Skocz do zawartości

czujnik,sensor air bag...


Kapsel.1

Rekomendowane odpowiedzi

Dokladnie chodzi o "mate" w siedzeniu pasazera , komputer sprawdza czy na siedzeniu jest pasazer i w razie bummm odpala tam poduchy czesta awaria w e39 wypinaja wtyke podsiedzeniem i podpinaja rezystor , ale dokladniejszych szczegolow nieznam aczkolwiek przygladalem sie takiej operacji :) Napewno trzeba podjechac na komputer diagnostyczny

Inni tez dostarczaja Radość z jazdy :)

http://img222.imageshack.us/img222/4316/drivingpleasure2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie chodzi o "mate" w siedzeniu pasazera , komputer sprawdza czy na siedzeniu jest pasazer i w razie bummm odpala tam poduchy czesta awaria w e39 wypinaja wtyke podsiedzeniem i podpinaja rezystor , ale dokladniejszych szczegolow nieznam aczkolwiek przygladalem sie takiej operacji :) Napewno trzeba podjechac na komputer diagnostyczny

Tu nie codzi o mate tylko o czujniki które wysyłaja sygnał do komputera. Kapsel, nie wiem gdzie one sa umieszczone w siódemce ale powinny byc gdzies na podłużnicy, tak jest w większosci samochodów. Oprucz nich będziesz musiał wymienic przekaznik który odbiera sygnał od tych czujników które poduszki mają byc wystrzelone i odpala te poduszki. W większosci samochodów ten przekaznik znajduje się w sodkowym tunelu między siedzeniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie chodzi o "mate" w siedzeniu pasazera , komputer sprawdza czy na siedzeniu jest pasazer i w razie bummm odpala tam poduchy czesta awaria w e39 wypinaja wtyke podsiedzeniem i podpinaja rezystor , ale dokladniejszych szczegolow nieznam aczkolwiek przygladalem sie takiej operacji :) Napewno trzeba podjechac na komputer diagnostyczny

Tu nie codzi o mate tylko o czujniki które wysyłaja sygnał do komputera. Kapsel, nie wiem gdzie one sa umieszczone w siódemce ale powinny byc gdzies na podłużnicy, tak jest w większosci samochodów. Oprucz nich będziesz musiał wymienic przekaznik który odbiera sygnał od tych czujników które poduszki mają byc wystrzelone i odpala te poduszki. W większosci samochodów ten przekaznik znajduje się w sodkowym tunelu między siedzeniami.

 

Ja zakumalem ze o czujniki lecz zadal pytanie o mate rowniez to sie odnioslem do maty.

Inni tez dostarczaja Radość z jazdy :)

http://img222.imageshack.us/img222/4316/drivingpleasure2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sensor powinien być gdzieś na tunelu środkowym. Dlatego umieszczany jest tam żeby nie uszkodził się przypadkiem, oraz równomiernie odczytywał stronę w którą auto zostało uderzone. To sensor daje sygnał na poduszkę która ma sie otworzyć. Jeśłi auto dostaje strzała np w lewy bok, to kulka umieszczona w sensorze siłą bezwładności daje sygnał odpalenia lewej poduchy. Pokombinuj pod tunelem środkowym. Na 99% musi tam być. pucha z jedną dużą żółtą kostką przykręcona na 3 lub 4 śróby. leżąca na płasko. Sensora nie musisz wymieniać. Jest to elektronika, która zapisuje tzw. CRASH DATA, CRASH TIME. Można to usunąć ale nie zwykłym programem diagnostycznym. Są do tego odpowiednie fejsy i programy. Nie wiem czy w BMW można usunąć CRASH DATĘ przez złącze diagnostyczne, ale np w grupie VAG ( AUDI, VW, SKODA) mozna to zrobić na 100% bez wyjmowania sensora. Podjedz do dobrego elektromechanicznego warsztatu i zapytaj. NIE KUPUJ UZYWANEGO SENSORA. Nie masz pewności że nie jest uszkodzony. Wystarczy że walał sie po składzie złomu i też będzie uszkodzony. Jak poduchy wystrzeliły to będzie potrzebny reset sensora, wymiana wystrzelonych poduszek, napinacze pirotechniczne pasów w przypadku uszkodzenia poduch czołowych. Auto wogóle odpala? Możliwe uszkodzenie klemu pirotechnicznej przy aku. BMW ma takie zabezpieczenie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Danek, nie wiem jak w bmw ale np. w peugeotach i citroenach czujnik z kulką rtęci jest oddzielnie od tego sensora który jest w tunelu. Czujnik zamocowany np. na podłużnicy lub pod błotnikiem w momencie uderzenia wybiera poduche która ma wystrzelic po tym w którą strone przesunie się rtęc, wysyła sygnał do sensora w tunelu i dopiero ten sensor odpala poduchy. Po wystrzeleniu poduszek sensor jest do wymiany, przynajmniej u mnie się tak robi bo żaden okoliczny komputerowiec nie potrafi go zresetowac i każe jechac do serwisu. A po uderzeniu przy którym wywaliło poduchy w 50% czujnik na podłużnicy też jest do wymiany. Kapsel, jak kupisz poduchy i nie wymienisz czujników i sensora to nie radze ich samemu podłanczac. Ja tak raz zrobiłem i w momencie kiedy podłonczyłem akumulator poduszki strzeliły i byłem niestety 2tys w plecy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem naprawę AIR BAG w E46 z 99 roku kolegi. Wywalone były obie poduchy czołowe, napinacze pasów, klema pirotechniczna. Sensor siedział pod tunelem środkowym tuż przy drążku ręcznego. Poduchy zapinałem i podłączałem na uszkodzonym sterowniku (z crash datą). Drugi etap to wymiana pirotechników, które też podpinałem na uszkodzonym sensorze. Nic nie wystrzeliło bo sensor był nie sprawny (zablokowany) INPĄ usunąłem wszystkie błędy po wymianie poduch, napinaczy, i klemy pirotechnicznej. Wszystkie oprócz crash daty. Sterownik wymontowałem i zawiozłem do zaprzyjażnionego warsztatu elektromechanicznego, który ma fejs do kasowania CRASH DATY. Po naprawie sterownika (100zł) i zamontowaniu w aucie wszystko śmiga jak lala. Z tego co wiem BMW nie ma czujek na podłużnicach. Owszem zgadzam sie z tym że są marki które mają takowe czujki. Kiedyś miałem Volvo S70 i tam takowe były do odpalenia poduch bocznych w fotelu (oparciu) Wówczas pod osłoną fotela na jego konstrukcji nośnej były aluminiowe czujki zgnieceniowe. Pod fotelem była plastikowa nakładka z ostrzeżeniem o uwadze przed przypadkowym uszkodzeniem czujki. Grupa VAG (VW,audi,skoda seat) też ma tylko jeden sensor. Mówię tu o autach z okresu produkcji do 2003r wyposażonych w system AIR BAG. Kilka takich już naprawiałem bez kłopotów. W młodszych modelach możliwe że rozwiązania zmieniono, no ale to już inna epoka gdzie ogólnie elektronika jest inna chociażby ze względu na szynę CAN. Podsumowując BMW e38 powinno mieć tak jak pisałem. Niestety miejsca lokalizacji sterownika poduch w E38 nie przerabiałem, więc dokładnie nie powiem. Obstawiam tunel środkowy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez wymienilem poduchy i podpiolem je tyle ze na odpietym aku.Po podlaczeniu aku. nic nie walnelo hehe.Klemy priotechniczne byly ok bo prad caly czas po wypadku byl.Tunelu nie sprawdzalem wiec prawdopodobnie tam bedzie sensor.Koles u ktorego kupowalem czesci wlasnie powiedzial mi ze ten sensor trzeba naprawic.Na podluzniczach na bank niema zadnych czujek.Dzieki koledzy.Pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co Danek pisze to widze że co marka to inna polityka z elektronika. Elektryk i mechanik musza się ciągle douczac bo ciągle koncerny wymyslają cus nowego. Naszczescie z blacharka nie ma takich problemów :D Pozdro panowie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co Danek pisze to widze że co marka to inna polityka z elektronika. Elektryk i mechanik musza się ciągle douczac bo ciągle koncerny wymyslają cus nowego. Naszczescie z blacharka nie ma takich problemów :D Pozdro panowie.

 

Hehe no fakt. Coś muszą wymyślać żeby łatwo nie było. Coraz częściej sie zastanawiam nad określoną specjalizacją danej marki. Oczywiście było by to w moim przypadku BMW. Ogólnie niemca lubię robić (oprócz Mercedesa), ale obecnie wymaga sie coraz większej wiedzy i sprzętu od ludzi zajmujących sie auto naprawą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.