Skocz do zawartości

Zawór motylkowy w wydechu


Michal1444

Rekomendowane odpowiedzi

Mam takie pytanko!

Posiadam BMW E90 330i z 2005 roku i w wydechu znajduje się zawór motylkowy sterowany podcisnieniem. Najprawdopodobniej służy do zmiany dzwięku wydechu. Problem jednak w tym, że nie działa. Poppka podcisnieniowa która go zamyka jest sprawna i najprawdopodobniej nie dochodzi podciśnienie od silnika. Czy ktoś miał taki problem i wie co może być nie tak? Bo przwód podciśnieniowy ginie gdzieś w bagażniku i nie mam pojęcia gdzie dalej idzie żeby sprawdzić co jest nie tak.

Proszę o pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patent z przepustnicą w wydechu był montowany już w modelu E36 M52B28. To prawda że ma wpływ na dźwięk który wydobywa się z wydechu, jednak jej podstawowym zadaniem jest zmiana pojemności i przepustowości układu wydechowego w celu podniesienia momentu obrotowego w dolnym zakresie obrotów. Ten układ ma też niebagatelny wpływ na zużycie paliwa. Nie wiem na jakiej podstawie stwierdziłeś że nie działa u Ciebie. Ta przepustnica otwiera się przy określonych obrotach i obciążeniu silnika. Na postoju może nie działać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stwierdziłem że nie działa właśnie po tym że jest nieruchomy na postoju pomimo dodawania gazu. Spotkałem ostatnio jednego człowieka na stacji benzynowej z BMW z identycznym silnikiem i pozwoliłem sobie go poprosić o przygazowanie i okazało się, że u niego przymyka się przy dodawaniu gazu nawet na postoju. Po tym więc wniskuję że u mnie jest coś nie tak. Nadmieniam, że pompka podcisnieniowa działa normalnie bo mechanik podłączał podciśnienie do niej i przymykała zawór. Wnioskuję więc że albo mam gdzieś przy silniku odłączony węzyk tylko problem w tym że nie wiem który to jest i gdzie jest podłączony.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VB31&mospid=48483&btnr=18_0612&hg=18&fg=20

Tak wygląda schemat tego układu. Sprawdź czy przy zapalonym silniku wężykiem nr 5 do elektrozaworu dochodzi podciśnienie. Jeżeli tak to winna jest elektronika sterująca, elektrozawór, lub przerwa w wiązce elektrycznej. Jeżeli podciśnienie nie dochodzi to albo jest nieszczelność, albo zagięty przewód. Możesz spróbować dmuchnąć niewielkim ciśnieniem w wężyk i słuchać gdzie syczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Poszukaj w forum :D Szukaj już działa :D

 

Pisaliśmy kiedyś o tym sporo - jak działa i po co jest - na przykładach E46 330i

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
GR: u Ciebie po przegazowaniu na luzie przymyka się ta klapka? Bo nie pamiętam co było w tamtym wątku.

W tamtym wątku było, że auto musi mieć prędkość. U mnie widzę tylko otwartą ;)

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Jeśli byś kolego był tak uprzejmy i zamieścił jakiś link do postu to byłbym ci niezmiernie zobowiązany. Szukaj być może i działa ale nic na ten temat nie udało mi sie znaleźć. Bede niezmiernie zobowiązany.

Wyszukiwarka naprawdę działa! :D

wklepałem klapka wydechu i jak na tacy :D

viewtopic.php?f=34&t=102986&hilit=klapka+wydechu

viewtopic.php?f=34&t=101824&hilit=klapka+wydechu

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Dziń dybry,

Nie zakladam nowego tematu, podpinam sie.Panowie mam problem z klapka w E46 330i. Jest caly czas otwarta. Wiem jak sie powinna zachowywac, predkosc auta, 3 tys obrotow itd..

Podcisnienie jest na wezykach. Elektrozawor kupilem nowy w ASO.

Teraz doszedlem ze na kablach idacych do elektrozaworu caly czas jest napiecie. Nie zmienia sie w zadnym zakresie obrotow silnika(test na trasie 20km).

Czy jakis przekaznik za to odpowiada? Jak to ugryzc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
Odkopię trochę temat. Mam e90 330xi z 2006r , nie dziala mi ten zawór. Sprawdziłem podciśnienie i zaworek sterujący. Wszystko sprawne, tylko sterownik jakby nie wysyłał sygnału , gdzie może leżeć problem?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Witam


Mam pewien problem w swojej e93. Ponad miesiac temu po wizycie u mechanika, mechanik grzebal gdzies pod autem. Oddal auto i okazalo sie ze pozniej na zimnym jak odpalam to klapka sie obija i nie chodzi jak powinna bo brzdeka i jest glosna (wczesniej tak nie bylo). Metaliczne obijanie. Nie wiem czy cos spierniczyl czy nie - nie chce oceniac, ale tak jest do dzisiaj. Jak silnik zlapie temperature i klapka odmyka sie juz jest dobrze - bez brzdakania. Napewno jest cos nie tak na zimnym I mam pytanie czytajac posty czy szukac gdzies wypietego wezyka, czy uszkodzona klapka czy co wlasciwie powinno sie sprawdzic i gdzie w tej sytuacji? Na cieplym jest jak wczesniej czyli dobrze na zimnym jest porazka. Zaraz po odpaleniu strasznie halasuje. Czy wina podcisnienia czy sie gdzies sama klapa obluzowala? Zajrzalem w wydech ale raczej ciezko cos zdiagnowzowac bo jest i ciemno a klapa na zagieciu rury umiejscowiona - wnioskuje po zaworku ktory jest na zewnatrz. Jak wciskam taki guzik to jest okej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.