Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie

 

Od jakiegoś czasu zaczęło mi nieprzyjemnie zawiewać przy zmianie z klimy na normalny nawiew

smród wystepuje tylko przez chwile :)

jednak drażni

odgrzybianie było wykonane, jednak tak jak przeczuwałem nie pomogło az tak

znaczy jest lepiej ale zdecydowanie czuć

podejrzewam ze jakies zyjatko uwilo sobie gniazdko, podczas gdy fura stala 2 tygodnie w garazu

i tu pytanie czy ktos probowal dostac sie do parownika, czy sa inne miejsca lubiane przez stworzenia?? :)

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To jest raczej niemożliwe, aby coś dostało się do układu klimatyzacji. Doradzałbym wymianę filtra kabinowego i odgrzybianie. Nie wiem kto robił odgrzybianie, ale najcaęściej jest robione przez rozpylenie we wnętrzu samochodu czynnika chemicznego i włączenie klimy na obieg wewnętrzny przez 15 min. To jest skuteczne pod warunkiem, że robi sie dość często (2 razy do roku wiosna /jesień). Jeżeli zaniedbano bieżące odgrzybianie to niestety trzeba zrobić czyszczenie bardziej radykalne. Z prawej strony odkrcamy osłonę nad nogami pasażera i w ten sposób mamy dostęp do dolnej części dmuchawy. Zwalniamy zaczep i powoli przekręcając dolną jej częścią zdejmujemy zespół silnika z turbiną. Przez kanał dolotowy mamy dostęp do wymiennika ciepla/zimna tj do elementu prze który przechodzi powietrze i gdzie jest chłodzone. Podczas pracy klimy skrapla się tam para wodna która w połaczeniu z kurzem i innymi zanieczyszceniami tworzy osad który niestety gnije i śmierdzi. Najlepiej poprzez ten kanał wpuścić markowy prepearat odgrzybiająco - dezynfekcyjny. Polecam firmę WURTH lub podobne. Nie zalecam tanich środków i supermarketow, bo trudno usunąć potem ich niby odświeżający zapach. Miałem taki problem, bo kupiłem auto które sporo stału na placu u delera, a wczesniej było trochę używane. Dopiero kilkakrotna gruntowna dezynfekcja pozwoliła pozbyc się przykrego zapachu.
Opublikowano

W moim aucie po wyłączeniu klimy zaczyna dmuchać wilgotne powietrze. Filtr kabinowy wymieniony.

Czy można cośz tym zrobić ??

Grzesiek e90, 320dA
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To jest raczaj normalne, o ile nie trwa zbyt długo. Jak pisałem w poprzednim poście w parowniku skrapla sie para wodna i jej ilość zależy także od aktualnej wilgotności powietrza, a ostatnio z powodu ciągłych opadów jest jej wyjątkowo dużo. Normalnie nadmiar tej wody spływa odpływem pod samochód - sprawdzić czy odpływ nie jest zapchany. Po wyłaczeniu klimy pozostałość musi odparować i niestety jest tylko jeden kierunek do wnętrza samochodu.
Opublikowano

1. Mordujemy żyjatka w aucie jeszcze przez ozonowanie, ponoć to lepsze rozwiązanie niż odgrzybiania chemią. Jeśli problem nie ustąpi to pozostaje czyszcznenie parownika ale to już rozebranie auta sie kłania.

2. Ostatnio wymieniałem filtr kabinowy i był już baaaardzo mocno usyfiony a komputer pokazywał jeszcze 20 kkm do zrobienia na nim. Dlatego zalecam wymiane tego filtra co najmniej raz w roku i oczywiście cześniej niż co 60 kkm

3. Po wyłaczeniu klimy zapach wilgosci przez kilka sekund to normalne zjawisko. Gorzej jak śmierdzi starą zatęchłą szmatą

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ozonowanie zabija bakterie, a smród powstaje na skutek gnicia zwiazków organicznych. Tu pomaga tylko chemia. Musi to być dobry profesjonalny preparat, albo rozbiórka i mechaniczne czyszczenie.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Jeśli masz smród w aucie pomimo sewisu klimatyzacji, to po pierwsze zmień serwis, po drugie możesz mieć parownik zagrzybiony i wtedy go trza wyjąć i oczyścić.

E30, E36, E60, E87, F48

Opublikowano
Jeśli masz smród w aucie pomimo sewisu klimatyzacji, to po pierwsze zmień serwis, po drugie możesz mieć parownik zagrzybiony i wtedy go trza wyjąć i oczyścić.

no wlasnie to uslyszalem, ale tam mi krzykneli ok 500zl wiec chyba znajde jakiegos innego magika:)

albo jeszcze tej chemii sprobuje jak pisano wyzej

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
sluchajcie panowie, mam podobny problem i chce na start wymienic filtr kabinowy i tam popsikac preparatem, ale moze mi ktos lopatologicznie wytlumaczyc jak dostac sie do filtra zeby go nie uszkodzic? e90 bez idrive jak co:D dzieki z gory

 

otwierasz maske i odkręcasz pokrywę kryjącą filtr na podszybiu, chyba kilka śrubek, zdejmujesz i od spodu jest wcisnięty filtr. Nie ma prostszej roboty

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.