Skocz do zawartości

Opornik regulacji obrotow nawiewu !


BMWem

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

 

Proszę o pomoc !

 

Chodzi o BMW 525i E34 Touring z 1992r. -klima ręczna!

Potrzebuję informacji gdzie jest zamontowany opornik do nastawy obrotów wentylatora nawiewu ?

Opornica ta nie znajduje się za schowkiem, czyli z prawej strony, nie ma jej też od strony kierowcy !

Podejrzewam, że może znajduje się gdzieś w okolicy silnika wentylatora ale nie chciałbym niepotrzebnie rozbierać kolejnych elementów !

Wg informacji z ksiązki o BMW serii 5 opornica ta miała się znajdować w okolicach schowka (z prawej strony) ale okazało się, że to nie dotyczy BMW E34 TOURING ?!!!

 

Pozdrawiam:

BMWem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...

WItam !

 

Serdeczne dzięki za rady i linki !

Tak jak już pisałem nie znalazłem tej opornicy ani z lewej ani z prawej strony tunelu (dotyczy BMW 525i Touring)!

Może jest gdzieś w okolicy silnika dmuchawy - czyli w komorze silnikowej za przegrodą - tak przynajmniej sugerują szkice usytuowania części z poniższego linku :

http://www.realoem.com/bmw/select.do?kind=P&series=E34&body=tou&model=525i&zone=ECE&prod=19920100&motor=M50&steering=L&trans=A&arch=0

 

Mimo wszystko jeszcze raz zgodnie z sugestią przyjrzę się lewej części kanału (od strony kierowcy) - może coś przeoczyłem ?!

 

Dziękuję i pozdrawiam: BMWem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

:lol:

Witam !

 

Dziś po n-tej rozbiórce, a przede wszystkim po zaopatrzeniu sie w bardzo dobre oświetlenie w końcu znalazłem w BMW E34 525i Touring, rezystor regulacji obrotów nawiewu wentylatora !

Serdeczne dzięki za wskazówki ! Okazały się w 100% prawdziwe, a problem w tym, że trzeba głęboko zajrzeć od strony kierowcy, na wysokości pedału gazu w bok kanału środkowego !

 

Ustaliłem, że naprawa tego rezystora (wymiana lub regeneracja) ma wpływ na sterownik ręcznej klimatyzacji !

Odżyły przełączniki i podświetlenia klawiszy klimatyzacji oraz cyrkulacji powietrza wewnątrz kabiny !

 

Jeszcze raz serdecznie dziękuję wszystkim, którzy odpowiedzieli na moją prośbę !!!

 

Pozdrawiam:

 

BMWem :lol:

Bielsko-Biała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Moi Drodzy,

Jeśli mogę skromnie dodać, to napisane przez kolegę BMWem informacje o "dobraniu" się do rezystora sprawdziłem wczoraj na swoim Touring'u. Wszystko zadziałało i jestem happy jak małe dziecko, dodam że dmuchawa chodziła tylko na 4. Miałem na rezystorze trochę jakiś śmieci - suche kawałki liści i kołtuny kurzu i już wiem dlaczego czasami śmierdziało mi spalenizną w kabinie (rezystory się dość mocno nagrzewają i są chłodzone przepływającym powietrzem - tak ktoś napisał na forum).

Z wczorajszego doświadczenia mogę dodać, że po wyjęciu rezystorów przeczyściłem je izopropanolem, przedmuchałem sprężonym powietrzem, a styki prysnąłem Goldem 2000, potem pomierzyłem oporność i każdy rezystor wskazywał inną wartość. Proponuję jeszcze przed założeniem rezystorów sprawdzić palcem czy w tym otworze gdzie jest on zamontowany nie ma jakiś śmieci - u mnie były i wyciągnąłem je odkurzaczem z końcówką dorobioną z weża ogrodowego, bo otwór jest mały i jest bardzo niewygodnie.

 

PZDR

ene

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.