Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Nie rozumiem do konca co masz na mysli, piszac - "Z uwaga, iz podczas tego procesu czesto uszkodzeniu ulega ktorys/ktores ze sterownikow ", mozesz to sprecyzowac ????

 

W warsztacie powiedziano, ze wymiana MPM oznacza programowanie, a podczas programowania czasami potrafi pasc jakis sterownik, co wiaze sie z dodatkowymi kosztami.

 

Co by powodem wymiany aku? Miales komunikat, ze jest slaby czy tak profilaktycznie?

 

 

Jezeli ktos juz wymienial MPM to niech sie podzieli swoimi uwagami na powyzszy temat.

 

pzdr.

  • Odpowiedzi 75
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Heja,

 

Aku podmienialem, bo w momencie gdy auto dawalo wesole oznaki i zostawaly one nawet po restarcie, dioda na aku byla czarna, a sam aku byl cieply, wiec opcje byly dwie: albo ladowanie - alternator, albo w aku padla cela i jest w nim zwarcie! Bylem wtym momncie w trasie, a do przyjazdu serwisu mialem troche czasu, wiec poszedlem i kupilem nowe aku no ale jak wczesniej pisalem, to byl jednak alternator.

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

 

Jak tam masz jakies wiesci??? Udalo Ci sie cos ustalic???

 

Hej,

 

auto ponownie sprawdzone i... nic :? zadnych bledow od ostatniego razu, wszystko pieknie chodzi. Ale mialem przyjemnosc rozmawiac na ten temat ze szwedzkim ASO i gosc powiedzial, ze mieli do czynienia z podobnymi przypadkami i powodem byl ten kabelek przy aku. Jak na razie w serwisie poczyscili wszystkie styki i kazali jezdzic :) Na razie bede jezdzil, pewnie wroce do tematu jak sie sytuacja powtorzy. Daj znac jak sie cos ruszy u Ciebie.

 

pzdr.

Opublikowano

Hej,

 

Ja temat odpuscilem jak narazie, bo tak samo jak u Ciebie nic nie moga znalezc, jedyna metoda na znalezienie przyczyny jest to metoda eliminacji poszczegolnych podzeposlow, ktore trzeba bedzie wymieniac jeden po drugim i patrzec czy pomoze. Auto jezdzi i to bardzo duzo np: wczoraj kolejne 1100km i nic sie nie dzialo. Moze faktycznie to ten inteligetny kabel, a moze MDM, a moze jeszcze cos innego...., jak bede mial chwile, popatrze w BMW na cenki i chyba wezme sie za wymiane, ktoregos z tych tematow!!! Wydaje mi sie jednak, ze to jednak bedzie ten MDM - prosto mowiac w nim wszystko sie spotyka jest przetwarzane z szybkich kanalow na wolne itd i idzie dalej...

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano

Hej,

 

obiecalem, ze odpuszczam z tematem poszukiwan problemu... ale problem mi nie odpuscil... Otoz zostawilem auto w serwisie na wymiane poduszki pod silnikiem. Wczoraj wieczorem gdy przyjechalem odebrac auto wszystko wygladalo niby okej. Zapalilem, przejechalem moze 100 metrow i znowu wszystkie bledy... Pomyslalem restart i po sprawie :8) ale to byl koniec, nie dalo sie juz zapalic, ledwie krecil. Szczescie w nieszczesciu, ze bylem tuz obok serwisu wiec szybko sprawdzili napiecie na aku i 8,2-8,5V. Po uruchomieniu auta (przy pomocy jakiegos startera) napiecie 9V przy wyzszych obrotach ani drgnie... Dzisiaj sprawdzili alternator i okazalo sie, ze jest jakis regulator napiecia przy nim jest walniety i do wymiany. Jutro odbieram auto wiec zobaczymy czy alter to byla jedyna przyczyna. Aku na razie zostawiam 'stare', pojezdzimy zobaczymy.

 

Aha: komputer nie wskazywal zadnych bledow alternatora ani problemow z ladowaniem.

 

pzdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzisiaj sprawdzili alternator i okazalo sie, ze jest jakis regulator napiecia przy nim jest walniety i do wymiany.

 

Wymień regulator napięcia i wówczas zastanawiaj się co mogło paść dalej - jak już będziesz miał problem naprawiony, może się okazać że wszystko jest OK.

 

Tak tak, mówiłem od razu, w każdej BMW jaką miałem przy przebiegu 150-200 tys to występuje i powoduje własnie sypanie sie elektroniki. Mozna szukac w nieskończonośc, a wymiana kosztuje niewiele przecież.

Opublikowano

Witam,

 

I jak tam sytuacja po wymianie reg, napiecie?? Uspokoilo sie??? Pomoglo???

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano

hej,

 

cisza i spokoj... Wyglada, ze regulator byl przyczyna. Jesli dobrze pamietam, DEF, to wymieniles juz alternator, nie? Nic nie pomoglo?

 

pzdr.

Opublikowano

Witaj,

 

Musze sie nie skromnie przyznac, ale w zwiazku z sytuacja jaka mnie zastala na ten czas - awaria auta na autostradzie i brak czasu na oczekiwanie na nowy alternator z BMW kupilem po numerze czesci nowy alter. ale nie z ASO, tylko ze zwyklego sklepiku z alternatorami i wiem na dzien dzisiejszy jedno, ze elektronika sypie sie wtedy kiedy na kompie wychodzi blad zbyt DUZEGO LADOWANIA - bo taki blad rejestruje auto, wiec albo ten alternator jest do du.., ale raczej jest to regulator napiecia w nim - od samego poczatku podswiadomie, po wymianie alternatora mialem wrazenie , ze to alternator dalej daje wesole oznaki, tym bardziej, ze KTS oprocz chwilowego skoku napiecia, pokazuje tez blad stalej, prawidlowej komunikacjji alternatora z kompem w aucie!!!! Wobec tego i Twojej informacji, jak tylko zjade do domu - za pare dni to ruszam do ASO i zakupie oryginalny alternator. Jak mozesz, to daj znac czy dalej u Ciebie wszystko ok???

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano

Hej,

 

od wymiany regulatora wraz z alternatorem przejechalem juz ponad 3 tys km. i wszystko dziala prawidlowo. Wczesniej nie do pomyslenia bylo pokonanie nawet jednej trzeciej z tego bez wystapienia problemu zbyt duzego ladowania.

 

pzdr.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

 

Miałem podobny problem - oprócz rwgulatora napięcia padła mi klema minusowa przy akumulatorze... Podobno jakas inteligentna... Może to to??

 

POzdrawiam

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Ja miałem komunikaty o niskim stanie naładowania akumulatora, wymieniłem akumulator ale komunikaty nadal były, potem wymieniłem kabel minusowy i komunikaty się skończyły, ale ładowanie mam 14,9-15,1V. Czy to nie za dużo? Z różnymi opiniami się spotkałem, niby nie wyświetlają się żadne komunikaty o zbyt wysokim napięciu, ale czy to nie zaszkodzi akumulatorowi? Może jeszcze regulator napięcia trzeba byłoby wymienić?
Opublikowano
Ja miałem komunikaty o niskim stanie naładowania akumulatora, wymieniłem akumulator ale komunikaty nadal były, potem wymieniłem kabel minusowy i komunikaty się skończyły, ale ładowanie mam 14,9-15,1V. Czy to nie za dużo? Z różnymi opiniami się spotkałem, niby nie wyświetlają się żadne komunikaty o zbyt wysokim napięciu, ale czy to nie zaszkodzi akumulatorowi? Może jeszcze regulator napięcia trzeba byłoby wymienić?

 

 

hmm, u mnie mam napiecie 14.4 V. I z tego co czytalem w disie to tak powinno byc!

 

a zrobiles adaptacje w disie po wymianie akumulatora? Mam nadzieje ze tak, gdyz w innym przypadku bedziesz mial rozne problemy. Z tym ladowaniem w E60 to nie taka prosta sprawa. Ladowanie akumulatora kierowane jest sterownikiem. I w zaleznosci od pojemnosci, napiecia pory roku i innych jeszcze parametrow, sterownik laduje mniej lub wiecej twoj akumulator. Poczytaj troche na ten temat a dowiesz sie wiecej ....

Opublikowano
Była zrobiona adaptacja nowego akumulatora. A na temat usterek związanych z ładowaniem już się naczytałem, ale nie doszukałem się nigdzie w jakim zakresie napięcie ładowania jest dopuszczalne.
Opublikowano

dopuszczalne jest pomiedzy 13,8 a 14,4V !!! Tak pisze w TIS-ie !!! Tak jak przypuszczales, regulator napiecia najprawdopodobnie do wymiany!!!

Przy 15,1V zrabiesz twoj akumulator na dłuższą metę !!!

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

krafal.(Rafał)

Podpinałeś diagnoze celem sprawdzenia błedów wynikajacych z przeładowywania? Jeśli do tego dochodzi powinny być zapisane.

Czym sprawdzałeś ładowanie? Sam odczyt z ukrytego menu OBD może być faułszywy.

Polecam sprawdzenie ładowania pożądnym miernikiem na wyjsciu z alternatora oraz przy akumulatorze. I to po dłuższej przejażdzce.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
panowe czy już ktoś poradził sobie z tym problemem ja mam rownież takie same objawy,że po kolei wyłacza wszystko a pożnij pokazuje stan akumulatora krytyczny jak zgasze auto już nie odpala nie kręci rozrusznik.Podglądając disem ładowanie akumulatora dochodzi do 15v a spadado 13,3v.Po zdiagnozowaniu wyłapuje komputer dużo błędów i wikszosc zapisanych pokazuje ,że napiecie ładowania jest w chwili błędu 17v,a w innych błędach np.napięcie jest 7-8v czy tu winę ponosi regulator napięcia?Może któryś z kolegów poradził sobie z tym problemem tak mam na dwóch aku.
Opublikowano

Teraz to i ja zdurnialem %)

 

To jakie powionno byc ladowanie. U mnie sa skoki miedzy 14.6 a 14.9, czasem wskakuje na 15.1 pod przejzdzce ale tylko na ulamek sekundy. Czasem spada tez na 13.8-13.9 ale zaraz wskakuje na 14.7

 

W czasie jazdy pokazuej ok 14.7 - 14.73 z malymi odstepstwiami (czyli skoki + - 0,5v).

Wczesniej mialem wlasnie nnaprawiany alternator bo byly skoki ale niestetety nie pamietam jakie to byly wartosci bo to nie sprawdzalem tylko na diagnostyce.

 

mam 3.0 dieselek ten 218km i tez juz pare dni szukam wszedzie info o prawidlowym napieciu i nie moge znalezc.

Opublikowano
panowe czy już ktoś poradził sobie z tym problemem ja mam rownież takie same objawy,że po kolei wyłacza wszystko a pożnij pokazuje stan akumulatora krytyczny jak zgasze auto już nie odpala nie kręci rozrusznik.Podglądając disem ładowanie akumulatora dochodzi do 15v a spadado 13,3v.Po zdiagnozowaniu wyłapuje komputer dużo błędów i wikszosc zapisanych pokazuje ,że napiecie ładowania jest w chwili błędu 17v,a w innych błędach np.napięcie jest 7-8v czy tu winę ponosi regulator napięcia?Może któryś z kolegów poradził sobie z tym problemem tak mam na dwóch aku.

 

Hej,

 

dokladnie takie sytuacje byly u mnie - przyczyna byl egulator napiecia. Proponuje zapoznac sie dokladnie z tym postem.

 

pzdr.

Opublikowano
Feber a powiedz kolego czy jak wymieniles ten regulator napiecia czy dalej wywalalo ci te błedy tak jak u mnie,czy tak ci sie dzialo ze pokazywalo akumulator pokazywalo ze stan krytyczny i juz nie mogles odpalic.Ten temat znam juz na pamięć i dlatego pytam czy ty poradziles sobie z tym problemem czy to tylko kwestia regulatora byla,czy po wymianie było juz ok?Jakie sa koszty tego regulatora i czy jest drudny dostep do niego?
Opublikowano
Feber a powiedz kolego czy jak wymieniles ten regulator napiecia czy dalej wywalalo ci te błedy tak jak u mnie,czy tak ci sie dzialo ze pokazywalo akumulator pokazywalo ze stan krytyczny i juz nie mogles odpalic.Ten temat znam juz na pamięć i dlatego pytam czy ty poradziles sobie z tym problemem czy to tylko kwestia regulatora byla,czy po wymianie było juz ok?Jakie sa koszty tego regulatora i czy jest drudny dostep do niego?

 

hej

 

wymienilem alternator wraz z regulatorem, po tym zabiegu nie wystapily juz zadne bledy, a minelo juz sporo czasu. Wymiana miala miejsce w warsztacie wiec nie mam zielonego pojecia czy jest do niego trudny dostep natomiast za alt wraz z regulatorem zaplacilem 700zl plus 100 wymiana.

 

pzdr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.