Skocz do zawartości

poziom oleju w M60


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Napiszę co mnie trapi, bo cieżko czasem konsultować z mechaniorami cokolwiek, jeśli na widok mojego silnika wyglądają tak :shock: :? :shock: :? .

 

Sprawa niby błacha, ale jednak denerwująca.

Zmieniłem olej. Wlane zostało ok. 7,3L.

 

I teraz - jak jest silnik gorący - poziom jest na maks.

Jak jest silnik zimny - po nocy - poziom jest ponad maksimum.

Jak wiadomo, puszka filtra oleju jest położona dość wysoko - jakby wieża cisnień - i ma to zapobiegać suchym startom ponoć.

 

I teraz najciekawsze.

Pojechałem do mechanika, żeby odessał troche oleju.

Po otworzeniu puszki filtra i opadnieciu oleju z niej do przewodów do silnika, stan po odessaniu jest w okolicach 40% pomiedzy minimum a maximum.

I teraz najlepsze - komp zgłasza komunikat o niskim poziomie oleju :jawdrop: :duh: :mad2: :mad2: :mad2:

Mechanik (olejarz raczej) mówił żeby nic nie odlewać, bo tak ma być w takich dużych silnikach i ponoć Merce też tak mają.....

Dolałem oleju do poziomu ok. 60% pomiedzy kreskami min-max i dalej jest komunikat.....

 

Jak to cholerstwo sprawdzać i jaki poziom jest OK ? I dla jakiego stanu silnika, czy ciepły czy zimny ???

Opublikowano

U mnie po zalaniu 7,5 litra oleju, stan był 20% powyżej MAX, pojechałem do olejarza i kazałem odessać 0,5 litra, teraz mam około 60% powyżej MIN. Komunikatów nie ma, i filtra nie otwierałem, bo po co?

 

PS. Nie wiem dlaczego ale na zimnym silniku poziom jest niższy niż na ciepłym. Ale chyba tak ma być skoro u Ciebie jest tak samo.

Pozdrawiam

Gomes

Opublikowano
Ja olej sprawdyam zawsze na zimnym (całkiem zimnym) silniku na równej powierzchni. Na ciepłym mam zawsze więcej oleju niż na zimnym ale to normalne (chyba :mrgreen: )Staram się mieć zawsze stan w połowie. Nawet jak schodzi milimetr popniżej stanu to czujnik jeszcze nie sygnalizuje braku. Zgodnie z instrukcją i techniką nalewania oleju nie powinno być ani za dużo ani za mało i nie ma znaczenia jaki to silnik. Ostatnio po wymianie miałem full a weszło mniej oleju niż poprzednim razem :?: ale być może nie zeszło wszystko podczas spuszczania
http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
Opublikowano

Panowie nie zrozumieliście :-) !

 

Na zimnym jest wiecej oleju, niz na ciepłym !!!!

Bo jak auto postoi to spływa olej z tej puszki "wyrownawczej": która zawiera wkład filtra.

A podczas pracy silnika owa puszka jest napełniana, i poziom w misce jest niższy.

 

A otwarcie puszki powoduje spłyniecie oleju do miski.

Opublikowano
Poziom oleju sprawdza się na gorącym silniku po okolo 5-15 minutach od zatrzymania się. Poziom oleju powinien utrzymywać się pomiędzy kreskami min i max na wskażniku prętowym. Nie powinien spadać poniżej min bo można przegrzać silnik, na zakrętach smok może nie tłoczyć oleju, mogą być też niewłaściwie smarowane poprzez rozbryzg dolne części silnika, poziom ponad maxa niczemu nie szkodzi ale nie jest to korzystne z powodu powstawania nadmiernych ciśnień w układzie odpowietrzania, braku miejsca na rozszerzający się pod wpływem temperatury olej, a także może powodować porywanie drobinek,kropelek oleju (więcej niż zwykle do tego układu-pojawienie się szlamu olejowego w kolektorze ssącym). Zanim zaczniesz kombinować z poziomem oleju sprawdź czy czujnik poziomu prawidłowo działa ! Jeśli wlałeś ilość oleju zgodnie z instrukcją (przy wymianie nie patrzy się na poziom na wskaźniku prętowym) to odpalasz motor i jeździsz, po kilku kilometrach jak filtr dobrze nasiąknie sprawdzasz na mierniku i w miarę potrzeby dolewasz - nigdy odwrotnie ! Na zimnym silniku poziom oleju może być większy dlatego, że silnik obcieka z resztek oleju, które znajdują się np. w głowicy, kanałach, popychaczach hydraulicznych itp., dlatego po kilkumiesięcznym postoju zanim odpali się silnik trzeba go "zapompować olejem"-kręcisz rozrusznikiem z odłączonym paliwem i zapłonem aż zgaśnie kontrolka ciśnienia oleju i dopiero wtedy się go odpala, podobna zasada jest przy montażu turbosprężarek. :D
Opublikowano

No własnie, a co mówi instrukcja ?!

 

Ale, w wielu autach owe tabelki podają ilośc oleju do pierwszego zalania !

I jak było np. 6 l w tabeli, to wlanie 5,4 litra robiło poziom maksymalny na bagnecie.

 

Wynikałoby z tego, że poziom trzeba sprawdzać przy gorącym silniku, i nie przejmować się owym poziomem ponad maks dla zimnego silnia - odstanego.

Teraz mam u siebie na odstanym poziom w kolicach 60-70% odległości min-max i mam komunikat engine oil low.

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Boogie, u mnie w 525 M50 było tak jak u Ciebie.

Pojawiał się komunikat o niskim stanie oleju. Więc następnego dnia rano sprawdzałem na bagnecie i było w połowie między min i max. Sądziłem więc że czujnik padł. W końcu pojechałem do mechanika od BMW. Ten stwierdził że stan oleju trzeba sprawdzać tak ok 5 minut po wyłączniu silnika i wtedy powinno być między min i max. Bo jak odczekamy kilka godzin to cały olej ścieknie do miski i mierzenie bagnetem nie ma sensu. Faktycznie po dolaniu pół litra oleju komunikat przestał się pokazywać.

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Opublikowano

A w instrukcji obsługi E32 (Owner's Handbook) na stronie 61 napisane jest, iż olej sprawdza się przy zimnym silniku.

 

Sprawy poziomu oleju i dolewek na skanie tej strony.

Życzę miłej lektury.

 

http://marek.podwysocki.webpark.pl/page61.jpg

 

Teraz tak na chłopski rozum. Jeżeli mamy jechać 1500 km w trasę to

jak mamy sprawdzić olej przed podróżą? Zagrzać silnik i dopiero sprawdzać? Czy podejść do auta po nocnym postoju, podnieść maskę i looknąć. Jeżeli jest OK. To jechać. Czy zatrzymywać się po 10 km i podnosić maskę?

Miałem już kilkanaście samochodów i we wszystkich olej sprawdzało się na zimnym silniku.

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Teraz tak na chłopski rozum. Jeżeli mamy jechać 1500 km w trasę to

jak mamy sprawdzić olej przed podróżą? Zagrzać silnik i dopiero sprawdzać? Czy podejść do auta po nocnym postoju, podnieść maskę i looknąć. Jeżeli jest OK. To jechać. Czy zatrzymywać się po 10 km i podnosić maskę?

No nie żartuj... :lol: Co powiesz na sprawdzenie poprzedniego dnia np po wróceniu z pracy? :wink:

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Opublikowano

Prosiłbym żeby wpisywali sie uzytkownicy 730 V8 ; 530 V8 ; i 740, 540.

 

Wczoraj wieczorem dolałem na zimno pod maksa.

Po odpaleniu silnika, pojezdzeniu i zatrzymaniu bylo ponad maks.

Ale komunikatu nie ma...., i chyba na razie tak będę jeździł.

 

Ineteresuje mnie zwłaszcza kwestia filtra oleju umieszczonego w tym zbiorniku, czy tam ma byc ilość dodatkowa, która w sumie może spowodować poziom ponad maks ...?

Opublikowano

Nie będę się zagłębiał w teorię, bo po co?.

Praktyka jest taka, że wymieniam filtr, zalewam 7,5 litra i zapominam o temacie. Poziom jest na max i do następnej wymiany ubywa 4-5 milimetrów.

Kiedyś znajomy w M60 też miał problem z czujnikiem, więc sprawdziłem w 2 samochodach z M60 i komunikat o niskim poziomie występował w momencie jak na bagnecie było ok 5 milimetrów poniżej minimum.

"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.