Skocz do zawartości

E60 530i PROBLEM Z ELEKTRYKA!!!


DEF

Rekomendowane odpowiedzi

Nie rozumiem do konca co masz na mysli, piszac - "Z uwaga, iz podczas tego procesu czesto uszkodzeniu ulega ktorys/ktores ze sterownikow ", mozesz to sprecyzowac ????

 

W warsztacie powiedziano, ze wymiana MPM oznacza programowanie, a podczas programowania czasami potrafi pasc jakis sterownik, co wiaze sie z dodatkowymi kosztami.

 

Co by powodem wymiany aku? Miales komunikat, ze jest slaby czy tak profilaktycznie?

 

 

Jezeli ktos juz wymienial MPM to niech sie podzieli swoimi uwagami na powyzszy temat.

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 75
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Heja,

 

Aku podmienialem, bo w momencie gdy auto dawalo wesole oznaki i zostawaly one nawet po restarcie, dioda na aku byla czarna, a sam aku byl cieply, wiec opcje byly dwie: albo ladowanie - alternator, albo w aku padla cela i jest w nim zwarcie! Bylem wtym momncie w trasie, a do przyjazdu serwisu mialem troche czasu, wiec poszedlem i kupilem nowe aku no ale jak wczesniej pisalem, to byl jednak alternator.

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Hej,

 

Jak tam masz jakies wiesci??? Udalo Ci sie cos ustalic???

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jak tam masz jakies wiesci??? Udalo Ci sie cos ustalic???

 

Hej,

 

auto ponownie sprawdzone i... nic :? zadnych bledow od ostatniego razu, wszystko pieknie chodzi. Ale mialem przyjemnosc rozmawiac na ten temat ze szwedzkim ASO i gosc powiedzial, ze mieli do czynienia z podobnymi przypadkami i powodem byl ten kabelek przy aku. Jak na razie w serwisie poczyscili wszystkie styki i kazali jezdzic :) Na razie bede jezdzil, pewnie wroce do tematu jak sie sytuacja powtorzy. Daj znac jak sie cos ruszy u Ciebie.

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

Ja temat odpuscilem jak narazie, bo tak samo jak u Ciebie nic nie moga znalezc, jedyna metoda na znalezienie przyczyny jest to metoda eliminacji poszczegolnych podzeposlow, ktore trzeba bedzie wymieniac jeden po drugim i patrzec czy pomoze. Auto jezdzi i to bardzo duzo np: wczoraj kolejne 1100km i nic sie nie dzialo. Moze faktycznie to ten inteligetny kabel, a moze MDM, a moze jeszcze cos innego...., jak bede mial chwile, popatrze w BMW na cenki i chyba wezme sie za wymiane, ktoregos z tych tematow!!! Wydaje mi sie jednak, ze to jednak bedzie ten MDM - prosto mowiac w nim wszystko sie spotyka jest przetwarzane z szybkich kanalow na wolne itd i idzie dalej...

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

obiecalem, ze odpuszczam z tematem poszukiwan problemu... ale problem mi nie odpuscil... Otoz zostawilem auto w serwisie na wymiane poduszki pod silnikiem. Wczoraj wieczorem gdy przyjechalem odebrac auto wszystko wygladalo niby okej. Zapalilem, przejechalem moze 100 metrow i znowu wszystkie bledy... Pomyslalem restart i po sprawie :8) ale to byl koniec, nie dalo sie juz zapalic, ledwie krecil. Szczescie w nieszczesciu, ze bylem tuz obok serwisu wiec szybko sprawdzili napiecie na aku i 8,2-8,5V. Po uruchomieniu auta (przy pomocy jakiegos startera) napiecie 9V przy wyzszych obrotach ani drgnie... Dzisiaj sprawdzili alternator i okazalo sie, ze jest jakis regulator napiecia przy nim jest walniety i do wymiany. Jutro odbieram auto wiec zobaczymy czy alter to byla jedyna przyczyna. Aku na razie zostawiam 'stare', pojezdzimy zobaczymy.

 

Aha: komputer nie wskazywal zadnych bledow alternatora ani problemow z ladowaniem.

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj sprawdzili alternator i okazalo sie, ze jest jakis regulator napiecia przy nim jest walniety i do wymiany.

 

Wymień regulator napięcia i wówczas zastanawiaj się co mogło paść dalej - jak już będziesz miał problem naprawiony, może się okazać że wszystko jest OK.

 

Tak tak, mówiłem od razu, w każdej BMW jaką miałem przy przebiegu 150-200 tys to występuje i powoduje własnie sypanie sie elektroniki. Mozna szukac w nieskończonośc, a wymiana kosztuje niewiele przecież.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

I jak tam sytuacja po wymianie reg, napiecie?? Uspokoilo sie??? Pomoglo???

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

 

Musze sie nie skromnie przyznac, ale w zwiazku z sytuacja jaka mnie zastala na ten czas - awaria auta na autostradzie i brak czasu na oczekiwanie na nowy alternator z BMW kupilem po numerze czesci nowy alter. ale nie z ASO, tylko ze zwyklego sklepiku z alternatorami i wiem na dzien dzisiejszy jedno, ze elektronika sypie sie wtedy kiedy na kompie wychodzi blad zbyt DUZEGO LADOWANIA - bo taki blad rejestruje auto, wiec albo ten alternator jest do du.., ale raczej jest to regulator napiecia w nim - od samego poczatku podswiadomie, po wymianie alternatora mialem wrazenie , ze to alternator dalej daje wesole oznaki, tym bardziej, ze KTS oprocz chwilowego skoku napiecia, pokazuje tez blad stalej, prawidlowej komunikacjji alternatora z kompem w aucie!!!! Wobec tego i Twojej informacji, jak tylko zjade do domu - za pare dni to ruszam do ASO i zakupie oryginalny alternator. Jak mozesz, to daj znac czy dalej u Ciebie wszystko ok???

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
i nie odtwarzajaca zmieniarka CD - sama zmieniara chodzi tylko I-drive jej nie widzi.

 

U mnie jakiś czas temu także nie działała zmieniarka. Było tak samo jak to opisał DEF i dzisiaj się odblokowało - jak? Zrobiłem restart komputera i już wszystko działa :cool2: - zupełnie jak w Windows :mrgreen: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem komunikaty o niskim stanie naładowania akumulatora, wymieniłem akumulator ale komunikaty nadal były, potem wymieniłem kabel minusowy i komunikaty się skończyły, ale ładowanie mam 14,9-15,1V. Czy to nie za dużo? Z różnymi opiniami się spotkałem, niby nie wyświetlają się żadne komunikaty o zbyt wysokim napięciu, ale czy to nie zaszkodzi akumulatorowi? Może jeszcze regulator napięcia trzeba byłoby wymienić?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem komunikaty o niskim stanie naładowania akumulatora, wymieniłem akumulator ale komunikaty nadal były, potem wymieniłem kabel minusowy i komunikaty się skończyły, ale ładowanie mam 14,9-15,1V. Czy to nie za dużo? Z różnymi opiniami się spotkałem, niby nie wyświetlają się żadne komunikaty o zbyt wysokim napięciu, ale czy to nie zaszkodzi akumulatorowi? Może jeszcze regulator napięcia trzeba byłoby wymienić?

 

 

hmm, u mnie mam napiecie 14.4 V. I z tego co czytalem w disie to tak powinno byc!

 

a zrobiles adaptacje w disie po wymianie akumulatora? Mam nadzieje ze tak, gdyz w innym przypadku bedziesz mial rozne problemy. Z tym ladowaniem w E60 to nie taka prosta sprawa. Ladowanie akumulatora kierowane jest sterownikiem. I w zaleznosci od pojemnosci, napiecia pory roku i innych jeszcze parametrow, sterownik laduje mniej lub wiecej twoj akumulator. Poczytaj troche na ten temat a dowiesz sie wiecej ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

krafal.(Rafał)

Podpinałeś diagnoze celem sprawdzenia błedów wynikajacych z przeładowywania? Jeśli do tego dochodzi powinny być zapisane.

Czym sprawdzałeś ładowanie? Sam odczyt z ukrytego menu OBD może być faułszywy.

Polecam sprawdzenie ładowania pożądnym miernikiem na wyjsciu z alternatora oraz przy akumulatorze. I to po dłuższej przejażdzce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
panowe czy już ktoś poradził sobie z tym problemem ja mam rownież takie same objawy,że po kolei wyłacza wszystko a pożnij pokazuje stan akumulatora krytyczny jak zgasze auto już nie odpala nie kręci rozrusznik.Podglądając disem ładowanie akumulatora dochodzi do 15v a spadado 13,3v.Po zdiagnozowaniu wyłapuje komputer dużo błędów i wikszosc zapisanych pokazuje ,że napiecie ładowania jest w chwili błędu 17v,a w innych błędach np.napięcie jest 7-8v czy tu winę ponosi regulator napięcia?Może któryś z kolegów poradził sobie z tym problemem tak mam na dwóch aku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz to i ja zdurnialem %)

 

To jakie powionno byc ladowanie. U mnie sa skoki miedzy 14.6 a 14.9, czasem wskakuje na 15.1 pod przejzdzce ale tylko na ulamek sekundy. Czasem spada tez na 13.8-13.9 ale zaraz wskakuje na 14.7

 

W czasie jazdy pokazuej ok 14.7 - 14.73 z malymi odstepstwiami (czyli skoki + - 0,5v).

Wczesniej mialem wlasnie nnaprawiany alternator bo byly skoki ale niestetety nie pamietam jakie to byly wartosci bo to nie sprawdzalem tylko na diagnostyce.

 

mam 3.0 dieselek ten 218km i tez juz pare dni szukam wszedzie info o prawidlowym napieciu i nie moge znalezc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowe czy już ktoś poradził sobie z tym problemem ja mam rownież takie same objawy,że po kolei wyłacza wszystko a pożnij pokazuje stan akumulatora krytyczny jak zgasze auto już nie odpala nie kręci rozrusznik.Podglądając disem ładowanie akumulatora dochodzi do 15v a spadado 13,3v.Po zdiagnozowaniu wyłapuje komputer dużo błędów i wikszosc zapisanych pokazuje ,że napiecie ładowania jest w chwili błędu 17v,a w innych błędach np.napięcie jest 7-8v czy tu winę ponosi regulator napięcia?Może któryś z kolegów poradził sobie z tym problemem tak mam na dwóch aku.

 

Hej,

 

dokladnie takie sytuacje byly u mnie - przyczyna byl egulator napiecia. Proponuje zapoznac sie dokladnie z tym postem.

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Feber a powiedz kolego czy jak wymieniles ten regulator napiecia czy dalej wywalalo ci te błedy tak jak u mnie,czy tak ci sie dzialo ze pokazywalo akumulator pokazywalo ze stan krytyczny i juz nie mogles odpalic.Ten temat znam juz na pamięć i dlatego pytam czy ty poradziles sobie z tym problemem czy to tylko kwestia regulatora byla,czy po wymianie było juz ok?Jakie sa koszty tego regulatora i czy jest drudny dostep do niego?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Feber a powiedz kolego czy jak wymieniles ten regulator napiecia czy dalej wywalalo ci te błedy tak jak u mnie,czy tak ci sie dzialo ze pokazywalo akumulator pokazywalo ze stan krytyczny i juz nie mogles odpalic.Ten temat znam juz na pamięć i dlatego pytam czy ty poradziles sobie z tym problemem czy to tylko kwestia regulatora byla,czy po wymianie było juz ok?Jakie sa koszty tego regulatora i czy jest drudny dostep do niego?

 

hej

 

wymienilem alternator wraz z regulatorem, po tym zabiegu nie wystapily juz zadne bledy, a minelo juz sporo czasu. Wymiana miala miejsce w warsztacie wiec nie mam zielonego pojecia czy jest do niego trudny dostep natomiast za alt wraz z regulatorem zaplacilem 700zl plus 100 wymiana.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.