka nic za darmo

 

W tym wypadku jest więcej zalet niż wad. Z wad to taka, że spaliny są mniej przyjazne dla środowiska. Ogólnie silnik zaczął lepiej pracować. A jest to tym spowodowane, że EGR pracuje nie tylko na postoju.

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Ja nie jestem czlonkiem greenpiece i uwazam ze wszystkie auta w europie razem wziete truja mniej niz jedna elektrownia i rafineria na wschodzie. Dzisiaj sobie przytkam disem o 30% zobaczymy czy bedzie jakis efekt

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie jestem czlonkiem greenpiece i uwazam ze wszystkie auta w europie razem wziete truja mniej niz jedna elektrownia i rafineria na wschodzie. Dzisiaj sobie przytkam disem o 30% zobaczymy czy bedzie jakis efekt

 

Daj znac jak cos sie zmienilo, moze to mnie zmusi se zrobic DIS'a :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Moge tylko zmienic wartosc w egr od -0.4 do + 0.4 i nie ma zadnej roznicy :mad2:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Wszystko zależy od tego jaką masz wersję sterownika silnika. Ja spotkałem się z takimi co można było dać maksymalnie 82 mg/stroke ale najczęściej są takie co maksymalnie można dać 40 mg/stroke.

W DIS niema ustawień wartości procentowych, a jak w inpie ustawisz procentowo to po wyjściu jak wejdziesz s powrotem to już tej wartości nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ja na razie nie zauważyłem skutków ubocznych tylko same plusy, może jak bym pojechał na badanie spalin to bym dostał duży minus.

Różnica jest taka że przy ograniczeniu DISem EGR działa jak auto jest zimne po to by szybciej dogrzać silnik gdyż świeże powietrze i gorące spaliny dają ciepłą mieszankę która szybciej nagrzewa silnik. Natomiast jak się auto nagrzeje wtedy zawór EGR działa w niewielkim zakresie.

Przy zablokowaniu fizycznym EGR jest cały czas zamknięty przez co nie dopuszcza spalin do dolotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed ograniczeniem i po ograniczeniu w Inpa dobrze widać zmianę na mierzonych masach powietrza. Tam cyferki pokazują jak praca się zmienia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.