Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam panowie. od pewnego czasu nurtuje mnie sprawa dynamiki auta. mam wrazenie ,ze pogorszyly mi sie parametry jezdne ,otoz robilem sobie testy od 0-100 km/h i elastycznosci na czwartym biegu, 80- 120 km/h ,nadmienie ze testy robilem komorka ,wiec sa tylko pobierzne . pierwszy z pomiarow wychodzil srednio 8,5 sek. a elastycznosc 6,6 sek. mysle ze to slaby wynik ,w serii mialem rok temu 197 km i 415 Nm. i mam wrazenie ,ze auto oslablo ,choc paliwo i wszystko inne w normie. prosilbym o jakies porownanie z waszej strony, ew. zostaje mi jechac na hamownie . pozdrawiam
Opublikowano
Jeżeli możesz to sprawdź doprowadzenie powietrza do turbiny. U mnie to połączenie było pęknięte, najpierw to zaspawałem. Ale niestety nie na długo. Musiałem wymienić na nowy, co sporo kosztuje. Wynik - perfekt. Nie znalazłem w Twojej stopce jaki masz rocznik. Dlatego moja uwaga może się do Twojej Bawary nie odnosić.Ciepło pozdrawiam
Opublikowano
dzieki za sugestie. mysle ze miales na mysli powietrze od turbo, a nie do turbo ? tak czy inaczej sprawdzalem wzrokowo i nic nie wskazuje na jakies nieszczelnosci , dzisiaj tak patrzylem w lusterka i swierdzam ,ze bardziej dymi na czarno. przedtem prawie nic . moj rocznik 11/2000r. pozdrawiam
Opublikowano
To połączenie jak mi powiedział mechanik, przeważnie pęka od spodu. Może być trudno zauważalne. I jeszcze laickie pytanie - kiedy była wymiana filtra powietrza? Jak wtryskiwacze nie ciekną, to może być taki powód do dymienia na czarno. Ciepło pozdrawiam :? :? :?
Opublikowano
myty z miesiac temu ,mam K&N wiec powinno byc ok. co do wtryskiwaczy to niewiem w jakim sa stanie,ale silnik chodzi rowno i cicho w calym zakresie.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

HEj.

Aż z ciekawości pomierzyłem i jak byk wychodzi mi 6.8sek 80-120 na IV. (właściwie od 85-125)

Tyle, ze moja buda jest wydłużona. Ale to był pomiar jak już turbo zaczynało dmuchać, bo licząc czas z turbodziurą, to gdzies w granicach koło 8sek. Ponad sekunde turbo rozpędza się uzyskując znamionowe cisnienie. Też tak macie?

 

Wydaje mi się, ze masz dobry wynik. Od 0-100 nie mierzyłem, bo mam głowne tyleje tylnej belki do wymiany i jest masakra przy ostrzejszym ruszaniu.

Pzd.

 

 

PS. Wam też klimatyzacja zamula auto? Roznica odczuwalna, aż wierzyć sie nie chce. Sprezarka klimy wykorzystuje tylko kilka koni, no chyba ze silnik przechodzi w jakis ograniczony tryb mocy, zeby zawsze był na nią zapas.

Opublikowano
u mnie z klimą czy bez, nie ma żadnej wyczuwalnej różnicy w dynamice autka, przy 184KM odjęcie z 5KM nie może mieć znaczenia, a właściwie to przy momencie obrotowym silnika 3.0d
życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;)
Opublikowano

Roznica lekka przy wlaczonej klimatyzacji to ja czuje w 316 w 530d na 100 % nie odczuwalne u mnie.

 

 

Trzeba wziasc poprawke ze wiele 530 trafilo z niemiec bardzo wyeksploatowanych, brak dobrego serwisu, ale za to w niskiej cenie, potem najczestsza bolaczka 530d jest wlasnie brak mocy, niestety wystarczy przejrzec dzial E39 i widac to jak na dloni.

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Opublikowano

osd, bolą mnie oczy czytając twoje herezje.

Moc mam, bo elastycznosc wypada nawet lepiej niz katalogowo i do 200 dociąga bez najmniejszego potknięcia. Dalej nie sprawdzałem.

 

Może nie wyraziłem się jasno, ale silnik bardziej ospale pracuje. Czyli na małych obrotach zanim turbo dmucha i samo turbo wydaje się ospałe, jakby wieksza turbodziura.

Opublikowano
osd, bolą mnie oczy czytając twoje herezje.

Moc mam, bo elastycznosc wypada nawet lepiej niz katalogowo i do 200 dociąga bez najmniejszego potknięcia. Dalej nie sprawdzałem.

 

Może nie wyraziłem się jasno, ale silnik bardziej ospale pracuje. Czyli na małych obrotach zanim turbo dmucha i samo turbo wydaje się ospałe, jakby wieksza turbodziura.

 

To nie czytaj moich herezji i jedz do mechanika albo ASO, nie wiem czego oczekujesz na forum, przecierz moze byc 30 mozliwosci !, jak widac ze cos z turbina to szukaj przy turbinie, moze regulacja lopatek sie zaciera, moze cos innego, nikt nie jest wrozka i nie widzi co tam u ciebie siedzi, te silniki lepiej ciagna na wolnych obrotach niz na wysokich, a ospale turbo napewno nie jest oznaka prawidlowej pracy.

 

A moja uwaga, nie wiem moze dla ciebie to herezja, ale prawda w oczy kole, nie wiem czemu ciebie to tak ruszlo, czyzby tez dotyczylo ? albo nie zrozumiales o co mi chodzi, ok to napisze jasniej - jak jest zajechane to moze sie okazac ze jest tyle do zrobienia ze przyczyn moze sie nalozyc na siebie wiele, poza tym poogladaj sobie dzial E39 to zobaczysz co jest grane, ludzie oczekuja super auta za pol ceny a potem, "nie idzie co mu jest " no przepraszam nikt nie jest jasnowidzem, zacznij od spraw zwiazanych z turbo i tyle, a najlepiej zaczac od wizyty na kompie, moze cos wyskoczy, a jak nie chcesz jechac do mechanika to mysle ze nikt na forum ci nie poda na tacy gotowej recepty, bo mozliwosci jest wiele.

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Opublikowano

Moja uwaga dotyczyła całokształtu twoich wypowiedzi na forum w podobnym schemacie, czyt: ze zbędnym, nic nie wnoszącym w temat komentarzem. Dalej mi się nie chce dyskutować i tu akurat ustosunkuję się do twojego podpisu, bo to, skąd ktoś sprowadził auto i w jakiej cenie nie powinno ani ciebie, ani nikogo innego interesować, gdy temat dotyczy czego innego.

Pozdrówka.

 

PS. Myślicie, że to takie proste pojechać do mechanika, zwłaszcza, ze u wszystkich u których byłem, to goowno wiedzące łajzy i jeszcze chcący zedrzeć 600zł za wymiane poduszek belki myślac, że jelenia znalazł. Bo fakt, żaden student nie bedzie smarował sobie rąk, ale w mechanice też czasem trzeba używać analitycznego myślenia...

Jak się nie wskaże palcem co mają zrobić, to swoim mogą sie conajwyzej podrapać. Od tego jest forum, kolego osd :nienie: zeby się uświadomić o pewnych sprawach.

Opublikowano

Moja uwaga wnosi tyle co twoja, jestem ciekaw czy jest na forum taki mozg ktory ci powie co twoje auto boli.

Jak jezdzisz do partaczy a nie mechanikow to sie nie dziw ze potem masz takie wrazenia.

 

Jedziesz do ASO mowisz jaki masz problem, jedziesz z majstrem autem pokazujesz co nie gra, po naprawie znowu jedziesz, albo zrobili albo nie zrobili, albo idzie super albo idzie jak poprzednio i wedlug mnie taka informacja wiecej wnosi do tematu niz twoja, ASO ma to do siebie ze przynajmniej robia az zrobia i potem kasuja.

 

Forum raczej jest od tego "jak zrobic" konkretna sprawe, a ty chcesz odpowiedz na pytanie "nie dziala mi auto co sie popsulo". I mysle ze od tego jest forum kolego ar_w aby prowadzic sensowne dyskusje i wymieniac sie informacjami, bo ciezko odpowiedziec na pytanie "co mi sie popsulo - bo auto nie dziala" , a informacja o tym ze czesto polacy sprowadzaja niemieckie szroty i potem naklada sie 10 problemow na siebie zamiast jednego tez moze byc pomocna o ile ma sie odpowiednie podejscie a nie jad, dlatego udaj sie kolego na dobra diagnostyke, i jesli oni cie naprowadza i bedziesz czul sie na silach naprawic popsuty element sam to mysle wtedy forum jest odpowiednim miejscem zeby uzyskac pomoc w kwesti co lub jak zrobic, bo w tej chwili rozleglosc tematu jest olbrzymia.

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.