Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A co, jesli wisko sie zasprzęgla trochę przy tych wiekszych predkosciach?

Oczywiscie tylko przy upałach 30st wzwyż. Raczej zapchana chłodnica czy jeszcze coś może mieć z tym wspólnego?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A co, jesli wisko sie zasprzęgla trochę przy tych wiekszych predkosciach?

Oczywiscie tylko przy upałach 30st wzwyż. Raczej zapchana chłodnica czy jeszcze coś może mieć z tym wspólnego?

Wisco nie jest w zaden sposob polaczone z chlodnica. Przy wyzszych predkosciach moze sie rowniez zalaczac.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Może ale wtedy gdy jest jakiś problem z chłodnicą lub obiegiem płynu chłodzącego. W innym wypadku nie powinien bo przy dużych prędkościach jest wystarczający dopływ powietrza.

 

Na swój sposób wisko jest połączone z chłodnicą bo reaguje na jej temperaturę a nie na temperaturę wskazywaną przez wskaźnik, bo czujnik jest umieszczony w bloku silnika a nie przy chłodnicy, a wisko jest "przyklejone" to chłodnicy i z niej "zbiera" temperaturę.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wisko rozgrzewane jest przez ogrzane powietrze wydobywajace sie z chlodnicy. Przy wiekszych predkosciach jest tego powietrza wiecej i jesli jest rowniez rozgrzane - wisko sie zalaczy, dopuki chlodnica sie nie ochlodzi i nie zacznie leciec z niej chlodniejsze powietrze. Jest to uwazam i tak kwestia regulacji blaszki bimetalowej.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tu się kłania fizyka, przeczytaj co sam napisałeś, a zrozumiesz że nie masz racji. ;) Przy dużych prędkościach przepływ powietrza przez chłodnicę jest tak duży, że nigdy nie rozgrzeje się ona do takiej temperatury żeby włączyło się wisko (jeżeli oczywiście chłodnica jest sprawna i w pełni drożna). Co da włączenie się wisko przy 150 km/h skoro nie zmieni ono siły napływu powietrza????? Brak jest logiki w tym co napisałeś. ;) Czy wentylator jest elektryczny czy na sprzęgle wiskotycznym ma on wspomagać napływ powietrza na chłodnice gdy jest on mały jak np w korku lub podczas bardzo wolnej jazdy. Przy dużych prędkościach wentylatora mogłoby nie być bo nic nie da jego praca. Świetnym przykładem są tu bolidy wyścigowe.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Gdy powietrze nie zdazy sie rozgrzac lub chlodnica zdazy sie ochlodzic przez przeplyw wiekszej masy powietrza, to wisko jak najbardziej bedzie sie chlodzilo. Niestety poniewaz wisko jest aktywowanie w mechaniczny i nieprecyzyjny sposob, moze sie zalaczac rowniez przy takich predkosciach. Sam tak mam. Przerabialem rozne i identyczne wiska i cholera wie tak na prawde jak byc powinno - mozemy tylko spekulowac. Wazne jest uwazam, zeby bylo slyszalne gdy jest cieplo, bo nie slyszalem, zeby silnik sie niedogrzewal od wiskozy.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

  • 2 lata później...
Opublikowano
Witajcie, czytam Wasze posty i dołącze, że gdy odpale moją 530d rano to wisko chodzi przez kilka sekund, potem ucicha, lecz gdy temperatura dochodzi do tzw "pionu" wisko włacza sie nawet przy temperaturze 20st.C gdy jeżdze po mieście, gdy jade w trasie ok 100km/h nie słychać go, w czym może tkwić problem ? znajomi którzy mają taki sam model zauważają że włacza im sie tylko wentylator w korku przy duzych temperaturach np 30st w zwyż. u mnie w mieście praktycznie chodzi cały czas niezależnie od stylu jazdy, i zauważam troche spadek w mocy przy ruszaniu ze świateł przy włączonym wentylatorze. Co Wy na to.. niektorzy pisza ze wisko właczylo im sie tylko raz w hiszpani w korku przy 40stopniowym upale -> ... czyli z moim jest coś nie tak.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To że spadek mocy odczuwasz przy pracującym wisko to normalne, bo to kawał śmigła. Przyczyna włączania się szybszego może być różna, od uszkodzonego sprzęgła wiskotycznego po zatkaną chłodnicę itd..
Opublikowano
jak wykonuje sie ten test na sprawdzenie temperatury ? piszą że to jest jakiś test nr 7 a wgl niewiem jak sie za to zabrac, trzeba podpinac pod kompa ? czy to sie robi jakos na pokładowym. pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.