Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Od jakiegoś czasu borykam się z niby drobnym aczkolwiek bardzo irytującym problemem. Przy otwieraniem drzwi od strony kierowcy ześlizguje się kluczyk i aby otworzyć drzwi z tej strony muszę kluczyk delikatnie docisnac do dolu. Niedawno zauwazylem, ze kluczyk trochę dostał w kość i na jednej krawędzi jest delikatnie zjechany i zmęczony. Drzwi od strony pasazera + bagaznik mogę otwierać normalnie, bez problemów z wyślizganym kluczykiem.

 

Podejrzewam, ze mam wkładkę do wymiany w drzwiach. Teraz pytanie... czy ktos sie spotkal z takim problemem ? Czy jesli bede musial wymienic wkladke to rozumiem, ze do wymiany kwalifikuje sie takze wklad pasazera, stacyjki i bagaznika. Czy mozna jakos zregenerowac awą wkładkę jakimś dość prostym sposobem czy nie ma juz ratunku ?

 

Szczerze mowiac to nie mam ochoty na wymiane wszystkich wkladek ze wzgledu na jeden kiepsko pracujacy w tych drzwiach, ale z drugiej strony nie chce zniszczyc kluczyka tak, ze nie bede mogl odpalic samochodu czy otworzyc w ogole drzwi nawet od strony pasazera.

 

Aha, bylbym zapomnial. W przypadku gdy otwieram drzwi od strony pasazera wszystie rygielki wyskakuja jak z procy, natomiast rygielek w drzwiach kierowcy pozostaje niewzruszony i nadal pozostaje w pozycji zamkniętej/zablokowanej.

 

Czy ktos ma jakies pomysly ? :)

 

Z gory dziekuje.

Marcin

Opublikowano
nigdy nie walczyłem z wkładkami w e32 - ale może uda sie przełożyć wkładkę z drzwi pasażera ( w razie co awaryjnie będziesz mogł otworzyc a w drzwiach kierowcy będzie działać zawsze dobrze ) ... kolejna sprawa to ten wytarty kluczyk - można isć do punktu dorabiania kluczy i powiedziec gosciowi że jest wytarty i żeby dorobił nowy ale trochę go "podniósł" ...
Opublikowano

Hm, faktycznie... nie pomyslalem o przekladce lewe drzwi --> prawe, wkladki przeciez sa takie same. Z tym, ze wowczas zapewne nie beda sie otwieraly drzwi pasazera. Wiec to troche pojscie na kompromis w niezbyt dobrym stylu ;)

 

Chyba, ze jakis cud i rygielek bedzie wyskakiwal.

 

Ew. bede szukal jakiejs uzywki, mam tutaj w Poznaniu niezly punkcik z samymi betkami na czesci, moze znajde cos dosc tanio.

 

Ten wytarty kluczyk to niestety efek slizgania sie wewnatrz wkladki... psia kosc. Ale swoja droga dorobic i tak bede musial bo mam tylko jedna sztuke.

 

Czy sa jakies problemy w dorabianiu kluczy do naszych autek ? Ile takie czary mary kosztuje ? Czy jest opcja zeby zrobic taki kluczyk w oryginalnej oprawce ? ;)

Opublikowano
Jedź do tych co dorabiają klucze samochodowe awaryjnie otwierają auta itd. Ustawi Ci "nową" wkładkę pod obecny kluczyk, dorobi kluczyk bez kluczyka i co sobie wymyślisz.
Opublikowano

A co myślicie o założeniu centralnego na pilocik ? Czy dużo jest z tym problemów ? Co trzeba zebrać i ile takie coś może kosztować ?

 

Tak pytam tylko z ciekawosci, chciałbym naprawic normalnie zebym mogl otworzyc na kluczyk ;)

Opublikowano
Ja regenerowalem wkladke...sa dwa sposoby na unikniecie wymiany wszystkich wkladow...pierwszy dosyc drastyczny...kupujesz wkladke bez kluczyka,wkladasz w nia swoj klucz ten oryginalny i wszystkie blaszki co wystaja poza obreb wkladki szlifujesz do poziomu korpusu,zalatwione...drugi sposob cywilizowany ale musisz miec jakies stare wkladki na podmiane blaszek bo kazda blaszka ma swoj numer i wystarczy zmienic zuzyte blaszki na blaszki w dobrym stanie ale z tkimi samymi numerami jak stare,numery sa wybijane na blaszkach...ja tak zrobilem i jest lalka.Pozdrawiam.
Opublikowano
centralny na pilota to moim zdaniem podstawa - ja nie wyobrażam sobie wiecznego grzebania kluczykiem w zamku ...

 

koszt niewielki a wygoda ogromna .

 

No tak, nie da się ukryć, że pilocik to ogromna wygoda, nie raz, nie dwa zdarzyło mi się, że miałem pełne ręce jakichś gratów i zamiast sobie kulturalnie otworzyć z jakiejś odległości drzwi musiałem wszystko rzucić na dach bo przeciez nie moglem trafić do zamka kluczem ;)

 

Czego potrzebuje zeby zamontować pilocik do centralnego ?

 

:arrow: Centralke (?)

:arrow: Piloty

:arrow: i ??? :>

 

Dzisiaj rozmawiałem ze swoim mechanikiem Panem Waldkiem, wielkim magikiem zresztą i powiedział, że z naprawą tego zamka nie ma problemu, on sam zastanawiał się czy mi tego nie zaproponować, ale wyleciało mu z głowy. Mowi, ze koszta smieszne.

 

Tak więc wychodzę z założenia, że jak ktoś się na czymś zna to niech to robi, ja tam drzwi nie będę rozbierał bo nie jestem przeznaczony do takich misji. Ostatnio miałem problem ze złożeniem popielniczki w drzwiach ;)

 

Pozdrawiam,

Marcin

Opublikowano
Ostatnio miałem problem ze złożeniem popielniczki w drzwiach ;)

 

Pozdrawiam,

Marcin

Haha...no to nie bierz sie faktycznie za rozbieranie zamka bo troche trzba sie nagimnastykowac,zeby wyciagnac wkladke...praktycznie rozkreca sie cale drzwi no a potem trzeba to zlozyc :norty: Ja naprawilem lewe drzwi a prawe nadal czekaja...wkladka tak sie zapiekla od uzywania wlasnie tylko pilota,ze tylko rozlozenie jej na czesci pierwsze,oczyszczenie i nasmarowanie ja ozywi...tak mialem z lewa a teraz dziala jak zloto...wezme sie za to w najblizszej przyszlosci.Pozdrawiam.
Opublikowano
A czy to nie przypadkiem tak jak w E34 i E36, ze wyjmujesz maly gumowy kapsel z "tylej krawedzi" drzwi, wkladasz tam srubokret, przesuwasz blaszke i... pach! - Klamka wyjeta?

---------------------------------------------

Stereo install build progress - 40% (jest plan, kable leza, wzmaki wisza, sub juz gra, radio siedzi, slupki maja ksztalt, tweetery graja...)

Opublikowano
Cholera...jezeli tak jest to opowiedz dokladniej jesli to robiles w E34 bo powinno byc tak samo w E32...jesli tak to narobilem sie niepotrzebnie,no ale najwazniejsze,ze zrobilem...ale jakos nie wydaje mi sie,ze jest tak jak opisujesz...
Opublikowano

Wiec klamka mocowana jest do drzwi na taka blaszke/zasuwke. Jak ja przesuniesz to mozesz wyjac klamke.

 

W tylnej scianie/krawedzi drzwi (tej gdzie przykrecony jest zamek) na wysokosci klamki jest taka owalna zaslepka, wystarczy ja wyjac i mozna srubokretem dojsc do tej blaszki pod klamka, ktora trzeba przesunac.

 

Swoja droga w BMW jest masa takich patentow i jesli ich nie znasz robota trwa wieeeele dluuuuzej.

 

Sam pamietam ze gdybym wiedzial ze w pompie wodnej sa dwie dziurki z gwintem M6, w ktore to mozna wkrecic obojetnie jakie sruby i "wypchna" one wtedy pompe - jej wymiana wtedy trwala by 4 godziny a nie dwa dni :-)

Pozdro

---------------------------------------------

Stereo install build progress - 40% (jest plan, kable leza, wzmaki wisza, sub juz gra, radio siedzi, slupki maja ksztalt, tweetery graja...)

Opublikowano

Dzieki za instrukcje. Ja mimo wszystko za to sie nie zabieram, nie mam warunkow, narzedzi, miejsca i czasu. Niech zajmuje sie tym czlowiek, ktory jest do tego przeznaczony ;)

 

A wracajac jeszcze na chwile do tematu pilota. Czego potrzebuje zeby zalozyc sobie otwieranie drzwi z pilota i jaki jest mniej wiecej koszt ? :)

 

Pozdrawiam,

Marcin

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.