Skocz do zawartości

Opornik regulacji obrotow nawiewu !


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam !

 

Proszę o pomoc !

 

Chodzi o BMW 525i E34 Touring z 1992r. -klima ręczna!

Potrzebuję informacji gdzie jest zamontowany opornik do nastawy obrotów wentylatora nawiewu ?

Opornica ta nie znajduje się za schowkiem, czyli z prawej strony, nie ma jej też od strony kierowcy !

Podejrzewam, że może znajduje się gdzieś w okolicy silnika wentylatora ale nie chciałbym niepotrzebnie rozbierać kolejnych elementów !

Wg informacji z ksiązki o BMW serii 5 opornica ta miała się znajdować w okolicach schowka (z prawej strony) ale okazało się, że to nie dotyczy BMW E34 TOURING ?!!!

 

Pozdrawiam:

BMWem

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Nie chcę Cię wprowadzać w błąd ale jak ja miałem uszkodzoną opornicę (była tylko 4-ta pozycja nawiewu), to włożono ją po stronie kierowcy po zdjęciu części wykładziny na tunelu środkowym od boku.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

WItam !

 

Serdeczne dzięki za rady i linki !

Tak jak już pisałem nie znalazłem tej opornicy ani z lewej ani z prawej strony tunelu (dotyczy BMW 525i Touring)!

Może jest gdzieś w okolicy silnika dmuchawy - czyli w komorze silnikowej za przegrodą - tak przynajmniej sugerują szkice usytuowania części z poniższego linku :

http://www.realoem.com/bmw/select.do?kind=P&series=E34&body=tou&model=525i&zone=ECE&prod=19920100&motor=M50&steering=L&trans=A&arch=0

 

Mimo wszystko jeszcze raz zgodnie z sugestią przyjrzę się lewej części kanału (od strony kierowcy) - może coś przeoczyłem ?!

 

Dziękuję i pozdrawiam: BMWem

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

:lol:

Witam !

 

Dziś po n-tej rozbiórce, a przede wszystkim po zaopatrzeniu sie w bardzo dobre oświetlenie w końcu znalazłem w BMW E34 525i Touring, rezystor regulacji obrotów nawiewu wentylatora !

Serdeczne dzięki za wskazówki ! Okazały się w 100% prawdziwe, a problem w tym, że trzeba głęboko zajrzeć od strony kierowcy, na wysokości pedału gazu w bok kanału środkowego !

 

Ustaliłem, że naprawa tego rezystora (wymiana lub regeneracja) ma wpływ na sterownik ręcznej klimatyzacji !

Odżyły przełączniki i podświetlenia klawiszy klimatyzacji oraz cyrkulacji powietrza wewnątrz kabiny !

 

Jeszcze raz serdecznie dziękuję wszystkim, którzy odpowiedzieli na moją prośbę !!!

 

Pozdrawiam:

 

BMWem :lol:

Bielsko-Biała

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Moi Drodzy,

Jeśli mogę skromnie dodać, to napisane przez kolegę BMWem informacje o "dobraniu" się do rezystora sprawdziłem wczoraj na swoim Touring'u. Wszystko zadziałało i jestem happy jak małe dziecko, dodam że dmuchawa chodziła tylko na 4. Miałem na rezystorze trochę jakiś śmieci - suche kawałki liści i kołtuny kurzu i już wiem dlaczego czasami śmierdziało mi spalenizną w kabinie (rezystory się dość mocno nagrzewają i są chłodzone przepływającym powietrzem - tak ktoś napisał na forum).

Z wczorajszego doświadczenia mogę dodać, że po wyjęciu rezystorów przeczyściłem je izopropanolem, przedmuchałem sprężonym powietrzem, a styki prysnąłem Goldem 2000, potem pomierzyłem oporność i każdy rezystor wskazywał inną wartość. Proponuję jeszcze przed założeniem rezystorów sprawdzić palcem czy w tym otworze gdzie jest on zamontowany nie ma jakiś śmieci - u mnie były i wyciągnąłem je odkurzaczem z końcówką dorobioną z weża ogrodowego, bo otwór jest mały i jest bardzo niewygodnie.

 

PZDR

ene

  • 5 lat później...
Opublikowano

Witam, a jak wyciągnąć ten opornik/rezystor? Chciałem wyjąć i wymienić, są dwa zaczepy, odhaczyłem i nie chciał wyjść.

Taki mam

http://i63.tinypic.com/2qi5kc4.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.