Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczów ....

Małe pytanko .. Po czym rozróżnić albo jak rozpoznać po wygladzie zewnętrznym silniki 2,0 L 2,3 L 2,5 L 2,8 L benzynka ?? W niektorych silnikach zauważyłem zmiane położenia korka wlewu oleju w jednym jest pod szybą a w drugim od strony chłodnicy no i vanos ale to akurat jest bardzo widoczne.

Za odpowiedz z gory dzieki i pozdrowionka

Żyzce wszystkim takich przyjemności w życiu, jakie odczuwa sie siedząc za kierownicą BMW...
Opublikowano

Witam

 

Po pierwsze są dwa rodzaje tych silników - M50 i M52.

M50 mają vanos lub go nie mają, a korek wlewu oleju mają bliżej podszybia. Blok w tych silnikach jest żeliwny. Jest to starsza i pancerna wręcz konstrukcja. Nie wiem, czy na bloku jest gdzieś adnotacja, jaki to motor - są 2.0 i 2.5. Różnicę poczujesz raczej bezdyskusyjnie.

 

M52 konstrukcja nowsza, w pełni aluminiowa, korek wlewu oleju bliżej przodu auta, zawsze vanos. Numer na bloku silnika pod kolektorem dolotowym powie Ci jaki to motor 2.0/2.5/2.8; wystarczy znać numery seryjne widniejące na blokach, a te znajdziesz na www.realoem.com

Silnik 2.3 nie istnieje. M52 2.5l to model 323i ma on 170KM.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

Czyli M50 są 2.0 i 2.5 w (jak to nazwałes) Pancernej wersji z korkiem oleju pod szyba, natomiast M52 sa 2.0 i 2,5 słabsza wersja 170km zwana 2.3 i mocniejsza 193km 2.5i zawsze z vanos-em i o te własnie silniki mi chodzi.

Mam zamiar kupic pszczółke z M52 25B 193km ale na codzien smigam 1.8is i podejrzewam ze nawet jak przejade sie ze 170konnym silnikiem to odczuje wielka roznice i dla mnie bedzie to pocisk ale nie chciałbym zrobic sie w balonai kupic słabsza wersje bo uparłem sie na 2.5L M52 :P

Czy sa jakies znaki szczegolne pod maska po ktorych mozna rozpoznac te silniki po wygladzie zewnetrzym?? czy tylko po nr. na bloku...

Żyzce wszystkim takich przyjemności w życiu, jakie odczuwa sie siedząc za kierownicą BMW...
Opublikowano

Dla ścisłości, bo już wszystko pokiełbasiłeś :twisted: :

M52B25 - 323i - 170KM (125kW)

M52B28 - 328i - 193KM (142kW)

 

Pojemność to oznaczenie "B" - więc M52B25 to 2.5l, a M52B28 to 2.8l

 

Z zewnątrz nie ma szczególnych różnic po których można rozpoznać te silniki. 328i będzie miało podwójną końcówkę układu wydechowego i cały układ od początku podwójny. 323i ma pojedynczy układ wydechowy na całej długości. Zawsze możesz sprawdzić VIN auta np. na realoem, ale nie masz nigdy pewności, że właściciel silnika nie zmienił.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

Ok dzieki Ci mattiss za fachowe odpowiedzi, teraz juz wiem ze M52B28 najłatwiej rozpoznac po układzie wydechowym .

A wyzej pokiełbasiłem bo pomyliłem sie ....zamiast pisać 2,8 pisałem 2,5 sorki i pozdrawiam ...

Z drugiej strony ...obcykany jestes troche w bejcach .Jestes mechanikiem??? pytam bo mam mały problem ze swoja betka... :(

Żyzce wszystkim takich przyjemności w życiu, jakie odczuwa sie siedząc za kierownicą BMW...
Opublikowano
Nie wiem skąd bierze się to że wszyscy tak podniecają się wartością mocy silnika. Przecież najważniejszy dla osiągów jest moment obrotowy. Podaję przykłady. M50B25 ma 192KM, a M52B25 170KM. Jednak oba silniki mają identyczny moment obrotowy wynoszący 245Nm. Efekt jest taki że oba mają identyczne przyspieszenie do 100km/h wynoszące 8sec. Drugi przykład to M50B25 i M52B28. Różnica w mocy to 1KM, jednak ten drugi silnik ma moment obrotowy wynoszący 280Nm. W efekcie przyspieszenie do setki 7sec.
Opublikowano

Tak wiem o tym doskonale ze w tych czasach liczą sie tylko newtonometry ale jednak co moc to moc....... i ja własnie choruje na silniczek M52B28 193KM i 280Nm a z czasem go zaszczepie i bedzie miał ponad 200KM i nieco ponad 300Nm to dopiero bedzie BESTIA.

Jak przesiadłem sie z Fiata Uno 1.0 o mocy 45KM na mojego is-ika 140konnego to tez wydawało mi sie za jezdze rakieta ale niestet apetyt rosnie w miare jedzenia....

Żyzce wszystkim takich przyjemności w życiu, jakie odczuwa sie siedząc za kierownicą BMW...
Opublikowano
Kolego jak jesteś zdecydowny na silnik z serii M52 to nie kieruj się tym czy to jest 2.5 czy 2.8 najważniejszy jest ogólny stan auta... A 2.5 można smiało podciągnąc to fajnych wartości;)) :D
Opublikowano
To prawda ale z 2.8 tez mozna coś wycisnąć... A powiedz mi co mozna zmodyfikować w 318is M42 żeby lepej sie zbierał??
Żyzce wszystkim takich przyjemności w życiu, jakie odczuwa sie siedząc za kierownicą BMW...
Opublikowano

Witam

 

328 też można do fajnych wartości pociągnąć bez problemu. Kolektor dolotowy od 2.5, dedykowany dolot, barany i już jest dużo lepiej.

 

A w iS niewiele można zrobić... Kolega miał ostre wałki w rajdówce i jechało ciut lepiej, problem z tym silnikiem to słaby dół... Odelżone koło koło zamachowe powinno sprawić, że silnik będzie lepiej się wkręcał na obroty... Poszukaj info na innych forach, jakiś racingowych...

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.