Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Jestem na forum wiec prosze na mnie nie krzyczec (za bardzo) :D

Od 9 miesiecy jestem posiadaczem e32 730i z 88roku. Dzieki Wam juz nie raz zdolalem wyleczyc z choroby moje malenstwo, lecz tym razem mam zupelnie nietypowy problem. Szukam juz od paru godz. podobnego tematu lecz nie znalazlem - moze jako swiezy popelniem jeszcze bledy... Juz tlumacze o co chodzi: po ok godz. od momentu zaparkowania auta zauwazylem spora czerwona plame na wysokosci przedniego kola od strony kierowcy, od razu skojarzylem z olejem ze wsp. kier. -skrzynia manual (na 99% jestem pewien ze jeszcze po 15 min od wylaczenia silnika bylo sucho pod autem). Podnioslem maske i zobaczylem ze wyrzucilo olej gora zbiorniczka od wsp. po odkreceniu "dekla" zobaczylem ze jest go nadal "pod korek" :shock: . Dziwne jest tez to ze gestoscia przypominal wode a nie olej! Patrzac po plamie wylalo sie ponad litr a on dalej jest na maxa - wiem ze do ukl wchodzi 1 litr. Z ciekawosci (a moze desperacji bo wiem ze jedno z drugim nie ma nic wspolnego) posciskalem weze od chlodnicy i zero reakcji w zbiorniczku. Po zapaleniu silnika slychac bylo piszczenie spod maski -wnioskuje ze pompa. Przejechalem ok 3 kilometry (wsp dziala nawet lzej - pewnie z powodu gestosci "oleju" - zaparkowalem a tu znowu plama!!! Pomozcie blagam!!! Ja juz calkiem zglupialem. :cry:

Pozdrawiam!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Więc tak, miałem taki przypadek w poprzedniej E34. Wywaliło mi płyn ze zbiorniczka wspomagania. Potem okazało się, że jest go bardzo mało, ale po włączeniu silnika spienił się i było go pod korek. Wspomaganie chodziło lekko, ale dźwiękiem przypominało starego ikarusa.

Okazało się, że zaworek zwrotny się rozleciał i parę łopatek straciło szczelność.

Wymieniłem pompę na inną używkę, zalałem olejem, odpowietrzyłem i zapomniałem o sprawie (pompa 100zł, a regeneracja starej od 250zł - rachunek był prosty).

Kai
Opublikowano

Dzieki Kai za szybka odpowiedz! :handshake:

Czy u Ciebie tez plyn we spomaganiu zrobil sie taki rzadki jak woda? Acha i ten dzwiek rodem z ikarusa ucichl po chwili, pokrecilem pare razy kierownica i cisza, zupelnie jak by sie odpowietrzal. Po 5 minutach wszystko niby bylo dobrze tylko ze teraz lzej chodzi kier. no i ta gestosc tego czegos w ukl....Patrzylem na temp plynu na 100% nie zagotowal (bo niby jak) wiec nie przez sie tak sam rozrzedzil i cudownie rozmnozyl.

 

Xsilver dzieki za zainteresowanie moim problemem, juz Cie szukam na gg :lol: Mam nadzieje ze sie spotkamy jak najszybciej. :cool2:

Pozdrawiam!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy u Ciebie tez plyn we spomaganiu zrobil sie taki rzadki jak woda?

Niestety nie pamiętam. Wiem, że dolałem płynu, ale to nic nie pomogło.

 

Acha i ten dzwiek rodem z ikarusa ucichl po chwili, pokrecilem pare razy kierownica i cisza, zupelnie jak by sie odpowietrzal.

Jak właczyłem silnik, pokręciłem, odpowietrzył się, ale po chwili to samo.

 

Po 5 minutach wszystko niby bylo dobrze tylko ze teraz lzej chodzi kier. no i ta gestosc tego czegos w ukl....Patrzylem na temp plynu na 100% nie zagotowal (bo niby jak) wiec nie przez sie tak sam rozrzedzil i cudownie rozmnozyl.

Może dostał Ci się tylko syf pod zawór i się nie domykał, wypluł co miał pod ciśnieniem i już. Wymień płyn i nalej nowego - zobaczysz co będzie dalej.

Ogólnie, to akurat pompa nie jest strasznym wydatkiem, ale wierz mi - bez wspomagania nie da się jeździć BMW :)

Kai
Opublikowano
ale wierz mi - bez wspomagania nie da się jeździć BMW :)

 

dzieki... :cry2:

a ja nie mam seryjnie i jakoś jeżdże :dance:

Opublikowano
a ja wlasnie z mojej E30 wyrzucilem wspome i jezdzi sie zdecydowanie pewniej :)

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Piszę o E-34.

Jest stanowczo cięższe od E36 i E30, a pęknięty pasek lub niesprawna pompa to tragedia. Jedziłem dawniej polonezem bez wspomagania - szło się przyzwyczaić, może to kwestia przyzwyczajenia...

Kai
Opublikowano
a ja wlasnie z mojej E30 wyrzucilem wspome i jezdzi sie zdecydowanie pewniej :)

 

!O_o! O takim manewrze to jeszcze nie slyszalem.. :shock:

zapewne Ci się skończylo? czy tylko tak sobie wyrzuciles? :wink:

 

 

 

Piszę o E-34.

Jest stanowczo cięższe od E36 i E30, a pęknięty pasek lub niesprawna pompa to tragedia. Jedziłem dawniej polonezem bez wspomagania - szło się przyzwyczaić, może to kwestia przyzwyczajenia...

 

wiem wiem... ale jak sie przechechalem e36 ze wspomaganiem to zupelnie inna jazda :cry2:

Opublikowano
ale wierz mi - bez wspomagania nie da się jeździć BMW :)

 

dzieki... :cry2:

a ja nie mam seryjnie i jakoś jeżdże :dance:

Jazda samochodem bez wspomagania a jazda z padniętym wspomaganiem to dwie różne rzeczy, kierownicy prawie nie da się przekręcić.
http://i3.tinypic.com/w1v0w6.jpg
Opublikowano

Wlasnie wrocilem z obdukcji auta i o to co wybadalem:

1. moja e32 ma stary model wspomagania kierownicy gdzie pompa rowniez robi za hydrauliczne servo hamulca (wydaje mi sie ze tak to dziala) a wiec oprocz pompy ten sam olej zbiorniczek weze itd.

2. pod autem znowu plama, w zbiorniczku do polowy olej

3. po zapaleniu auta i kreceniu kierownica wszystko ok - wspomaganie dziala, nic nie piszczy nic nie buczy, poziom oleju dalej do polowy

4. po nacisnieciu na hamulec pedal wpadl :shock: , podpompowalem pare razy i bylo normalnie, po chwili to samo, natomiast olej w zbiorniczku zaczal sie podnosic az pod sam korek :o zauwazylem tez ze zaczyna sie pienic. :mad2:

Czemu jezeli uklad ten sam podczas krecenia kier wszystko ok a po nacisnieciu hamulca wywala olej? Czy to jakis zaworek winny? Czy hamulec i kier maja osobne sekcje pomimo wspolnej reszty? A jesli tak to pompa przeciez chodzi caly czas, ten sam olej, wiec czemu nie wywala podczas krecenia kier - gdyby dostawalo sie lewe powietrze to zawsze powinno tak sie dziac czyz nie?

Prosze o jakiekolwiek wskazowki gdzie i czego szukac bo juz sie pogubilem... :cry2:

Opublikowano

dziwna sprawa..............

 

nie widzialem takiego ukaladu w e32 ( w e23 owszem) - moze sie jakis zawor zacina.......

 

jak masz czas to podjedz do mnie wieczorkiem to zobaczymy co mu dolega - co 2 glowy to nie jedna.. :cool2:

Opublikowano
a ja wlasnie z mojej E30 wyrzucilem wspome i jezdzi sie zdecydowanie pewniej :)

Sarna 1 jak duza jest roznica jesli chodzi o sile krecenia kierownica ?

Czy mozesz to jakos okreslic

pozdrawiam

Opublikowano

Witam!

Nie wiedzac dokladnie czego mam szukac i gdzie wlozyc rece postanowilem zaczac od najlatwiejszego sposobu czyli wymiana oleju do wsp. i jak sie pozniej okazalo na tym zakonczylem bo wzystko juz jest ok :cool2: Chociaz dalej nie wiem co bylo powodem wywalania oleju :mad2: Po wymianie i odpowietrzeniu przy kreceniu kierownica pompka chodzi teraz ciszej, krecic trzeba z ta sama sila (nic lzej nie chce chodzic ale mi to nie przezkadza 8) ), przy naciskaniu na hamulec poziom plynu w zbiorniczku lekko rosnie, ale nie groznie, po czym z powrotem sie obniza do normalnego stanu, no i juz nie wywala go gora a sam hamulec taki jak byl. :dance:

 

Acha! Czytalem na forum na temat Brems Druck a dokladniej o tym ze w moim roczniku tylko 750i mialy ten komunikat o zbyt malym cisn. we wsp. wyswietlany na komp. ( chociaz inni mowia ze wzystkie e32 tak maja ). Z ciekawosci sprawdzilem, zwarlem kable idace do czujnika cisnienia i.......komunikat wyskoczyl :P Lecz patrzac do niem. instr. obslugi przy tym komunikacie (podobnie jak np. od halogenow) jest doklejona * , wiec nie wiem czy doplata jaka byla do tych komunikatow czy zalezy od komp...

 

Dziekuje wszystkim za pomoc i zainteresowanie tematem, a szczegolnie koledze Xsilver. :handshake:

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.