Skocz do zawartości

Krótki podsumowanie 100 000km w E91 320d


Rufio

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy

Dla zainteresowanych podaję przybliżone koszty eksploatacji BMW E91

Przeglądy robione w ASO BMW (dla uściślenia cena obejmuje części i robociznę)

-28 tkm 0(zero) zł olej (wykonany przy zakupie przez serwis normalny koszt ok 500 - 600zł

-34 tkm 670 zł tylne klocki hamulcowe

-40 tkm 420 zł filtr klimy odgrzybianie i przegląd klimy

-45 tkm 800 zł klocki przód i płyn hamulcowy

-60 tkm 4000zł klocki i tarcze przód i tył, olej, filtr powietrza, filtr paliwa, vehicle check i kasowanie błędów

-90 tkm 1500 zł olej, filtr powietrza, separator oleju "odma",filtr klimatyzacji i czyszczenie,

Całkowity koszt przeglądów w ASO wyniósł 7390 zł

Następna wizyta przewidziana przy ok 110tkm - klocki

 

Dodatkowe elementy eksploatacjne

-60 tkm wycieraczki 200 zł robocizna własna

-70 tkm palniki ksenonowe 300zł części robocizna własna

-80 tkm żarówki ringów 250 zł części robocizna własna

 

Naprawy i awarie

-80 tkm przeciakający spryskiwacz ksenonów 130 zł część, robocizna własna

-90 tkm zatarty zawias klapy 200zł część robocizna własna

 

Podsumowując daje kwotę 8470zł w ciągu prawie 4 lat i 100 tkm przebiegu

Średnie spalanie z tego dystansu to 7,5l

 

Należy doliczyć 2 kpl opon letnich i jeden zimowych.

 

Jak dla mnie brak tu potwierdzenia sławetnego Będziesz Miał Wydatki.

Wiem, że 100 tkm to niedużo ale jestem jak na razie zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Gdyby przeglady wykonać w alternatywnym warsztacie, to koszty bylyby znacznie mniejsze. Ceny klocków, tarcz hamulcowych, oleju nawet dobrych marek kupowane poza ASO są znacznie tańsze. Przecież BMW też kupuje te części u swoich dostawców (ATE. BOSCH itp.).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno bym trochę zaoszczędził. Ale przy późniejszej odsprzedaży dużo łatwiej go zweryfikować i sprzedać.Coś za coś

No dokładnie. Później każdy patrzy na to kto jak serwisował.

Ale koszty i tak faktycznie nie są duże. Ja w swojej teraz mam 105tkm przejechane i nie narzekam.

Oprócz eksploatacyjnych rzeczy nic narazie nie wymieniam.

Co do oszczedzania to ostatnio np wymieniłem wycieraczki szyby i zamienniki z VALEO kosztoawały coś około 180 zł a w serwisie niecałe 200zł po rabacie. W paru innych przypadkach jest podobnie. A jakość oryginalnych części bez występowania błędów pozostawie bez komentarza.

:8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Oryginalne wycieraczki szyb Valeo lub Bosch w hurtowniach internetowych można kupić za 115 -130 zł. Filtr klimatyzacji jako część kosztuje w serwisie ok 100zł, a kupiony z wymiana w tym samym serwisie ok. 300 zł. Oczywiście nie namawiam do omijania sewisów (sam ostatnio zlecilem nadprogramową wymianę oleju za niecałe 500 zł), ale płacenie 200 zł za odkęcenie 5 wkrętów to jednak przesada.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno bym trochę zaoszczędził. Ale przy późniejszej odsprzedaży dużo łatwiej go zweryfikować i sprzedać.Coś za coś

No dokładnie. Później każdy patrzy na to kto jak serwisował.

Ale koszty i tak faktycznie nie są duże. Ja w swojej teraz mam 105tkm przejechane i nie narzekam.

Oprócz eksploatacyjnych rzeczy nic narazie nie wymieniam.

Co do oszczedzania to ostatnio np wymieniłem wycieraczki szyby i zamienniki z VALEO kosztoawały coś około 180 zł a w serwisie niecałe 200zł po rabacie. W paru innych przypadkach jest podobnie. A jakość oryginalnych części bez występowania błędów pozostawie bez komentarza.

:8)

 

 

..lub podłączenie kompa za 250zł i Pan jeszcze powie, że błędy skasują :D lol. Autoryzowane serwisy nieczym innym nie różnią się od nie autoryzowanych tylko 'znaczkiem' danej marki. Przecież usługę wykonują LUDZIE i to oni są najważniejsi w tym wszystkim.

 

A kto patrzy przy odsprzedaży, że auto było w ASO naprawiane??? :D ha ha ha, na pewno nie u nas w kraju.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginalne wycieraczki szyb Valeo lub Bosch w hurtowniach internetowych można kupić za 115 -130 zł. Filtr klimatyzacji jako część kosztuje w serwisie ok 100zł, a kupiony z wymiana w tym samym serwisie ok. 300 zł. Oczywiście nie namawiam do omijania sewisów (sam ostatnio zlecilem nadprogramową wymianę oleju za niecałe 500 zł), ale płacenie 200 zł za odkęcenie 5 wkrętów to jednak przesada.

 

 

Dokładnie.. ja nie wiem skąd nie którzy takie ceny biorą :D 200zł za wycieraczki :D

 

Oczywiście nie wszyscy mają dostęp do dobrych cen w dobrych hurtowniach, itd.. no ale co zrobić ;)

 

W IC Valeo wycieraczki 'Kowalski' z ulicy płaci 161zł BRUTTO!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

A kto patrzy przy odsprzedaży, że auto było w ASO naprawiane??? :D ha ha ha, na pewno nie u nas w kraju.

 

Jak sprzedawałem samochód i był serwisowany w ASO to sprzedałem go od ręki za wyższe cenę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-34 tkm 670 zł tylne klocki hamulcowe

-45 tkm 800 zł klocki przód i płyn hamulcowy

-60 tkm 4000zł klocki i tarcze przód i tył, olej, filtr powietrza, filtr paliwa, vehicle check i kasowanie błędów

Następna wizyta przewidziana przy ok 110tkm - klocki

Rufio, jak komputer pokazuje mi, że za 1 800 km mam do wymiany tylne klocki a za 11 000 do wymiany będę przednie klocki tzn., że tarcze nie będą wymieniane? Komputer osobno sygnalizuje potrzebę wymiany tarcz czy mówią o tym panowie w ASO?

Dla jasności dodam, że mam prawie 65 000 km przebiegu a klocków (ani z przodu ani z tyłu) jeszcze nie wymieniałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kto patrzy przy odsprzedaży, że auto było w ASO naprawiane??? :D ha ha ha, na pewno nie u nas w kraju.

 

Jak sprzedawałem samochód i był serwisowany w ASO to sprzedałem go od ręki za wyższe cenę.

 

 

No to trafił się ktoś... wiadomo raz do roku to i.. ;) hehe

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Odpowiedź dla GAYDEK - najczęście tarcze wymagaja wymiany co drugie klocki. Ale nie ma tu reguły bo zależy to także od twardości klocków i jakości tarcz. Za każdym razem trzeba to ocenic indywidualnie. Serwisy autoryzowane oferuja wymiane wszystkiego, bo marża ze sprzedaży części to duże pieniądze. Z drugiej strony hamulce to element na którym nie powinno się oszczędzać.

I drugi temat - sewisowac samochody trzeba, ale ja myslę, że jeżeli potrafimy udokumentowac tę czynność to nie jest juz bardzo istotne kto to robił. Czasem alternatywne warsztaty o znanej renomie są tańsze, a i mniej jest tam naciągania na niepotrzebne części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całkowity koszt przeglądów w ASO wyniósł 7390 zł

 

Prawie 7500 PLN za zmienione parę razy klocki, tarcze, oleje i filtry? Sorry, ale drogo.

E90 to nie prom kosmiczny i do tych akurat rzeczy nie trzeba mieć doktoratu z mechaniki.

 

Nie wiem, czy koszt zwróci Ci się przy odsprzedaży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całkowity koszt przeglądów w ASO wyniósł 7390 zł

 

Prawie 7500 PLN za zmienione parę razy klocki, tarcze, oleje i filtry? Sorry, ale drogo.

E90 to nie prom kosmiczny i do tych akurat rzeczy nie trzeba mieć doktoratu z mechaniki.

 

Nie wiem, czy koszt zwróci Ci się przy odsprzedaży.

z drugiej strony trzeba spojrzeć na to tak że to nie byl jednorazowy wydatego, tylko pewnie na 2 maks 3 lata rozlozony.

Druga sprawa ze gdyby wymienial te rzeczy w nienajgorszym zakladzie i z najwyzszej jakosci czesci to zaoszczedzilby, nie wiem strzelam ok 3tys zl.

jesli kupuje sie samochod za takie pieniadze to chyba to nie kwota.

ja u siebie filtry i oleje bede wymienial w bmw, ale z tarczami i klockami bede sie zastanawial ewentualnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Te koszty rozłożyły sie przez okres 4 lat (bez dwóch miesięcy :wink: )

 

Ja się zraziłem do nieorginalncyh tarcz i klockow w samochodach używanych w firmie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te koszty rozłożyły sie przez okres 4 lat (bez dwóch miesięcy :wink: )

 

Ja się zraziłem do nieorginalncyh tarcz i klockow w samochodach używanych w firmie.

no wlasnie to tym bardziej :)

a przyznam szczerze ze tez w swojej e46, tylko do dzis nie wiem czy jednak to byla wina mechanikow (choc stawiam na nich) czy tarcz

zalozylem ate i po 500km bila mi kiera przy hamowaniu:/

teraz dalbym do zakladu o wyzszej reputacji i pewnie i tak polowe sie zaoszczedzi.

no i tego juz mam bezwypadkowego wiec nikt nie bedzie probowal zwalac to na to :)

no chyba ze do tego czasu jakas stluczke (odpukac) bede mial :p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rufio napisz jeszcze o tym separatorze oleju, odmie, co tam jest co trzeba wymieniać? Słyszałem, że jakaś siateczka/kratka i że trzeba to robić raz na 100 kkm.

 

Natomiast jeśli chodzi o serwisowanie auta w ASO. Serwisujesz w dobrym i solidnym mijescu to podstawa, czy to ASO czy inny nieautoryzowany warsztat to inna sprawa. Koszty w ASO są dośc wysokie. Postawowe pytanie jest takie czy przy odsprzedaży auta, dzieki temu, ze jest serwisowane w ASO zyskasz na cenie tyle ile wiecej wydasz w ASO zamiast w nieautoryzowanym warsztacie. Jestem pewien, że nie dlatego ja mam dwa warsztaty specjalizujące sie w BMW ale z bardzo przystępnymi cenami. Sam dobieram części szukaja firmowych zamienników, idących najczęściej na pierwszy montaż.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Prawie 7500 PLN za zmienione parę razy klocki, tarcze, oleje i filtry? Sorry, ale drogo.

E90 to nie prom kosmiczny i do tych akurat rzeczy nie trzeba mieć doktoratu z mechaniki.

 

Nie wiem, czy koszt zwróci Ci się przy odsprzedaży.

 

 

Wpisy do księgi serwisowej są bezcenne przy odsprzedaży i jest to fakt nie podważalny, ale można obniżyć koszty nie pozbywając się jednocześnie wpisów z ASO BMW. Wystarczy kupić części po za siecią, a zapłacić jedynie za robociznę, wychodzi o połowę taniej :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podłączę się pod temat i podam dane eksploatacyjne BMW 318dT po 45.000km:

- wymiana oleju ~650pln (w ASO)

- wymiana płynu hamulcowego ~210pln (w ASO)

- średnie spalanie na dystansie 2700km (wycieczka do Austrii), na którą to odległość składają się autostrady, miasta, drogi górskie 5,3l.

Za ok. 16000km mam kolejną wymianę oleju - wtedy tez nakłada się serwis hamulcowy oraz ogólny przegląd auta (ten symbol z podnośnikiem).

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.