Skocz do zawartości

e36 M50b25 problem z przepływomierzem ( chyba )


Paneq89

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam taki oto problem podczas jazdy samochodem i wciśnięcia pedału sprzęgła ( wrzuceniu luzu ) zaczynają falować obroty , problem znika po zatrzymaniu się . Postanowiłem dzisiaj przyjrzeć się sprawie dokładniej . Obejrzałem rurę przepływomierza i wydaję się być ok znaczy nie ma dziur itd .

 

Drugą czynnością jaką zrobiłem było odłączenie przepływomierza i ... nic się nie stało :P auto pracowało wtedy na gazie ale to chyba nie ma różnicy. Znaczy po odpięciu zaraz lekko bujnęło obrotami i jak podłączyłem to to samo lekkie bujnięcie i potem już normalnie .

 

Czy to znaczy że przepływomierz do bani ?? Czy może są jakieś inne pomysły dotyczące mojego problemu . Problem występuje bez względu na to czy silnik ciepły czy zimny :( .

 

Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc :)

Grass , Gas or Ass - Nobody Rides For Free .


Moja Buma :) http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=94528&highlight= Sprzedana !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na każdym Paliwie :( przy czym nie jest to za każdym razem , oczywiście to Sekwencja zakładana za mojej kadencji Stag 300 u naprawdę prawdziwego fachowca . Wcześniej miałem m40b18 i jak odpiąłem przepływkę to bujało cały czas a teraz tylko na moment i dlatego mnie to zastanowiło .

Grass , Gas or Ass - Nobody Rides For Free .


Moja Buma :) http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=94528&highlight= Sprzedana !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie odpięcie przepływki nie jest dobrą metodą diagnostyczną. Jakiś czas temu też miałem problemy z falowaniem obrotów. Też odpinałem przepływkę i w zasadzie nie było różnicy. Sprawdzałem czujniki, sondę lambda i wszystko wydawało się ok. Byłem więc przekonany że to wina przepływki. Jednak problem zaczą się nasilać aż pojawiły się problemy z pracą na LPG. Okazało się że padła sonda lambda. Po wymianie na nową falowanie zniknęło.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrob diagnoze komputerowa to moze sterownik silnika zarejestrowal jakies anomalie, jak nie to przyjzyj sie czy wszystkie czujniki podaja poprawne parametry. bez komputera bedzie ci ciezko usunac usterke, moze na chybil trafil ci sie uda, ale chyba nie o to chodzi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie natomiast mysle ze jest ok bo nie ma znaczenia paliwo czy gaz jak odepne przeplywomiez na odpalomym motoze to zgasnie ale bez podlaczenia przeplywomierza moge go odpalic komp bierze dane usrednione i sugeruje sie uchyleniem przepustnicy--- pozdrawiam
jedynakk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paneq89 a jak odłączyłeś przepływkę próbowałeś czy przy jeździe na luzie dalej buja obrotami?

Też mam to latanie obrotów przy dojeździe do świateł i miło by było to zlikwidować, i z tego co czytałem na forum nie tylko my to mamy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz zauważyłem że częściej buja jak jest zimny silnik niż ciepły może to sonda lambda ? :P Tak czy siak wiem że bez komputera się nie obędzie ale to dopiero w okresie urlopów bo na razie nie mam za bardzo czasu na zajmowanie się samochodzikiem :) . A w wy jak odłączacie przepływkę to dzieje się coś z obrotami czy nie ??

Grass , Gas or Ass - Nobody Rides For Free .


Moja Buma :) http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=94528&highlight= Sprzedana !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
U mnie po odłączeniu przepływki silnik gaśnie. Nie zgaśnie jeśli bym utrzymywał go na wyższych obrotach ale na jałowych to właściwie od razu gasł. Pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Witam auto zostało podłączone pod kompa i nic nie wykazało specjalnie zostawiłem auto w warsztacie na noc aby rano na zimnym sprawdzili wszystkie parametry i nic :( . Ludzie mówią że to czujnik położenia przepustnicy ale jak sprawdzaliśmy na komputerze to odbiera sygnały super , może komuś udało się rozwiązać ten problem ?

Grass , Gas or Ass - Nobody Rides For Free .


Moja Buma :) http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=94528&highlight= Sprzedana !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam walki dalszej z obrotami CD otóż byłem na analizatorze spalin i są one podwyższone tzn auto troszkę sobie kopci końcówki rury wydechowej są czarne auto faluje na dojeździe do świateł na niezagrzanym silniku , na gazie mocniej na benzynie mniej , czyli wyszło na to że sonda się ze mną pożegnała ??

 

Zauważyłem także że w aucie nie ma ssania czy może to mieć jakiś wpływ ?? Czytałem że za to może być odp czujnik przy dolocie czy przy temp cieczy chłodzącej ??

 

co o tym panowie myślicie , ja już nie mam pomysłu :) każde idee nawet szalone rozważę :)

Grass , Gas or Ass - Nobody Rides For Free .


Moja Buma :) http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=94528&highlight= Sprzedana !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Za brak ssania odpowiada czujnik temp płynu(sprawdz rezystancje przy 20*C powinna wynosić 2,2-2,7k ohm).Sonda może być ok wystarczy że przepływka mocno zawyża i mieszanka będzie bogata(sonda ma możliwość regulacji czasami wtrysku ale w bardzo małym zakresie).Sonde musisz sprawdzić na kompie.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak moge to podepne sie pod temat. ja juz walcze z falowaniem juz od jakiegos czasu i :evil: mam 1.8 m 40 113 km. wymieniłem juz sonde przepływke krokowy uszczelki kolektora ssącego ( oprócz tej która ma byc w miejscu gdzie łączy sie przepustnica z kolektorem bo nigdzie nie moge jej złowić ) akum bo musiałem i regulator napiecia iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii nic ! na zimnym mam ok 500 na ciepłym ok1100i faluje ! ostatnio odkryłem ze jak odepnę przewód który jest połączony kolektor ssący i odpowietrzenie z baku jest ok to znaczy falowanie ustało ale obroty na zimnym ok 700 a na ciepłym ok. gdzie jest ten czujnik temperatury i czy to moze byc jego wina ? byłem na kompie i ok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwna sprawa po wyczyszczeniu przepustnicy i przepływomierza auto faluje tylko z rana :O jak jadę drugi raz w ciągu dnia to już obroty nie falują sytuacja się powtarza 2 dzień pod rząd , szkoda że nowy przepływomierz w BMW kosztuje 1800 zł :duh: bo taki ze szrotu to też loteria :| chyba bd musiał poczekać bo nasz szrot BMW w Częstochowie buduje sobie warsztat i tam u nich podjadę na komputer i może mi dadzą jakieś gwarancje na używki .

 

Co jeszcze zauważyłem że przy pełnym zagrzaniu jak wcisnę sprzęgło na zagrzanym silniku to obroty wachną się raz i się stabilizują może to bd jakaś podpowiedź ?? Tak jak mówię jak byłem na komputerze to wyświetliło

 

Przepływomierz - za wysoki sygnał

Czujnik przepustnicy - za niski sygnał

Grass , Gas or Ass - Nobody Rides For Free .


Moja Buma :) http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=94528&highlight= Sprzedana !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam otóż ostatnio odłączyłem przepływomierz i trochę tak pojeździłem i tak , auto już nie gaśnie obroty lekko falują i jak się zagrzeje to podczas wrzucania luzu to nawet nie przygaśnie , natomiast jeśli auto zgaszę i zapalę jeszcze raz to obroty strasznie bujają aż auto całkowicie zgaśnie :P gdy już mi zgaśnie i podłącze przepływomierz to jest ok zapalam i nie gaśnie i wtedy mogę go ponownie odłączyć i też nie zgaśnie :) czyli jest trafiony czy może jakiś moduł który steruje tym przepływomierzem ??

 

Rozumiem że trochę namieszałem ale prościej się nie da tego napisać :mrgreen: ja już ogólnie zaczynam tracić siły :D

 

W aucie pojawiły się kolejne problemy z elektryką mianowicie

- brake light circuit

- tail light failure czy coś takiego chociaż wszystko świeci

- po jakimś czasie obrotomierz zaczyna skakać potem w ogóle wskazówka sobie opada na jakieś 1000obr i tak sobie leży nawet jak zgaszę zegary to ona wisi :)

- od czasu do czasu coś sobie puknie pod zegarami i nad pedałami pod tą osłoną :)

 

i dzieje się tak tylko po pierwszym uruchomieniu auta po nocy :O jak auto postoi nawet 3 godziny i jeżdżę to nie pojawi się żaden z tych komunikatów i czasami się odłączy obrotomierz a czasami nie :)

 

Jeśli ktoś ma jakieś pomysły chętnie posłucham bo ja już się powoli poddaje :)

Grass , Gas or Ass - Nobody Rides For Free .


Moja Buma :) http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=94528&highlight= Sprzedana !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.