Skocz do zawartości

Docieranie silnika M40 po wymianie panewek


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jaki olej jak jezdzic i po ilu km zmienic na swierzy? Jaki polecicie na dotarcie silnika po wymianie panewek?
Opublikowano
Kolego specjalistą nie jestem ale olej do M40BXX to wedlug mnie 10W40 czyli półsyntetyk. Ja jeżdze na Shell'u i nie nażekam przesiadłem się na ten olej jakieś 30 kkm temu ( wczesniej wlasciciel zalewal shell 15W40) i nie zaobserwowalem jakich wiekszych wycieków poza tymi co już były :twisted2:. A w spawie docierania panewek no cóż napewno nie pilować na początku, dać sie autku spokojnie rozgrzc w czasie spokojnej jazdy olej napewno wymienić wcześniej zamiast po 10 powiedzmy po 5 kkm. Najlepiej w sprawie docierania panewek zapytaj sie jakiegoś sprawdzonego mechanika
Opublikowano
No kolego jak z silnikiem z fabryki :) Jazda na "emeryta" ,powolutku i na obrotach do 3tyś i tak przez jakiś tysiąc kilometrów :)
"Nieudana Operacja To Połowa Udanej Sekcji"
Opublikowano

No poczytalem troche i tez wybralem 10w40 polsyntetyk castrola. Tylko jak z ta pierwszą wyianą oleju? Po ilu km ją zrobić? Czy tylko jedna wymiana a potem juz lać wlasciwy olej na te 10kkm do nastepnej wymiany?

 

 

 

Aha..!! Dodam ze tloki tez beda zmieniane-na uzywane(pierscienie tez zostana uzywane)

Opublikowano

No napewno po 1000km dociągnął bym szpilki w głowyci. Częste zmiany oleju. Najlapiej jak go zapalisz z rana lub kaidy jest zinmy daj mu parę minut na pochodzenia na wolnych obrotach. Docieranie panewek jest czaso chłonne i wymaga cierpliwości i odstawienie na bok myśli o szybkiej jeździe. Przykładem jest mój znajomy. Robiłem mu ten sam remont i gość pierwsze co zrobił wyprzedził mnie przy 90km/h. Jak go zobaczyłem dwa dni później był podniecony dobrą pracą silnika ale zaskoczenie jego było takie że nie chce ciągnąc wiecej jak 170km/h :duh: tak zrobiłem. Auto pojeżdziło ok 4000km i teraz stoi na złomie z wkładem ok 1400zł w silnik.

 

Także polecam i nakłaniam do naprawde spokojnej jazdy, hehehe i lans lans i jeszcze raz lans po mieście. :D

Opublikowano

 

 

Aha..!! Dodam ze tloki tez beda zmieniane-na uzywane(pierscienie tez zostana uzywane)

 

:duh: :duh: :duh: :duh: po cholere robisz remont skoro pierścieni nie wymieniasz, przecież to wywalenie kasy w błoto, robota totalnie bez najmniejszego sensu, weź się trochę popytaj i poszukaj, pierścienie nie będą wcale takie drogie, na pewno będzie taniej niż kolejny remont

Opublikowano
No napewno po 1000km dociągnął bym szpilki w głowyci. Częste zmiany oleju. Najlapiej jak go zapalisz z rana lub kaidy jest zinmy daj mu parę minut na pochodzenia na wolnych obrotach. Docieranie panewek jest czaso chłonne i wymaga cierpliwości i odstawienie na bok myśli o szybkiej jeździe. Przykładem jest mój znajomy. Robiłem mu ten sam remont i gość pierwsze co zrobił wyprzedził mnie przy 90km/h. Jak go zobaczyłem dwa dni później był podniecony dobrą pracą silnika ale zaskoczenie jego było takie że nie chce ciągnąc wiecej jak 170km/h :duh: tak zrobiłem. Auto pojeżdziło ok 4000km i teraz stoi na złomie z wkładem ok 1400zł w silnik.

 

Także polecam i nakłaniam do naprawde spokojnej jazdy, hehehe i lans lans i jeszcze raz lans po mieście. :D

Co byś zrobił ze szpilkami głowicy? Może jeszcze założyłbyś te same które do tej pory były zamontowane ? W polonezie owszem ale w bmw? Nie dziwię się że silnik padł tak szybko skoro mechanik remontujący silnik poprawia inżynierów bmw .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Śledzę wątek bo niedługo też remoncik robię i sam już nie wiem jak to z docieraniem będzie skoro jednej drugiego krytykuje!! Może ktoś konkretnie napisać czego nie można robić a co należałoby podczas docierania.

Przy okazji może ktoś wie ile kosztowałby komplet panewek do m50b25? Bo nie wiem czy będę je wymieniać czy nie.

Opublikowano
No napewno po 1000km dociągnął bym szpilki w głowyci. Częste zmiany oleju. Najlapiej jak go zapalisz z rana lub kaidy jest zinmy daj mu parę minut na pochodzenia na wolnych obrotach. Docieranie panewek jest czaso chłonne i wymaga cierpliwości i odstawienie na bok myśli o szybkiej jeździe. Przykładem jest mój znajomy. Robiłem mu ten sam remont i gość pierwsze co zrobił wyprzedził mnie przy 90km/h. Jak go zobaczyłem dwa dni później był podniecony dobrą pracą silnika ale zaskoczenie jego było takie że nie chce ciągnąc wiecej jak 170km/h :duh: tak zrobiłem. Auto pojeżdziło ok 4000km i teraz stoi na złomie z wkładem ok 1400zł w silnik.

 

Także polecam i nakłaniam do naprawde spokojnej jazdy, hehehe i lans lans i jeszcze raz lans po mieście. :D

Co byś zrobił ze szpilkami głowicy? Może jeszcze założyłbyś te same które do tej pory były zamontowane ? W polonezie owszem ale w bmw? Nie dziwię się że silnik padł tak szybko skoro mechanik remontujący silnik poprawia inżynierów bmw .

 

Mechanik mi powiedział że jak się dokręci głowicę zaraz po remoncie to przydało by się na wszelki wypadek dociągnąć szpilki po ok 1000km. Jak jeździsz polonezem to wkladaj nawet i stare szpilki. Nikt gościu nie mówił o starych. Czytaj dobrze post.

Opublikowano

dociąganie śrub w głowicy to nic nowego, w wielu modelach tak jest, na pewno nie zaszkodzi, bo niby jak?? po to daje się nowe śruby żeby ich nie pozrywać, nikt normalny nie będzie też dociągał śrub kluczem z 2metrową przedłużką

z tego co pamiętam bmw też zaleca takie operacje choćby w TDSie trzeba rozgrzać motor żeby potem dociągnąć szpilki

nie róbmy z mechaniki bmw jakiegoś niesamowicie trudnego rzemiosła do którego trzeba mieć doktorat, bez przesady trzeba tylko trochę myśleć i wiedzieć co się robi

dla mnie bardziej niezrozumiałe jest po cholere robić remont silnika i nie robić tego dobrze, szkoda pieniędzy

Opublikowano
Jezeli chodzi o mnie to z początkiem twojego postu się zgodze. Ale jeżeli chodzi o koniec i o słowa dotyczace remontu to raczej już nie. Nie kazdy silnik po niemal że kapitalnym remącie nie wytrzyma katów. To że gość nie szanował i nie docierał silnika to już nie moja broszka.
Opublikowano

przemo tds to że dociąga się głowicę w tds po nagrzaniu to wiem nie uważam żeby bmw miało jakieś kosmiczne technologie ale ....... przeczytajcie panowie instrukcję montażu głowicy w benzyniakach bmw, jest tam wyrażnie napisane że głowice przykręcane śrubami typu torx nie powinny byc póżniej dokręcane .Dlatego o tym napisałem ,głowicę dokręcamy odpowiednim momentem a następnie sztywnym kluczem o dany kąt .Przecież operacja dociągania głowicy w silniku np; m50 wiązałaby się z demontażem wałków rozrządu -gdzie tu sens ?

dąbasz czytanie ze zrozumieniem mam opanowane , to była mała ironia :8) to czym jeżdżę teraz nie ma znaczenia miałem poloneza i do niego przy naprawie głowicy też konieczna była wymiana szpilek bo tak zalecał producent ,a skoro mechanicy wprowadzją swoje innowacje typu dokręcanie głowicy po 1000 km to znaczy że próbują byc mądrzejsi od inżynierów bmw co nie zawsze jest dobre dla silnika .

saku82pl za panewki główne nominalne do m50 zapłaciłem po zniżkach kolegi 250 zł ,panewki korbowodowe 170 zł właśnie remontuję swój m50 b25 i myślę że za miesiąc będzie włożony do auta wtedy podzielę się informacjami na temat ''docierania'' jeśli interesują Cię ceny innych części zapraszam na pw.

Opublikowano

To ja mam da ciebie radę żebyś się nie musiał tłumaczyć.

Jezeji masz coś konkretnego do powiedzenia i zaproponowania to napisz, a jeżeli chcesz sobie dobić posty głupimi odzywkami, i żarcikami lepiej wyłacz forum i zapomnij o tym temacie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.