Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dłuższy czas męczyłem sie z brakiem mocy w moim aucie. Przyczyną okazała się walnięta pomka wspomagająca (pod siedzeniem) i brudny filtr paliwa. Po wymianie autko odżyło ,smigało aż miło. Po zmianie felg i opon na letnie parametry spadły drastycznie.

Koła zimowe to 205 65 15 http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Sedan/Europe/530d-M57/LHD/M/1999/march/browse/wheels/bmw_styling_ii_styl_31/ natomiast lato to 225 50 17 http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Sedan/Europe/530d-M57/LHD/M/1999/march/browse/wheels/bmw_la_wheel_star_spoke_81/

15" 6,8kg natomiast 17" 10,5kg

Czy ta różnica szerokości opon i wagi felg może powodować spadek przyspieszenia i obniżać prędkość maksymalną o jakieś 15km/h?

Czy to może byc nadal niedobór paliwa ? Zastanawiam sie czy syf w zbiorniku nie zatkał filterka na pompce w zbiorniku. Mam takie wrażenie że auto przyspiesza ale tak powyżej 160 km/h pedał gazu robi się miękki nie ma takiego wyczuwalnego oporu , tak jak by brakowąło odpowiedniego ciśnienia.

Co sądzicie? Szukać dziury w całym czy to te koła tak wpływaja?

Opublikowano
panowie, mam 235/45/17. v max to jest ok 230km/h . w serii mialem 188KM i 405 NM. macie cos nie tak . przy tym samym rozmiarze kol ,kolega TDs -em na gps mial ok 210 vmax
Opublikowano
panowie, mam 235/45/17. v max to jest ok 230km/h . w serii mialem 188KM i 405 NM. macie cos nie tak . przy tym samym rozmiarze kol ,kolega TDs -em na gps mial ok 210 vmax

 

ja na 225/55/16 mam licznikowe 235, ale to juz trzeba sie dluuuugo rozpedzac :)

Opublikowano
Czy ta różnica szerokości opon i wagi felg może powodować spadek przyspieszenia i obniżać prędkość maksymalną o jakieś 15km/h?

 

Może jak najbardziej. Niektóre opony mają duże opory toczenia, przy tym są zwykle głośne. Co to za gumy masz?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy ta różnica szerokości opon i wagi felg może powodować spadek przyspieszenia i obniżać prędkość maksymalną o jakieś 15km/h?

 

Może jak najbardziej. Niektóre opony mają duże opory toczenia, przy tym są zwykle głośne. Co to za gumy masz?

Zgadza sie :cool2:

Dodam jeszcze, ze lepsze przyspieszenie gwarantuja mniejsze kola. Wieksza predkosc max mozna osiagnac na wiekszych kolach - pod warunkiem, ze opony nie beda szersze, gdyz szerokie opony powoduja wieksze opory toczenia.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
no ale bez przesady, mam wzmocniony silnik 208PS i 470Nm, rozumiem ze prędkość max się nie zmieni, bo obroty na silniku się nie zmieniają, tylko załóżmy tempo ich osiągnięcia, to ze mam 3cm szersze opony zimniejsza v-max o 30 km/h?? dodam ze laki bardzo dobre continentale sport2 (275/30/19) z tylu i micheliny pilot (255/35/19) z przodu...
Opublikowano
no ale bez przesady, mam wzmocniony silnik 208PS i 470Nm, rozumiem ze prędkość max się nie zmieni, bo obroty na silniku się nie zmieniają, tylko załóżmy tempo ich osiągnięcia, to ze mam 3cm szersze opony zimniejsza v-max o 30 km/h?? dodam ze laki bardzo dobre continentale sport2 (275/30/19) z tylu i micheliny pilot (255/35/19) z przodu...

 

http://tuning.pl/_tuning_Czy_szersza_opona_jest_lepsza-gid_44_aid_481_.html

 

Każdy kto zakładał max laczki do swojego auta powie Ci że to prawda.

Poza tym nikt nie napisał że na 100% opony są winne, tylko że może to być przyczyną. Np. zła geometria obniża max prędkość itd. itp.

Opublikowano
producent przewiduje kola przykladowo 15",16",17", 18" z odpowiednia guma poprzez co obwod kola nie zmienia sie az tak drastycznie , a swoje licznikowe musi rozwinac , szukaj az znajdziesz taka tematyka , najczascie sa winne temu przeplywki , zdrowe 3.0d biega sprintem do 200 km/h a do 230 biegnie troche wolniej , a spacerowo mozna wydusic koniec licznika
Opublikowano

witam

 

mam teraz dla panów zagadkę, mianowicie powróciłem do poprzednich felg, zamiast 255/35/R19 i 275/30/R19 założyłem 225/50/R17 i 245/45/R17, do tego autko dostało dodatkowe konie i torxy, w efekcie prędkość max została ta sama .....

 

jakieś pomysły??

Opublikowano

Ostatno moim touringiem jechałem po czeskiej autobahnie(bardzo blizutko mam..) licznikowe 230, koła seryjne 225/55/16, dodatkowo dwóch nieszczupłych pasażerów na pokładzie :) nie było już miejsca ale jeszcze troszke więcej dałaby rady.

 

Tak jak koledzy piszą - do 200 kmh idzie jak burza, potem słabnie bo obroty już przekracają 4000 i krzywa mocy opada - przydalaby sie dłuższa 5tka lub 6tka nawet :P.

Pozatym touring ma gorszy Cx od sedana, co przy tych prędkosciach nie jest bez znaczenia.

Opublikowano

Strasznie wysokie obroty jak na 200kmh,moze to jest na 4biegu ;) ?

 

sprawdz na np. youtube jak jedzie 530d przy Vmax... pozdr

Opublikowano
W galerii masz fotki na kołach od BMW e53 X5, skąd masz te koła? Moze cos wiecej masz z X5? (gdybam - skrzynia? nie wiem jak bmw rozwiazalo inne przelozenie w X5, czy przez most/koła czy skrzynie?), faktem jest ze e53 X5 3,0d ma vmax=200kmh wlasnie.
Opublikowano

bez przesady hehehe :roll: , kola zakładałem niedawno, rok po zakupie, kupiłem ja na felach od E60, tak sobie myślę ze jedyne co może być zmienione to most, ale na jaki?? benzyny maja "wolniejsze" mosty

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.bkd-fani.pl/images/photoalbum/dscn1644.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.