Skocz do zawartości

Korekta spalania - 525d E39 po lifcie


tomac

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Próbowałem czegoś na ten temat poszukać na forum, ale nic nie znalazłem. Może niewłaściwie formułuję zapytanie, ale nie mam pomysłu, pod jakimi hasłami jeszcze wyszukiwać - więc zakładam nowy temat.

 

Zauważyłem, że wskaźnik średniego spalania mi nieco zaniża (jakieś 3%). W poprzednim aucie (E32) były możliwe do zaprogramowania w komputerze pewne parametry umożliwiające skorygowanie wskazań tego parametru. Przypuszczam, że i w E39 będzie podobnie, ale niestety nie wiem, jak do tego się dobrać.

 

W moim aucie nie mam pełnego komputera, tylko ten podstawowy wyświetlający średnie spalanie, temperaturę, zasięg i średnią prędkość. I teraz mam pytanie: czy w tym aucie da się jakoś wprowadzić korektę wskazań średniego spalania, żeby odpowiadała rzeczywistości?

 

Z góry dzięki za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a z ciekawości to zkąd wiesz że on Ci zaniża i to o 3% (+ - 0,3 litra) :shock:

 

Z kalkulatora (wiem, ile zatankowałem i ile przejechałem). I nie jest to błąd dystrybutora, bo ta sama różnica występuje przy tankowaniu na różnych stacjach - Shell, Statoil, Orlen. To chyba niemożliwe, żeby na tych wszystkich stacjach dystrybutory zawyżały o tyle samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Z kalkulatora" czy to znaczy ze za każdym razem tankowałeś na maksa "po sam korek" i jeździłeś do braku paliwa?, czy lałęś np. określoną ilość paliwa pytam się dlatego bo 3% to jest w granicach błędu statystycznego i może wynikać z np. innych nie seryjnych opon np. , ale jeżeli nie to rozumiem że zawsze przy ztankowanym np. 50 litrów paliwa robisz po tej samej trasie z tą samą prędkością i intensywnością przyspieszeń , siłą wiatru, załadowaniem samochodu itd. ta samą ilość kilometrów?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie także mam pełen podziw dla kolegi, że jest w stanie dostrzec różnicę w spalaniu na poziomie 3% :shock: Chyba, że kolega przyjmuje te 3% dla wartości całego zbiornika paliwa - czyli 70litrów - co daje jakieś 2,1 litra paliwa. Ale nawet i to jest dość ciężkie do oszacowania - możliwe w sytuacji zalania do PUSTEGO baku np 70litrów paliwa wg wskazań dystrybutora i wyjeżdżenia paliwa aż do momentu kiedy silnik zgaśnie - warto jednak pamiętać, że jeżdżenie autem z tak niskim poziomem paliwa jest dość niebezpieczne z uwagi na osiadajace na dnie syfy w zbiorniku.

Ciężko z taką dokładnością wyliczyć prawdziwe spalanie. Tak jak w poprzednim poście zostało napisanie - nie masz gwarancji powtarzalności tych samych warunków żeby wynik był miarodajny - raczej rzadko się zdarza aby jechać tą samą drogą, w tych samych warunkach, tak samo załadowanym, identycznym stylem jazdy, itp, itd.

Może koledze chodzi bardziej o to, że jakiś jego znajomy ma identyczne auto i jemu komp pokazuje spalanie na trasie np 7,0 litrów a tutaj 9,0 - 9,5 i wtedy - przy zbiorniku 70 litrów - daje to około 3% różnicy w spalaniu :?: .

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...]instrukcja na priv.

pozdro

 

Ale tajemnica :mrgreen:... Dobrze, że nie za opłatą :mrgreen:...

 

Poniżej masz link do skanów artykułu z BMWTrends o OBC:

 

http://rapidshare.com/files/82075434/artykul_obc.rar.html

 

Tam jest wszystko szczegółowo wyjaśnione. W skrócie to musisz wejść do ukrytych testów OBC (odblokowuje się testem 19), po odblokowaniu OBC przechodzisz bodajże do testu 20 (poszukasz sobie w artykule, nie pamiętam tego). Po wejściu pojawi Ci się liczba 1000. Zmieniając jej wartość w dozwolonym zakresie od 0800 do 1200 powodujesz zmianę wskazania zużycia paliwa odpowiednio od 80% do 120% w stosunku do tego jakie miałeś. U mnie OBC zawyżał o ok. 7% (mierzyłem lejąc podczas tankowania pod korek przez około rok). Zmieniłem 1000 na 1070 i teraz pokazuje mi idelanie (choć więcej)..

 

powodzenia

 

thenygoos

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
  • 9 miesięcy temu...
  • 2 miesiące temu...

Zapomniałem po tym wątku i parę lat temu trochę niegrzecznie zostawiłem go bez odpowiedzi :oops: Ale dla tych, którzy byliby zainteresowani tym artykułem - podaję, że można go znaleźć na chomikuj.pl (wyszukać w google "artykul_obc.rar"). Jest on np. tutaj. Co prawda ściągnięcie całego pliku jest płatne, ale pod spodem są poszczególne strony jako pliki jpg i można je ściągnąć za darmo.

 

A jeszcze odnośnie sprawdzania rzeczywistego spalania - ja zawsze tankuję do pełna i notuję kilometry. W ten sposób wiem, ile przejechałem i ile paliwa zeszło. Jak nawet za jednym razem wejdzie więcej to za drugim - mniej i średnio się zgadza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
odkopię temat bo mam pewien problem z ustawieniem prawidłowego spalania. Otóż moje X1 powtarzalnie od tankowania do tankowania pod korek spala średnio 5,8 litra /ostatnie tankowanie 55 litrów po przejechanych 950 km/, problem w tym że BC wskazuje średnie zuzycie na poziomie 5,0 litra a więc zaniżone o 0,8 litra. Problem w tym że w ukrytym menu w pozycji 20 w żaden sposób nie mogę skorygować spalania, tego zapisu 1000 nie mogę zmienić, na nic nie reaguje, jakieś porady? Da się to interfejsem diagnostycznym zmienić? NCS, INPA?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.