Skocz do zawartości

Gdzie tankujecie swoje disle i co ?


Rado_

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , podam moje doświadczenia i fajnie gdybyście je skorygowali z własnymi

 

Tankowałem od dawna na BP generalnie w wawie sporadycznie gdzieś w Polsce , oczywiście te najlepsze paliwo super tzwn , wszysko niby było ok tylko ostatnio obserwowałem chmure dymu jak mocno dałem gazu, dodatkowo ostanio brat sie przejechał i stwierdził że zamuliłem auto bo nie idzie tak jak ją kupiłem (dziwne bo raczej nie jeżdze spokojnie) , po dłuższym namyśle i sprawdzeniu to samo stwierdziłem zamulone , nie idzie kopci przy dodawnaiu gazu , pojechałem w trase ją przepalić aby wszysko sie wypaliło przepaliło itd ale nie dało to efektu , nadal kopcił i słabo się zbierał , no i wtedy najgorsze myśli że coś nie tak z silnikiem

 

znajomi mi powiedzieli że mają dobre paliwo w leclerku , zatankowałem powiem troche z obawami , najpierw firmówke wszysko było ok ale mały silnik to cieżko coś zaobserować , zatankowałem wkońcu beje ,mają tam najgorsze ON i ostanio tankowałem chyba po 3,59 , i wkrótce samochód odzyskał kopa , przestał kopcić i spalanie spadło - szok !!!

 

nie wiem ale dla mnie to lekkie przegięcie , przepłacałem specjalnie te najlepsze paliwo na BP a okazało się gorsze od tego w leclerku , jeden wielki kit te super extra paliwa

 

dodam że wczesniej jeszcze zatankowałem na shellu i dokładnie takie samo paliwo co w BP a na shellu mają najdroższe paliwo , w Orlenie (te super verva) troche lepsze ale i tak niedorównuje temu w leclerku

 

 

gdzie wy tankujecie i co ?

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no widzisz kolego, ja tankuje tylko na shellu v-powera gtl i wszystko jest cacy. nic mi nie zamula, nie dymi bardziej niz powinien. po drugie juz jest podobny temat na forum. wszedzie jest paliwo z rafineri orlen, bodajze slovnaft ma swoje paliwa i shell v-power sa importowane. nie chce mi sie wiecej pisac bo wszystko jest juz na forum.
Wszystko o dieslach BMW .::: http://www.bmw-diesel.pl :::.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie próbowałem v-powera gtl , były przypadki że padły po tym paliwie wtryski i to kilka , przynajmniej tak pisali na forum i raczej jeżeli o jakąś nowość to wole by inni to wypróbowali , jestem tak jak wcześniej pisałem płacić wiecej za paliwo ale ma ono być warte swojej ceny

 

na ulotalach zawsze pieknie piszą , rzeczywistość jest zupełnie inna , zatankowałem te zwyczejne ON i bije nagłowe te wszyskie paliwa v-power i jeszcze śmieszniejsze nazwy, może to po prostu jest utrzciwa stacja i nie pacia nic do paliwa, - myśle że głównie to od tego zależy

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja tankuję na Shellu zwykłego diesla i też nie narzekam. Raz zatankowałem na Lotosie, bo po prostu musiałem i niestety, ale samochód zachowywał się jakoś inaczej, dławił się itp. Drugą stroną medalu jest to, że Lotos ten podlega Orlenowi, nie wiem czy tak jest ze wszystkimi, ale w mojej opinii Lotos i Orlen najlepiej omijać.
E46 330D :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja leje tylko v-power na shellu, porownac go z innymi paliwami nie moge bo niczego innego nie tankuje :) chyba kwestia zaufania do marki (choc faktycznie jest sporo drozej niz na dowolnej innej stacji)

 

rozmawialem kiedys ze znajomym znajomego ktory pracowal do stycznia na shellu w warszawie, powiedzial mi że stacja nawet gdyby chciala cos od siebie dodac do paliwa to nie ma jak, paliwo przyjezdza w cysternach zaplombowanych i na stacji jest wlewane bezposrednio do zbiornika, dystrybutory przechodzą regularne kontrole czy nie oszukują z ilością paliwa, generalnie facet nie mial interesu w tym zeby mi klamac - z tego co mowil jasno wynikalo ze shell bardzo dba o jakosc i do tego mają na tyle duze marże (ceny badz co badz b. wysokie) że nie potrzebują ryzykować renomy jakimis lewymi akcjami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w rodzinie jednego diesla. Przy zakupie handlowiec poinformował nas, że nie można tankować na tzw. osiedlowych stacjach, że jednostka D5 no nowoczesny silnik wrażliwy na jakość paliwa. Przez dłuższy czas tankowany był na stacjach Carrefur i lata jak wściekły :) dopiero teraz gdy miałem przygodę ze swoim benzyniakiem tankujemy wszystko na Statoil.

 

Miałem duże problemy ze nowym Swiftem, non stop zapalała się kontrolka usterki silnika. Kasowanie w ASO pomagało na tydzień. Po jakimś czasie usłyszałem, że muszę zmienić stację paliw bo katalizator obecnej długo nie wytrzyma. A mówimy tutaj o Neste przy Jagiellońskiej. Od tej pory leje Statoil'owska Supreme 95 i zero problemów ... może coś w tym i jest. I kierowany tymi doświadczeniami, Z4 także jeździ na S95.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troche faktow :)

w Polsce liczba cetanowa ON ma wynosic min. 51. paliwa uszlachetnione takie jak Ultimate czy Verwa maja liczbe cetanowa 55. jednyny ON, ktory ma liczbe cetanowa wieksza od 55 to wlasnie Shell V-Power GTL. paliwa uszlachetniane maja tez mniejsza zawartosc siarki - V-Power GTL do 0,001% przy czym zwykle ON maja do 0,005%.

Wszystko o dieslach BMW .::: http://www.bmw-diesel.pl :::.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwykle tankuje na BP lub Shell. Z reguły biore zwykły ON a jak mam więcej w portfelu to albo Ultimate lub V-Power, ale specjalnej różnicy nie widzę między np. Ultimate Diesel a zwykłym ON. Za to raz zatankowałem na Lotosie zwykłą rope i samochód ewidentnie gorzej chodził. Lekko zamulony był, gorzej przyspieszał i wkręcał sie na obroty. Jedno wiem. Jak jest porządna marka stacji, to można lać zwykłą rope bez obaw.

E30, E36, E60, E87, F48

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troche faktow :)

w Polsce liczba cetanowa ON ma wynosic min. 51. paliwa uszlachetnione takie jak Ultimate czy Verwa maja liczbe cetanowa 55. jednyny ON, ktory ma liczbe cetanowa wieksza od 55 to wlasnie Shell V-Power GTL. paliwa uszlachetniane maja tez mniejsza zawartosc siarki - V-Power GTL do 0,001% przy czym zwykle ON maja do 0,005%.

wcale taki

 

fakty faktami a rzeczywistość to już jest zupełnie inna , każdy chyba miał przypadek zatankowania w Polsce lipnego paliwa , co paciąją w nim , najczeście olej opałowy ale też potrafią inne rzeczy , to nie zawsze wina stacji , czesto zanim trafi na stacje takie paliwo jest już "uszlachetnione" , a paciają myśle że nawet bardziej te lepsze bo po prostu większą mają możliwość i większą tolerancje , do tego droższe jest to i większą od razu mają przebitke , udowodnić stacji paliw że z powodu złej jakości paliwa silnik się zepsuł jest raczej niemożliwe ,

 

wystarczy pojechać do niemiec lub np na słowacje i zatankować ich najzwyklejsze paliwo i nagle nasz samochód zupełnie inaczej chodzi i to zarówno ON czy PB

 

a to że płacisz wiecej za tzwn lepsze paliwo w Polsce nie oznacza automatycznie że jest lepsze od zwykłego .

 

przerabiałem te wszyskie super paliwa oprócz GTL , i nie zauważyłem jakiejś znaczącej poprawy , raczej poprawe tylko samopoczucia że masz tzwn. pewne paliwo , ja się już z tego wyleczyłem ,

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz, dla mnie to mozesz do swojego lac nawet Kujawski z Biedronki - twoja bryka ;) nie zyjemy juz w czasach PRL'u, teraz stacje koncernowe nie moga sobie pozwolic na "chrzczenie" paliwa bo maja za duzo do stracenia w razie wtopy. poza tym tak jak pisal kolega wyzej, prawdopodobnie nie maja nawet takiej mozliwosci. co innego stacje "drucik" u pana Wladka. ja tam wole tankowac paliwo o lepszych parametrach i miec nadzieje, ze silnik bedzie na tym lepiej pracowal. mnie 20gr na litrze nie zbawi :)
Wszystko o dieslach BMW .::: http://www.bmw-diesel.pl :::.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Od wielu lat tankuję na tym samym Shell'u ale wiem, że są stacje na których też jest dobre paliwo; trzeba tylko przetestować albo pojechać z polecenia kogoś, kto sprawdził. I tak np. kolega polecił mi kiedyś Neste w Częstochowie i... szok - lepsze od Shell'a. No, ale skoro nie mieszkam w Częstochowie, to wolę tankować na sprawdzonej stacji, chyba że koledzy polecą sprawdzoną, tanią w Wawie :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Od wielu lat tankuję na tym samym Shell'u ale wiem, że są stacje na których też jest dobre paliwo; trzeba tylko przetestować albo pojechać z polecenia kogoś, kto sprawdził. I tak np. kolega polecił mi kiedyś Neste w Częstochowie i... szok - lepsze od Shell'a. No, ale skoro nie mieszkam w Częstochowie, to wolę tankować na sprawdzonej stacji, chyba że koledzy polecą sprawdzoną, tanią w Wawie :lol:

 

w czym było lepsze i co to w ogóle znaczy lepsze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

całe życie tylko na Shellu, parę razy na Statoilu

i jakoś nie mam zapędów aby wyszukiwać alternatywnych tańszych paliw gdyż nie jest to dla mnie żadna oszczędność przy przebiegach 1500-2000km miesięcznie

gdybym robił z 10000km miesięcznie to i może wtedy bym się interesował tańszymi stacjami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby na spokojnie potwierdzic zasadność tankowania na dobrej stacji - w moim przypadku na tym samym Shell'u od kilkunastu lat- w zeszłym tygodniu zatankowałem na Neste w W-wie przy Trasie Toruńskiej. Efekt? Głośna praca silnika, spadek mocy, generalnie był mocno przymulony. Po zużycie tego szajsu podjechałem na "mojego" Shell'a i po pewnym czasie motor odzyskał swoje parametry. Niewątpliwie poza nauką odniosłem dodatkową korzyść: po tym zamuleniu teraz mi sie b.fajnie jeździ :norty:

W tej sytuacji NIGDY WIĘCEJ nie zatankuję na taniej stacji. I jeszcze słowo na temat dostawcy paliwa dla stacji w Polsce: oczywiście wszyscy wiedzą, że pochodzi ono z polskich rafinerii /poza GTL-em/ ale nie wszyscy chcą wiedzieć, że o jakości paliwa decydują dodatki uszlachetniające, które są i lepsze /droższe/ i gorsze /tańsze/. I już wiadomo skąd jest lwia część różnicy w cenie paliw...

Oczywiście nie porównujmy paliwa w Polsce i np. w Niemczech, bo to 2 różne światy :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.