Skocz do zawartości

E60 530i PROBLEM Z ELEKTRYKA!!!


DEF

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 75
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 2 tygodnie później...
Feber ja rowniez wyjałem alternator z mienilem szczotki i nibi alternator ładował pojechałem do drgugiegi elektromechanika co też powiedział,że ładuje ale nie można sprawdzić tak na 100% wiec kupiłem drugi za 350pln i niby z ostatniej wersji wypustu alternator.Po wsadzeniu odziwo nie wywala mi żadnych błedów opdrócz uszkodzonych 6 swiec zarowych,ale raczej nie możliwe wiec okazało sie że uszkodzeniu uległ sterownik świec po wymianie pokazuje ,że sa uszkodzone teraz 3 swiece,ale ciężko z wymiana trzeba kolektor zdjać
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Feber ja rowniez wyjałem alternator z mienilem szczotki i nibi alternator ładował pojechałem do drgugiegi elektromechanika co też powiedział,że ładuje ale nie można sprawdzić tak na 100% wiec kupiłem drugi za 350pln i niby z ostatniej wersji wypustu alternator.Po wsadzeniu odziwo nie wywala mi żadnych błedów opdrócz uszkodzonych 6 swiec zarowych,ale raczej nie możliwe wiec okazało sie że uszkodzeniu uległ sterownik świec po wymianie pokazuje ,że sa uszkodzone teraz 3 swiece,ale ciężko z wymiana trzeba kolektor zdjać

 

Widze, ze przekaznik od swiec to lubi padac:) u mnie rowniez wywalalo blad 6 swiec, 3 byly do wymiany ale przekaznik rowniez. Ja zalatwile swiece przy okazji wymiany kolektora wiec byla jedna robota

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam po dlugiej przerwie. Wracajac do tego tematu, moge sie z Wami podzielic paroma spostrzezeniami:

 

po tym jak mi padl alternator ( regulator napiecia), wymienilem calosc na nowy i z uwagi na cene i brak czasu - w BMW krzykneli 505 funa = 2500pln zdecydowalem sie na profesjonalnie regenerowany z roczna gwarancja. Po tej wymianie auto od czasu do czasu szalalo - gasl I-Drive, wywalalo wszystkie systemy na raz itp, a za chwile bylo ok. Okazalo sie, ze ow alternator podawal niestaly sygnal 281 BSD Alternator signal implausible. Po sprawdzeniu lini BSD - kabel laczacy komputer sterujacy z alter. zamowilem drugi alternator orginal Valeo po regeneracji w zakladach Valeo w POLSCE tylko bez znaczka BMW - cena 130 funa na gwarancji i problem zniknal, auto jezdzi jak nowe.

 

W miedzy czasie auto wstawilem do BMW i tam stwierdzili, ze alternator jest sprawny i powiedzieli mi, ze trzeba przeprogramowac auto, na co przystalem - koszt 500GBP - 2500pln i nic, auto zabralem, kasa wtopiona - bylo to w zeszlym roku w lipcu.

 

Panowie czy jest cos co moge zrobic ( napisac do glownej siedziby BMW), zeby odzyskac ta kase od BMW w z zwiazku z tym, ze diagnoza byla nietrafna???

 

Dzieki.

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojęcia, od czego zacząć, chyba najpierw sprawdzę u elektryka akumulator. Od kilku dni pokazuje mi się, co jakis czas, komunikat "High rate of battery discharge". Wtedy akumulator pod prostownik i parę dni spokój, żadnych innych objawów, oprócz tego komunikatu. Samochód użytkuję w Anglii i aż się boję pojechać do tych pseudofachowców, kolesie nie mają o niczym pojęcia, odsyłają do serwisu, a tam...!!!! rzucają kwotami jak z kosmosu. W ubiegłym roku miałem już akcję z akumulatorem - męczyłem go na króciutkich odcinkach i chyba się odpowiednio nie doładowywał - regenerował, w końcu pokazał się komunikat o systemach bezpieczeństwa. Komputer wyłączył te systemy ze względu na niski stan napięcia, CHYBA! Samochód był w serwisie, gdzie naładowali akumulator i napisali na rachunku, że jeżeli sytuacja się powtórzy sugerują wymianę baterii.- mam nadzieję, że teraz tylko akumulator umarł.

Akumulator jest bezobsługowy, samochód 5-cio letni, może najzwyczajniej akumulator należy już wymienic? - mam taką nadzieję. Pytanie do zorientowanych:

-czy rzeczywiście, po wymianie akumulatora konieczna jest jego adaptacja, czy przed ewentualną wymianą w miarę mądry elektryk jest w stanie określić kondycję akumulatora, czy w końcu do wspomnianej adaptacji potrzebne jest specjalne oprogramowanie komputera, czy warsztat z komputerem do diagnostyki też bedzie w stanie zaadoptować akumulator oraz czy sprawdzi się np. rozwiązanie z podłączeniem do gniazda zapalniczki małego urządzenia do podtrzymania napięcia w samochodzie na czas wymiany akumulatora ?

NAPISZCIE COŚ !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...no jeszcze coś. Czy nie jest tak, że w przypadku ewentualnej awarii któregoś z podzespołów systemu elektrycznego mój "półśrodek" - czyli doładowywanie "umarłego" akumulatora bezobsługowego, nie miałby żadnego wpływu na znikanie z ekranu komunikatu o wysokim stopniu rozładowania baterii ??? Wydaje mi się, że w razie usterki np. klemy z pamięcią, o której mowa jest gdzieś wyżej, czy innego modułu, pomimo podładowania akumulatora, błąd byłby pewnie "wyrzucany" natychmiast po raz kolejny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

 

Ile masz najechane w tym aucie???

 

Ja bym sprawdzil najpierw:

1. Ladowanie na alternatorze czy jest i czy jest ok tzn. czy nie ma duzych wahan - u mnie ladowanie bylo, ale regulator szwankowal i byly wahania od 13.8v, gdzie minim. wartosc to 14V przy +60C do nawet 15V, gdzie max. 14.8V przy -40C i efekt taki, ze czasami ladowanie bylo a czasami nie i pojawil sie komunikat High Battery Discharge, potem Battery Terminal Test, ( zmierzyc mozesz miernikiem zewnetrznym lub jednym z testow z ukrytym OBD ).

2. Test aku. pod obciazeniem - miernik zewnetrzny - wlaczyc wszystkie uklady elektryczne w aucie + klima. Jak bedziesz otwieral te miesjce gdzie bateria siedzi, sprawdz czy nie ma zapachu siarki tam i czy bateria nie jest goraca - jak jest tak, to moze miec zwarcie na jedenej z cel.

3. Podlaczyc pod nawet zwyklego kompa i sczytac bledy jesli sa i wrzucic tutaj i bedziemy dumac.

 

Pozdro.

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam najechane 162 tysiące, akumulator chyba nie był zmieniany od nowości, samochód mam dwa lata, wszystkie, chyba, rachunki od poprzedniego właściciela, nie ma śladu zakupu lub wymiany akumulatora. Sadzę, że to akumulator, bo gdyby był problem z ładowaniem, to naładowany do pełna akumulator, gdyby był w dobrej kondycji, nie odmawiałby chyba posłuszeństwa po dwóch dniach i pokonaniu przez samochód dystansu ok. 20 kilometrów, tzn. 10 dziennie - tyle mam do pracy. Wymieniać będę akumulator za tydzień, będzie u mnie kolega z komputerem, będzie nowy akumulator i wszystko się wyjaśni, tzn. będzie po kłopocie, mam nadzieję. Jak wspominałem, nie wyłącza mi komputer żadnych podzespołów, poza tym czasami, po pojawieniu się wspomnianego komunikatu, przejadę dłuższy odcinek i przy kolejnym uruchomieniu silnika już tego komunikatu nie ma, później znowu wyjazd do pracy, 5 kilometrów w jedną stronę i już "hasło" na monitor wraca.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do DEF-a :)

...i jeszcze coś: test, o którym pisałeś, przeprowadzony, tym razem jeszcze bez miernika, nie mam, czekam na kolegę, ale zwarcia w akum. chyba nie ma, włączyłem wszystkie możliwe światła, klimatyzacja, podgrzewanie fikołków, kierownicy, wycieraczki, radio i oświetlenie wewnętrzne - samochód "chodził" parę dobrych minutek - bateria się nie nagrzała, żadnej woni siarki nie czuć. Poza tym, chyba jeszcze o tym nie pisałem, naładowałem akumulator, kiedy zaczął się ten komunikat pojawiać i pojechałem do sklepu motoryzacyjnego, żeby sprawdzili baterię i ładowanie, tester wykazał 99% bateria (chyba stan naładowania, bo na pewno nie jest w takiej kondycji użytkowany minimum dwa lata akumulator, ładowanie było też ok, wydaje mi się, że 14,3 lub 14,4, albo nawet 14.7, miły pan powiedział, ze ok. Po kilku dniach, kiedy znowu komunikat się pojawił, tym razem bez ładowania baterii, pojechałem już do innego sklepu z prośba o sprawdzenie baterii i ładowania, kiedy pracownik sklepu podłączył urządzenie - terminal, stwierdził, że bateria rozładowana i najpierw muszę ją naładować, żeby coś sprawdzić, czy ustalić. Kolejna sprawa z tym nieszczęsnym akumulatorem ma się tak, ze w ubiegłym roku, aż wstyd się przyznać, jeździłem samochodem do pracy na odcinku, może 1 kilometra, w jedną stronę, po przekręce3niu kluczyka włączały się światła, klimatyzacja, radio itd. - wykończyłem akumulator, pojawił się wtedy taki komunikat, jaki teraz mi "towarzyszy". Pojechałem na dłuższa przejażdżkę i stan baterii wrócił do normy, nie na długo. Kiedy emocje opadły znowu zacząłem moje "wycieczki" do pracy :( ...w końcu pojawił się znajomy komunikat, a za chwilkę po nim komunikat o wyłączonych systemach bezpieczeństwa - pisałem posta o tym w innym "temacie". Jedyne, co mi wtedy przyszło do głowy - komunikat wyglądał dość przerażająco, to serwis. Tam mi naładowano akumulator, z rachunku wynika, ze przeprowadzono również sprawdzenie systemu elektrycznego samochodu. U dołu zamieszczone dopisek, że jeżeli sytuacja się powtórzy, może to oznaczać konieczność wymiany akumulatora - to był początek lipca ubiegłego roku. Można zadać pytanie, jak w takim razie akumulator wytrzymał prawie rok, ano wytrzymał, zreanimowali go, a ja znowu swoje, krótkie odcinki, światełka, klimka, radyjko itd. i pewnie nadszedł jego nieunikniony koniec. Mam więc nadzieję, że sprawa się skończy na wymianie bateryjki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

 

Jak kolega przyjedzie z kompem to najpierw szczytajcie beldy i wtedy bedziesz wiedzial na czym stoisz i jesli nic nie poza tym, ze bateria kleka to wymieniaj ja, zrob adaptacje i wykasuj blad z pamieci auta. Najtansza rzecz jaka mozesz zrobic przy zalozeniu, ze komp nie pokaze innych bledow.

Pozdro.

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Koledzy ptrzebuje rady. Padło mi cos w e60. konkretnie podczas jazdy przygasał wyswietlacz stało sie tak kilka razy az zdechł całkiem. Nie działą mi radio, wyswietlacz i całą reszta, pokazuje uszkodzo9ny telefon "sos cost tam costam" na liczniku bład telefonu. a z ccc nie moge sie połaczyc ( ze niby dostep ma tylko serwis) . Rozładowuje aku bo pracuje wiatraczek w radiu i pewnie cos wpier. prad. Dziął jescze podswiet;lanie radia non stop nawet po zamkniciu auta. Od czego zaczac ??

NAPRAWA STEROWNIKÓW ABS BOSCH-a

Promocja dla klubowiczów 200zł :)



gg 2921736

602 888 262

LUBESLKIE okolice Łukowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przeczytaniu zastanawiam sie czy nie zostac przy e46 :mrgreen: Faktycznie czym wiecej elektroniki tym wiecej problemow. Skoki napiecia robia duze zamieszanie jak widac i chyba przy tego typu problemach mozna zaczac od wymiany regulatora napiecia. Zastanawia mnie jeszcze jedno byc moze problem z masa powodowal by podobne problemy?

Moje byle e36325 , e46328 ,e46 318CI obecnie 330CI F/L


http://ilespala.pl/obrazek/2041/3/1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Czee

Mam podobne problemy z elektryka(Dyskoteka na desce)

Zaczelo sie po urlopie w Pl .

Wezwalem ADAC Typ powiedzial ze zaduzo laduje Baterie Bylo ponad 15.Pojechale do BMW na podpiecie i sie okazalo ze musze wymienic Accu i Alternator,

zaspiewali mi 1100 Euro.ze wszystkim

Oby pomoglo.

Pozdrawiam.Siwy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 5 miesięcy temu...
Witam, dawno mnie nie było, ale, dla Waszej wiadomości, może warto coś wspomnieć o baterii. Rozmawiałem z facetami z nieautoryzowanego serwisu, ale miałem o nich jak najlepsze zdanie, gdyż, według mnie, żadne BMW nie miało przed nimi tajemnic (mistrzowie świata w Bydgoszczy) i mnie uspokoili, że wystarczy wymienić bateryjkę i wszystko powinno latać, jak "ta lala". - otóż nie! Po wymianie aku, nie została nowa bateria adoptowana i znowu zaczął się problem w komunikatem o rozładowanym akumulatorze! SZLAG mnie trafiał z tym komunikatem. Odpuściłem sobie do czasu kolejnej wizyty w Polsce i pojechałem do "doktora Handziuka" w Ciechocinku - świetnie "oblatany" facet w temacie elektryki i elektroniki samochodowej!!! - POLECAM (nie jest zbyt tanio, ale solidnie i pewnie). Wytłumaczył mi, pobieżnie, na tyle, ile mógł sobie pozwolić (to wiedza kosztuje !!!), ze każdorazowo, po wymianie baterii konieczna jest jej adaptacja, gdyż komputer rozpoznaje stan akumulatora, jego kondycję i po wymianie aku należy wprowadzić do software informację, iż jest właśnie nowa bateryjka i należy jej podawać tyle pradu, ile nowa bateria potrzebuje - to zapobiegnie przeładowaniu lub niedoładowaniu akumulatora. "Parę" groszy, dwie minuty pracy fachowca i problem "z głowy". ADAPTACJA akumulatora po wymianie jest konieczna!!!!! Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dawno mnie nie było, ale, dla Waszej wiadomości, może warto coś wspomnieć o baterii. Rozmawiałem z facetami z nieautoryzowanego serwisu, ale miałem o nich jak najlepsze zdanie, gdyż, według mnie, żadne BMW nie miało przed nimi tajemnic (mistrzowie świata w Bydgoszczy) i mnie uspokoili, że wystarczy wymienić bateryjkę i wszystko powinno latać, jak "ta lala". - otóż nie! Po wymianie aku, nie została nowa bateria adoptowana i znowu zaczął się problem w komunikatem o rozładowanym akumulatorze! SZLAG mnie trafiał z tym komunikatem. Odpuściłem sobie do czasu kolejnej wizyty w Polsce i pojechałem do "doktora Handziuka" w Ciechocinku - świetnie "oblatany" facet w temacie elektryki i elektroniki samochodowej!!! - POLECAM (nie jest zbyt tanio, ale solidnie i pewnie). Wytłumaczył mi, pobieżnie, na tyle, ile mógł sobie pozwolić (to wiedza kosztuje !!!), ze każdorazowo, po wymianie baterii konieczna jest jej adaptacja, gdyż komputer rozpoznaje stan akumulatora, jego kondycję i po wymianie aku należy wprowadzić do software informację, iż jest właśnie nowa bateryjka i należy jej podawać tyle pradu, ile nowa bateria potrzebuje - to zapobiegnie przeładowaniu lub niedoładowaniu akumulatora. "Parę" groszy, dwie minuty pracy fachowca i problem "z głowy". ADAPTACJA akumulatora po wymianie jest konieczna!!!!! Pozdrawiam.

 

Ameryki nie odkryłeś :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie napisałem tego powyżej po to, żeby ktoś w tak szyderczy sposób jak "rafala6" się do tego odniósł. Forum jest dla ludzi cywilizowanych i chcacych podzielić się swoimi spostrzeżeniami po to, by może pomóc komuś, kto jeszcze nie posiadł potrzebnej mu wiedzy - I TYLKO TAKI CEL MIAŁY MOJE "WYPOCINY" ! A jak uda mi się odkryć nowy ląd, to powiadomię zainteresowanych na jakimś forum dla odkrywców i na pewno nie będę jeździł nadal E61 i nie będę się martwił jakimś banalnym komunikatem na wyświetlaczu, dam znać również forumowiczowi "rafala6" o ewentualnym odkryciu. :)

Pozdrawiam, również "wszechwiedzących" :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Wiem ze pare osob zmienialo akumulator bez adaptacji o tych samych parametrach- moze napisza czy wszystko ok. Czy naprawde potrzebna jest adaptacja po wymianie??? Skoro nie adaptuje sie automatycznie to co dzieje sie po roku uzytkowania czy dwoch lub np: gdy wyciagamy aku do naladowania? Czy mozna zrobic adaptacje ma I-drive czy tylko serwis?

Moje byle e36325 , e46328 ,e46 318CI obecnie 330CI F/L


http://ilespala.pl/obrazek/2041/3/1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam

Widzialem juz podobne problemy na forach Ale u Mnie sprawa jest o tyle glupia ze jesli auto postoi na dworze i jest ZIMNO Kolo 2 stopni to wyswitlacz i radio dziala bez najmniejszego problemu gdy je zgasze to juz nic nie dziala. Ale na codzien Auto stoi w Garazu i wyswietlacz ani Radio nie dziala startuje pojawia sie napis BMW i gasnie i caly czas tak w kolko o co chodzi zimny lut gdzie Co Jak

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witam panowie przeszedłem ten problem i tą mękę z choinkami które się pojawiały.Tj

1. Nagle podczas jazdy wyłącza się radio, wyłącza się wspomaganie i wszystko co z nim związane. Choinka na wyświetlaczu oczywiście reset pomagał aczkolwiek nie zawsze. Brak możliwośći odpalenia auta słychać klikanie jakieś choinki paski cuda nie widy .

 

Moje rozwiązanie problemu.

 

Test wykonany przyrządem do pomiaru akumulatorów, nie jest to zwykły miernik elektryczny ;)

 

Stary akumulator

 

Regulator napięcia 14.11 v.

Napięcie 12.50 v

Zdolność rozruchowa 29 % !!!!!!

Do Wymiany.

 

Nowy akumualator

 

Regulator napięcia 14.08 v

Napięcie 12.63 V

Zdolność rozruchowa 91%!

 

 

 

Posiadałem akumulator 640ah jakiejś Chińskiej Marki akumulator ten nie był zaprogramowany pod komputer tj. regulator napięcia nie wiedział jaki aktualnie akumulator jest na pokładzie i ładował go jak fabrycznego, tj albo zbyt dużym , albo zbyt małym napięciem zależnie od tego ile odbiorników się włączy

 

Często gęsto można zdiagnozować usterkę właśnie regulatora napięcia.Nic bardziej mylnego aczkolwiek to też się zdarza.

 

Obecnie na pokładzie Bosh 80ah 740aH i jest on zaprogramowany koniecznie trzeba to sprawdzić jeśli nie jest będą problemy.

 

Puki co wszystko jest w porządku.

 

Za diagnozę +wykasowanie błędów+ nowy akumulator. 500 Zł. Zapomniałem o regeneracji alternatora ale już nie pamiętam kwoty chyba coś koło 150-200 zł

Edytowane przez Willow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.