Skocz do zawartości

[E46]330xd Wibracje silnika gdy klimatyzacja włączona lub...


artoor.s

Rekomendowane odpowiedzi

Własnie wróciłem z wakacyjnych wojaży i zauważyłem co nastepuje w moim aucie. Gdy włączę klimatyzację i zatrzymam samochód np. na światłach silnik wpada w wibracje tak, że trzesie całym samochodem. Czasem (ale rzadko) po dodaniu gazu objaw ten ustepuje ale nie zawsze... Bez włączonej klimatycji ten problem nie występuje jak do tej pory zdawało mi się...aż do momentu, gdy zauważyłem (przynajmniej takie mam wrażenie) że mimo wyłączonej klimatyzacji samochód na postoju na parkingu również wpada w wibracje...podczas gdy włączają się wiatraki przed chłodnicą!

 

Co to może być i jak temu zaradzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego a obroty Ci padają,bo ja tak mam jak włącze klime to spadają czasami na moment na 500,u Ciebie też yak może być i dlatego wpada w wibracje,pojedz na kompa wszystko pokaże.

 

Obroty nie spadają. Mam więc zatem podejrzenie, że może coś się stało z jedną łopatką wiatraka przez co jest niewyważony...

Choć zauważyłem, że na zimnym silniku przy włączonej klimatyzacji te objawy (wibracji) nie wystepują...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A patrzyłeś na tłumik drgań na kole pasowym? On chyba napędza przez pasek wielorowkowy sprężarkę klimy. Ten element lubi się psuć, dochodzi do rozwarstwienia koła (składa się z części metalowej i gumowej) i hałasuje oraz może przekładać się na drgania.

pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymien koło pasowe i problem zniknie na zimnym silniku guma jest twarda i nie czujesz wibracji jak sie rozgrzeje auto wpada w wibracje za wszystko odpowiedzialne jest koło pasowe na wale zwane tłumnikiem drgań UWAGA nie kupuj zamienników

 

A który to element na realoem.com? Chodzi mi o numer cześci a i miejsce gdzie jest umiejscowiony - a to z racji, że bardziej jestem użytkownikiem niż mechanikiem i zwyczajnie chciałbym wiedzieć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymianiałem ostatnio te koło pasowe , tyle że mi się ukręciło i pewnie niedługo tobie też to się stanie , koszt orginału to 1500 zł plus robocizna , zamienników w zasadzie nie ma bo chińskie rozlatują się po miesiącu ,

silnik faktycznie tuż przed ukręceniem się tego koła pasowego chrobotał , mechanik mówił że to bardzo częsta usterka w dislach

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja już 20 tys przejechałem od kiedy zdiagnozowano u mnie problem z tym kołem, wożę w każdą dłuższą trasę to badziewie. Sprzedałbym Ci Artoor po atrakcyjnej cenie :mrgreen: ale nr części do M57 jest inny niż w M57N więc chyba nie podejdzie (Wg realoem różnią się masą).

pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam identyczne objawy...

 

Co trzeba dokładnie wymienić? Całe koło wymieniał kolega któremu sie urwało, a co w przypadku tych drgań?

 

Może wystarczy wymienić "tłumik drgań na kole pasowym", jeśli tak to która to część?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.