Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam nowe oryginalne klocki na przednią oś do 330d, jakie powinienem kupić tarcze hamulcowe, takie aby były maksymalnie zbliżone do oryginału ?

 

Zastanawiam się nad ATE:

- 24.0125-0138.1

- 24.0325-0138.1

(czym one się różnią w normalnej, codziennej eksploatacji ?)

 

A może trzeba by jechać do ASO ? ile mogą kosztować oryginały ?

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

Opublikowano

dzwoniłem do ASO 385zł/szt :-(

 

orientuje się Ktoś może jakie idą na pierwszy montaż w 330d ???

 

Zimmermann, ATE czy może inne ?

 

Oryginalne hamulce w tym aucie sprawują się b.dobrze i chciał bym mieć dalej taki "standard" ;-)

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

Opublikowano

fabrycznie montuja ATE ale ja mam zle doswiadczenie z ta firma [ drganie kierownicy przy hamowaniu]

 

kupilem zimmermany i jest ok

Opublikowano

skłaniam się w kierunku Zimmermanna

 

wcześniej w Audi dwa razy wymieniałem ATE i kierownica drgała :-(

 

dlatego teraz bardzo ostrożnie podchodzę do tematu, nie chcę oszczędzać, ale ASO troszkę drogie .....

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

Opublikowano

ATE nie polecam, zwichrowałem jeden komplet. Kałuże omijałem, na myjni po felgach wody nie lałem, a i tak tarcze się pogięły po 5000 km.

 

Do 330 kupiłem na przód oryginał:

- tarcze hamulcowe przód OE BMW 2x380,64=761,28

- klocki hamulcowe przód OE BMW 1x307,44=307,44

- czujnik zużycia klocków OE BMW 1x62,22=62,22

 

ATE raczej nie dostarczało tarcz na pierwszy montaż do Twojego modelu BMW. Najlepiej by było jakbyś zapytał Pana Macieja ze sklepu internetowego http://www.czescidobmw.pl. Na pewno doradzi Ci dobry zamiennik oryginału.

Opublikowano
ATE nie polecam, zwichrowałem jeden komplet. Kałuże omijałem, na myjni po felgach wody nie lałem, a i tak tarcze się pogięły po 5000 km.

 

Do 330 kupiłem na przód oryginał:

- tarcze hamulcowe przód OE BMW 2x380,64=761,28

- klocki hamulcowe przód OE BMW 1x307,44=307,44

- czujnik zużycia klocków OE BMW 1x62,22=62,22

 

ATE raczej nie dostarczało tarcz na pierwszy montaż do Twojego modelu BMW. Najlepiej by było jakbyś zapytał Pana Macieja ze sklepu internetowego http://www.czescidobmw.pl. Na pewno doradzi Ci dobry zamiennik oryginału.

 

Pan Maciej z www.czescidobmw.pl poleca Zimmermanna :-)

chyba będę musiał takie kupić....

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

Opublikowano
Ja kupiłem te polskie nawiercane i nacinane MIKODY za 120pl sztuka i narazie odpukać jest dobrze miałem bicia przy jezdzie ,ale okazalo sie że felgi krzywe naprostowało sie te kwadraty i jest ok i tarcze zachowuja się podobnie do tych co mialem tez nawiercane wiec na razie polecam jezdze od 1 miesiąca i nic nie bije przy hamowaniu
Opublikowano

nie jest najlepiej :shock:

 

dzisiaj okazało się, że moje tarcze mają 21,1mm a min. to podobno 23,4 przy tarczy 325mm

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

Opublikowano
Ja kupowałem tarcze i klocki w angielskim salonie BMW i były to juridy ze znaczkiem BMW Sprawują sie dobrze nie ma rzadnego bicia czy innych przygód chamują bdb. :)
Opublikowano
kupiłem komplet ATE klocki i tarcze i potwierdzam po 15 000 km drgania na kierownicy podczas hamowania. W innym samochodzie z Ate miałem ten sam problem.
Opublikowano

Jestem po wymianie tarcz i klocków :-)

 

tarcze Zimmermann + oryginalne klocki BMW (produkcja Jurid !)

 

wszystko zrobione "książkowo" :-) piasty wyczyszczone na "lustereczko" przed założeniem tarcz, w prowadnicach klocków pasta Audi do 1400 stopniC tak że powinna być OK ;-) (gdyby nie ta marka Audi ;-) )

 

jestem na etapie delikatnego docierania/hartowania tarczy,

 

I teraz pytanie - wyczytałem na forum Audi ze klocki są "kierunkowe" ! faktycznie przypominam sobie ATE do audi z narysowanymi strzałkami (tylne)

 

Oglądałem b.długo klocki BMW i nie było żadnych oznaczeń ! - mam się tym przejmować ???

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

Opublikowano

Tarcze tylko i wyłącznie oryginały z ASO. Produkty after market i te co są w ASO to raczej nie to samo. W mojej E39 miałem duże problemu z Zimmermannami, dwa komplety pogiete, jeden już po 2 miesiacach. Po zamontowaniu tarcz z ASO problem ustąpił.

 

NIe wiem jak z ATE ale koledzy też piszą, ze były problemy. Drogo z ASO ale moim zdaniem warto, kupujesz tarcze nie na chwile.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
Tarcze tylko i wyłącznie oryginały z ASO. Produkty after market i te co są w ASO to raczej nie to samo. W mojej E39 miałem duże problemu z Zimmermannami, dwa komplety pogiete, jeden już po 2 miesiacach. Po zamontowaniu tarcz z ASO problem ustąpił.

 

NIe wiem jak z ATE ale koledzy też piszą, ze były problemy. Drogo z ASO ale moim zdaniem warto, kupujesz tarcze nie na chwile.

 

Nie jest to dla mnie pocieszające, choć z drugiej strony przypomina mi się sytuacja z ASO Audi gdzie to kolega jeździł na reklamację pogiętych tarcz wymienionych w ASO za bajońskie pieniądze ....

 

więc wszystko może się zdarzyć,..... może jednak "cały czar" tkwi w odpowiednim montażu oraz późniejszym zahartowaniu jak twierdzi dystrybutor tarcz ???... i nie jest prawdą info ze strony większości mechaników "że to prosta, rutynowa robota"...?

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam

Ja założyłem komplet ATE i po ok.15000 jak na razie jestem zadowolony, choć uważam przy hamowaniu i unikam ostrego naciskania na pedał hamulca. Po zakupie auta miałem założone przez poprzedniego właściciela (niemiec) nowy komplet hamulców ale cholera wie jakiej marki po którejś ulewie i paru myciach kół szlag je trafił i było bicie na kierownicy przy hamowaniu że nie szło jeżdzić.

Opublikowano

Radzio ja powiem Ci tak

przy pierwszej wymianie tarcz i klockow chcielem przyoszczedzic kilka zlociszy i kuplem zamienniki z ATE i jestem [bAD] na maxa bo po pierwsze mam bicie (kola proste i nowki opony), a po drugie musze teraz znow wylozyc kase na tarcze oczywiscie teraz biore w ASO, wiec zycze Ci zeby Tobie zakup sie udal bo bedzie Cie czekala ta sama historia

pozdrawiam

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
podepnę się pod temat założyłem na przód ATE Power Disc do tego zwykły klocek ATE wszystko Made in Germany kupione i założone w zaprzyjażnionym warsztacie. Przejechane do tej pory 150km narazie OK nic nie bije itp hamuję narazie spokojnie i delikatnie ale lekko huczy jak hamuję z większej prędkości rzędu 100-130km/h jak zwalniam i delikanie hamuję mam delikatne huczenie z przodu (nie cały czas tylko tak w środkowej fazie hamowania/zwalniania) czy ten objaw powinien ustąpić po dobrm dotarciu i ułożeniu klocka czy reklamować coś w warsztacie ? Samochód to E46 318D wcześniej na orginalnej nienacinanej tarczy z logo BMW nie było tego efektu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.