Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam takie pytanko!

Posiadam BMW E90 330i z 2005 roku i w wydechu znajduje się zawór motylkowy sterowany podcisnieniem. Najprawdopodobniej służy do zmiany dzwięku wydechu. Problem jednak w tym, że nie działa. Poppka podcisnieniowa która go zamyka jest sprawna i najprawdopodobniej nie dochodzi podciśnienie od silnika. Czy ktoś miał taki problem i wie co może być nie tak? Bo przwód podciśnieniowy ginie gdzieś w bagażniku i nie mam pojęcia gdzie dalej idzie żeby sprawdzić co jest nie tak.

Proszę o pomoc!

Opublikowano
Patent z przepustnicą w wydechu był montowany już w modelu E36 M52B28. To prawda że ma wpływ na dźwięk który wydobywa się z wydechu, jednak jej podstawowym zadaniem jest zmiana pojemności i przepustowości układu wydechowego w celu podniesienia momentu obrotowego w dolnym zakresie obrotów. Ten układ ma też niebagatelny wpływ na zużycie paliwa. Nie wiem na jakiej podstawie stwierdziłeś że nie działa u Ciebie. Ta przepustnica otwiera się przy określonych obrotach i obciążeniu silnika. Na postoju może nie działać.
Opublikowano
Stwierdziłem że nie działa właśnie po tym że jest nieruchomy na postoju pomimo dodawania gazu. Spotkałem ostatnio jednego człowieka na stacji benzynowej z BMW z identycznym silnikiem i pozwoliłem sobie go poprosić o przygazowanie i okazało się, że u niego przymyka się przy dodawaniu gazu nawet na postoju. Po tym więc wniskuję że u mnie jest coś nie tak. Nadmieniam, że pompka podcisnieniowa działa normalnie bo mechanik podłączał podciśnienie do niej i przymykała zawór. Wnioskuję więc że albo mam gdzieś przy silniku odłączony węzyk tylko problem w tym że nie wiem który to jest i gdzie jest podłączony.
Opublikowano

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VB31&mospid=48483&btnr=18_0612&hg=18&fg=20

Tak wygląda schemat tego układu. Sprawdź czy przy zapalonym silniku wężykiem nr 5 do elektrozaworu dochodzi podciśnienie. Jeżeli tak to winna jest elektronika sterująca, elektrozawór, lub przerwa w wiązce elektrycznej. Jeżeli podciśnienie nie dochodzi to albo jest nieszczelność, albo zagięty przewód. Możesz spróbować dmuchnąć niewielkim ciśnieniem w wężyk i słuchać gdzie syczy.

Opublikowano
Dzieki wielkie kolego! Tak się tylko jeszcze nad jednym zastanawiam a mianowicie gdzie jest ten zawór przy silniku bo tam tak zabudowane ze nie za wiele widac. No chyba że mechanik sobie poradzi ze znalezieniem tego zaworu.
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Poszukaj w forum :D Szukaj już działa :D

 

Pisaliśmy kiedyś o tym sporo - jak działa i po co jest - na przykładach E46 330i

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano
Jeśli byś kolego był tak uprzejmy i zamieścił jakiś link do postu to byłbym ci niezmiernie zobowiązany. Szukaj być może i działa ale nic na ten temat nie udało mi sie znaleźć. Bede niezmiernie zobowiązany.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
GR: u Ciebie po przegazowaniu na luzie przymyka się ta klapka? Bo nie pamiętam co było w tamtym wątku.
  • Członkowie klubu
Opublikowano
GR: u Ciebie po przegazowaniu na luzie przymyka się ta klapka? Bo nie pamiętam co było w tamtym wątku.

W tamtym wątku było, że auto musi mieć prędkość. U mnie widzę tylko otwartą ;)

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Jeśli byś kolego był tak uprzejmy i zamieścił jakiś link do postu to byłbym ci niezmiernie zobowiązany. Szukaj być może i działa ale nic na ten temat nie udało mi sie znaleźć. Bede niezmiernie zobowiązany.

Wyszukiwarka naprawdę działa! :D

wklepałem klapka wydechu i jak na tacy :D

viewtopic.php?f=34&t=102986&hilit=klapka+wydechu

viewtopic.php?f=34&t=101824&hilit=klapka+wydechu

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

  • 2 lata później...
Opublikowano

Dziń dybry,

Nie zakladam nowego tematu, podpinam sie.Panowie mam problem z klapka w E46 330i. Jest caly czas otwarta. Wiem jak sie powinna zachowywac, predkosc auta, 3 tys obrotow itd..

Podcisnienie jest na wezykach. Elektrozawor kupilem nowy w ASO.

Teraz doszedlem ze na kablach idacych do elektrozaworu caly czas jest napiecie. Nie zmienia sie w zadnym zakresie obrotow silnika(test na trasie 20km).

Czy jakis przekaznik za to odpowiada? Jak to ugryzc?

  • 3 lata później...
Opublikowano
Odkopię trochę temat. Mam e90 330xi z 2006r , nie dziala mi ten zawór. Sprawdziłem podciśnienie i zaworek sterujący. Wszystko sprawne, tylko sterownik jakby nie wysyłał sygnału , gdzie może leżeć problem?
  • 5 lat później...
Opublikowano

Witam


Mam pewien problem w swojej e93. Ponad miesiac temu po wizycie u mechanika, mechanik grzebal gdzies pod autem. Oddal auto i okazalo sie ze pozniej na zimnym jak odpalam to klapka sie obija i nie chodzi jak powinna bo brzdeka i jest glosna (wczesniej tak nie bylo). Metaliczne obijanie. Nie wiem czy cos spierniczyl czy nie - nie chce oceniac, ale tak jest do dzisiaj. Jak silnik zlapie temperature i klapka odmyka sie juz jest dobrze - bez brzdakania. Napewno jest cos nie tak na zimnym I mam pytanie czytajac posty czy szukac gdzies wypietego wezyka, czy uszkodzona klapka czy co wlasciwie powinno sie sprawdzic i gdzie w tej sytuacji? Na cieplym jest jak wczesniej czyli dobrze na zimnym jest porazka. Zaraz po odpaleniu strasznie halasuje. Czy wina podcisnienia czy sie gdzies sama klapa obluzowala? Zajrzalem w wydech ale raczej ciezko cos zdiagnowzowac bo jest i ciemno a klapa na zagieciu rury umiejscowiona - wnioskuje po zaworku ktory jest na zewnatrz. Jak wciskam taki guzik to jest okej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.