Skocz do zawartości

Olej w skrzyni zmieniamy,nie dajcie się nabrać na MIT!


MarekBMW

Rekomendowane odpowiedzi

To teraz ja odgrzeję temat.

Planuję wymienić olej w skrzyni: Nalepka żółta MTF-LT1

 

Informacje jakie znalazłem to, że MTF-LT1 to odpowiednik Castrol SMX-S 75W85 (Obecnie Syntrans Multivehicle 75W90)

MTF-LT2 to 75W90 TAF-X (Obecnie Syntrans Transaxle75W90)

Na stronie Castrola do mojego modelu podają : " Zespoły ręcznych skrzyń biegów z żółtą naklejką z napisem 'MTF-LT-1': Syntrans B 75W / Syntrans Multivehicle 75W-90;" Czyli by odpowiadało temu co znalazłem.

No ale zagawostkę dostałem kilka postów wyżej po przeczytaniu o oleju Pentosin MTF2 : Olej PENTOSIN MTF2 75W-80 spełnia następujące normy:

BMW MTF LT-1

BMW MTF LT-2

Wiec co teraz ? Brać konkretnie któryś czy bez różnicy, Główna ich różnica to Klasyfikacja SAE załóżmy, że wzorcowy był 75w-85 to lepiej było by przejść wyżej na 75w-90 (castrol) czy może niżej na 75w-80(Pentosin).

Ceny na alledrogo to ok 40 za castrol i ok 50 za pentosin. Ja i tak bym kupował w miejscowym sklepie olejarskim. Castol jest również w butelkach 0,5l.

Będę wdzięczny za jakieś merytoryczne odpowiedzi na co się zdecydować czy bez różnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 137
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam

 

Ja też szukałem, myślałem że może jakiś zalać Castrol...

 

Proponuję zatelefonować do firmy z linku:

http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=5401492

podasz numer vin i dowiesz się co ma być zalane (nie tylko w skrzyni biegów).

Dla pewności jeszcze sprawdziłeś jaką masz nalepkę, więc jest pewne że ma byś norma MTF LT1.

Ja zalałem u siebie Pentosin i tobie też taki polecam. U mnie weszło ok 1,6 litra.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadzwoniłem, pan mi powiedział, że w autach do 2000r lany był Pentosin i że MTF2 75W80 API-GL4 jest jak najbardziej odpowiedni jako LT-1 i LT2

Od 2000 r rzekomo lany był FUCHS i odpowiedni byłby TITAN SINTOFLUID SAE 75W80 API-GL5 spełnia normy LT1/2/3

Mówi, że Fuchs niby lepszy i tańszy, ale skoro do 2000 lali Pentosin to przy roczniku 99 może lepiej zalać ten Pentosin.

O Castrolu się nie wypowiadał bo nie interesował się. Ale jakby nie było to handluje właśnie dwoma pierwszymi.

Ale coś się zamierzam w kierunku Pentosin'a

Edytowane przez zbyszek80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Olej PENTOSIN MTF2 75W-80 spełnia następujące normy:

BMW MTF LT-1

BMW MTF LT-2

Wiec co teraz ? Brać konkretnie któryś czy bez różnicy?

wszystkie z normy lt-2 są kompatybilne w dół tzn. zastępują te oleje z normy lt-1

niemiecki Ravenol też jest dobry.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wiem, chodziło mi o to czy brać Castrola czy Pentosila czy bez różnicy.

 

Pentosila, bo na pewno będzie odpowiedni.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem i trudno powiedzieć czy jest dużo lepiej, ale gorzej na pewno nie jest ;-) Olej był ciemno brązowy, więc decyzja o wymianie była jak najbardziej słuszna.

Wymiana w miarę łatwa i szybka (tylko trzeba to robić z kanału, podnośnika lub jakiegoś najazdu w poziomie).

Dodatkowo wywaliłem CDV i sprzęgło jest bardziej bezpośrednie. Przy ewentualnym usunięciu CDV polecam to zrobić szybko, aby nie uciekło za dużo płynu, bo odpowietrzanie może być baaardzo kłopotliwe.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie mam zamiaru robić jakichś dodatkowych kombinacji, co to dokładnie jest to CDV ? Na szybko zauważyłem, że to jakieś opóźnienie sprzęgła. I co to poprawia jeśli się to usunie ? U mnie coraz ciężej wchodzą biegi głównie 2,3 wiem że teraz już się robi chłodno ale mimo wszystko ciężej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To wiem, chodziło mi o to czy brać Castrola czy Pentosila czy bez różnicy.

ważne żeby zmieniać co stówkę, marka już mniej ma do rzeczy jak renomowana.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co to dokładnie jest to CDV ? Na szybko zauważyłem, że to jakieś opóźnienie sprzęgła. I co to poprawia jeśli się to usunie ?

 

Tu masz temat o CDV

viewtopic.php?f=69&t=171078&hilit=odpowietrzanie

 

...a ciężkie wchodzenie biegów to raczej przyczyna: sprzęgła, koła dwu-masowego lub samej skrzyni - ale na początek zacznij od nowego oleju w skrzyni.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego CDV nie ruszam sprzęgło działa w porządku.

Nie mam jakichś konkretnych problemów ze skrzynią ale jakby ciężej mi wchodziła 2, przełączając z 1 na 2 i np redukując z wyższego, oraz wrzucając z 2 na 3, jakby taki ząbek musiało pokonać, jak by się wadziło o jakiś "rant". Ale jak zmieniam powoli te biegi np z 2 na 3, wyjmę z 2 drążek lekko na prawo i delikatnie na 3 to nic nie czuć wchodzi gładko. Łatwiej też wchodzi 2 jak przy redukcji znacznie zwolnie, lub ogólnie robię to powoli.

Takie mam wrażenie jak by w ogóle w tej skrzyni brakowało oleju, bo jest mocno upocona/ubrudzona olejem Ale ten olej jakby szedł od łączenia z silnikiem lekko bokami aż po duł skrzyni także na korku spustowym była wyraźna kropelka olejwa.

Co prawda miałem poważny wyciek z silnika, spod podstawy filtra oleju (spod podstawy na pewno, może skądś jeszcze jest ale awaria usunięta i zobaczę czy będę znów gubił olej) i poważnie mi zalało silnik i cały spód, miska było w oleju więc może i zaciągnęło na skrzynię. Wszystko ładnie wytarłem i zobaczę za jakiś czas, czy się skrzynia się znów upoci i sprawdzę też poziom oleju, jeśli jest go mało to może to być główny problemem. Więc wtedy już nie będę się bawił w dolewki a właśnie wymienię całość. Jeśli będzie jakiś wyciek z skrzyni to będę musiał zaobserwować jak duży bo przy 100-200 ml na sezon to może nie warto jej demontować i robić jakieś naprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

tak odnośnie samej wymiany oleju po dużym przebiegu.....

informacja od mechanika, który się zajmuje automatami - tak, jeśli przy przebiegu około 200kkm wymieni się tylko olej, to są ogromne szanse, że w niedługim czasie skrzynię szlag trafi

 

ostatnio okazało się, że u mnie zaczął się pojawiać pojedynczy błąd na kompie - nadmierny poślizg sprzęgła hydrokinetycznego, z autem, skrzynią nic się nie działo

regeneracja konwertera plus wymiana oleju - 1300zł, do tego uzgodniłem całkowity przegląd skrzyni, co miało kosztować dodatkowe 400zł

skrzynię widziałem rozebraną, tarczki w bardzo dobrym stanie, calutki stary olej zlany, cała skrzynia przeczyszczona z wszelkiego rodzaju syfu - olej wymieniany przy 220kkm, ktoś coś tam kiedyś robił, ale to było bardzo dawno temu sądząc po barwie oleju, podejrzewam że jakaś dolewka była

 

póki co przelatałem z 6kkm i jeszcze jeździ ;)

auto jest odczuwalnie dynamiczniejsze, szybciej reaguje na gaz, wcześniej po wciśnięciu gazu obroty szły około 500 w górę i dopiero przyśpieszała, teraz maks 200 i idzie jak wariatka

co ciekawe, LPG pali tyle samo co wcześniej, natomiast komputer Pb pokazuje średnie spalanie jakieś 1,5l mniej

 

tak więc reasumując.....

gdybym nie musiał regenerować konwertera, to bym wymiany oleju nie robił

jednak jak już bym się zdecydował tylko na wymianę to bym do tego dorzucił przegląd całościowy skrzyni biegów, co w sumie zamknęłoby się w kosztach maks 1000zł

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko wtrącę (więc mi nie odpisujcie tutaj bo nie przeczytam)

że po pierwsze:

-źle sformułowany tytuł, sugeruje, że nie powinno się zmieniać.

-skrzynie bezobsługowe w których nie zmienia się oleju to raczej bardzo rzadki przypadek

-sam na początku nie wiedziałem jak to z moim bmw jest, KAŻDY mi mówił co innego,

pojechałem do serwisu, który profesjonalnie zajmuje się skrzyniami biegów, powiedzieli

że w moim 328Ci olej jak najbardziej się wymienia. Najdziwniejsze jest to, że NIKT wcześniej

w moim bmw rocznik 99' go nie zmieniał, a auto dopiero rok temu dało się we znaki, tzn.:

skrzynia (automat) przeszła w tryb awaryjny nagle i np.: ruszałem z 3 biegu, a rozpędzenie

się do 80km/h trwało minutę.

 

U mnie koszt wymiany oleju skrzyni automatycznej (z filtrem i uszczelką, kto zmienia bez

tego olej skrzyni sam to go pozdrawiam) to koszt sięgający nawet 600 zł wliczając robociznę.

 

Wymiana w automacie powinna odbywać się co około 20tys. km.

W praktyce może i docisnąć do 30tys. a nic się nie stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co 20kkm to przesada

we wszystkich trzech warsztatach we wrocławiu do których dzwoniłem, padła informacja że olej w skrzyni ZF powinno się wymieniać co 60kkm

być może w GMowskich ciut częściej, choć o to niedopytywałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Jak już wielokrotnie pisano w tym i innych wątkach na temat oleju w skrzyni biegów, BMW zaleca tylko produkt w swojej butelce i umieszcza informację na skrzyni biegów o braku konieczności wymiany oleju tylko i wyłącznie w celach komercyjnych.

Być może już natknęliście się gdzieś na dokument, który znalazłem, jeśli nie to zamieszczam link:

https://www03apps.zf.com/interoelepdf/TE-ML%2011_en0700.pdf

Mam nadzieję, że informacja, którą podaje producent skrzyń biegów będzie dla wszystkich wystarczająca i rozwieje tajemnicę BMW.

Przykładowo dla mojej skrzyni biegów S6-37 zalecane przez BMW oleje to:

MTF-LT1 - a producent ZF zalewał ją przed wysłaniem do BMW Esso Gear Oil 304

aktualnie BMW sprzedaje do tych skrzyń olej MTF-LT2 - a producent ZF zalewa BP Castrol BOT 338 czyli w aftermarkecie Castrol Syntrans B 75W

(dostępny po 35zł/litr w Petrostar w Warszawie co stanowi 1/3 ceny butelki BMW 83 22 0 309 031/23 00 7 533 513)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewniam Cie, ze nikt na tym forum nie bedzie znal lepiej aktualnych cen w ASO, niz samo ASO.

Jak jestes tak leniwy, ze nie chce Ci sie zadzwonic, to zawsze mozesz napisac do nich maila.

Jak na to jestes za leniwy, to po prostu rece opadaja.

 

http://warszawa.bmw-inchcape.pl/o_nas/kontakt/dane_firmy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak nie wiesz ile to nie pisz...

napisał co masz zrobić w tym temacie jak sam nie wiesz.

większość w samochodzie który ma prawie dwie dekady nie wymienia oleju w skrzyni w aso i nie zna cen bo to z 10% wartości takiego auta.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.