Skocz do zawartości

Wymiana hamulców, co kupić ?


Astro

Rekomendowane odpowiedzi

Zapaliła mi się kontrolka abym sprawdził klocki hamulcowe, miesiąc temu wymieniałem na tył więc teraz pewnie chodzi o przód.

Czy wymieniając klocki muszę wymienić czujniki ? Co mam kupić aby ze wszystkim zajść do mechanika ?

Jakie są polecane firmy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sie juz palila kontrolka to musisz kupic nowe czujniki.

A kupic mozesz co chcesz... byle nie cos chinskiego z allegro - najlepiej ate jurid textar.

A jezdzic mozesz jeszcze z ta kontrolka spokojnie ok 10tys. a moze nawet wiecej - tyle wiem bo sprawdzilem na sobie.

Z przodu moze pomysl tez o tarczach jak nie wiesz kiedy byly zmieniane.

Przod zuzywa sie 3 razy szybciej niz tyl, a pozatym wiadomo - zmiana plynu przy tej okazji.

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupię Textara, teraz tylko dzwonię po firmach i dowiaduję się o ceny.

 

Czy sam dam radę sprawdzić stan tarcz bez zdejnowania koła ? Jeśli już pójdę do ASO na wymianę to wolałbym mieć wszystkie potrzebne części.

 

Narazie wiem że muszę mieć czujnik i komplet klocków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba kolejny mit, albo ja za dobrze trafilem.

Mam nowke komplet tarcze i klocki ATE, nawet plyn mam ATE (SL6) juz rok i ponad 10tys na nich. Czy zima czy nie raz kaluze przy rozgrzanych hamulcach i duzych predkosciach, wielokrotnie mocno hamuje i jakos nie zauwazylem nic...

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba kolejny mit, albo ja za dobrze trafilem.

Mam nowke komplet tarcze i klocki ATE, nawet plyn mam ATE (SL6) juz rok i ponad 10tys na nich. Czy zima czy nie raz kaluze przy rozgrzanych hamulcach i duzych predkosciach, wielokrotnie mocno hamuje i jakos nie zauwazylem nic...

 

Dokładnie, z własnego doświadczenia wiem, że ATE są dobre i nigdy się nie pokrzywiły, a miałem włożeone w różnych autach. Także kolega może trafił na jakąś podróbę ATE ;) hehe

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

narzekan na ate jest mnostwo, z tego co zauwazylem, to dotyczy to przede wszystkich samochodow ciezszych, np. w przypadku e39 w 520 dzialaja ok, w 525 i wiekszych gna sie bardzo szybko

 

przykladowo u mnie, pogiely sie po 3k km przy uwierzcie obchodzeniu sie na poczatku jak z jajkiem, zalozylem tarcze z aso i jest ok

 

na szczescie po 2 odwolaniach reklamacje mi uwzgledniono i dostalem cala kase (lacznie za przesylke i montaz)

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u ojca w mercu w210 założyłem ostatnio ATE Powredisc i do tego klocki ate i hamuje to bardzo dobrze, a samochód dość ciężki, silnik też do najmniejszych nie należy i nie ma żadnego problemu

teraz muszę wymienić tarcze i klocki w swojej e30 i też założę zestaw ATE powerdisc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
A czy ktoś słyszał o tarczach i klockach TRW ?

 

Ja założyłem TRW na tył i przód. Wszystko kupiłem w sklepie internetowym sklepmoto.pl/. Tył był na 100% oryginał - lakierowane po 99zł za szt. - 294 mm, co do przodu to miałem wątpliwości bo nie było nazwy TRW tylko numer części z katalogu TRW - 125 zł za szt.- 300mm.(Wszystko było w oryginalnych kartonach).

Na razie tarcze sprawują się bez zarzutu i jestem zadowolony.

Klocki hamulcowe od lat stosuję ATE.

O tarczach ate nasłuchałem się ostatnio od polskich i niemieckich mechaników złych opini i zrezygnowałem z zakupu (choć od miesięcy planowałem zakup tylko ATE). Podobno w ostatnich miesiącach drastycznie pogorszyła się ich jakość i jest dużo zwrotów i reklamacji. (Mój kolega ostatnio założył tarcze ATE do E39 i narazie jest OK).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wkońcu też zdecydowalem sie na komplet TRW - tarcze i klocki , i poki co nie narzekam, dobrze hamuje, nie ma zadnego bicia nawet przy hamowaniu z wiekszych predkosci, jedyna wada jaka zauwazylem to czasem piszczą jak są dobrze rozgrzane, ale w sumie mi to nie przeszkadza.
m62, V8, 245 km
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

1. Tarcze Zimermann w E39 - pokrzywione 2 komplety

2. Tarcze oryginały z ASO w E39 - kiera w końcu przestala bić przy hamowaniu

3. Tarcze oryginaly z ASO w E91 - minimalne ale są bicia przy hamowaniu

4. Tarcze ATE na tylnej osi od 1 kkm - bez problemow, ale na tylnej osi niewiele może sie wydarzyć.

 

Na przód mam plan spróbowac z ATE, mój mechanik poleca też tarcze SBS, używał ktoś?

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem za bardzo narzekań na klocki ATE, ja niedawno wymieniłem na takie i nie odczułem różnicy w hamowaniu ( na niekorzyść ) w stosunku do fabrycznych ( z tego co pamiętam - Jurid ), czy tarcze się krzywią to nie wiem, miałem kilka hamowań z 160 - 180 i nie biją. Zaznaczam, że od wymiany zrobiłem dopiero ok 2 tys. km, więc niewiele :wink:

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klocki ATE stosuję i stosowałem w wielu autach od wielu lat i są wg mnie bardzo dobrej jakości.

 

Tarcz Ate nie kupiłem (a miałem taki zamiar ok pół roku temu do 320d) bo nasłuchałem się bardzo wielu negatywnych opini od klientów tych tarcz w Polsce i w Niemczech. (W ostatnich miesiącach podobno bardzo obniżyli jakość tarcz i jest wiele zwrotów).

Stare oryginalne tarcze w moim Bmw sprawowały się bez zastrzeżeń (ale były już za cienkie i przyszedł na nie czas).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiscie jestem aktualnie tez w trakcie zakupow :) po wielu poszukiwaniach wkoncu trafilem na sklep na Narbutta w Warszawie aktualnie maja orginalne tarcze BMW w super cenie przynajmniej do mojej E38 cena przod to 350zl a tyl 230 moim zdaniem extra

do tego mam zamiar kupic klocki TEXTAR ze sklepu tez polecanego na tym forum z ulicy Targowej cena przod 220 a tyl 115

mysle ze bedzie to najleprze rozwiazanie kupie sobie na miejscu bez czekania itd :) moze klocki kupil bym Jurid ale widze nie ma ich tak duzo dostepnych a tym bardziej w rozsadnej cenie

 

Co do wyrobow ATE ponad 2 lata temu kupilem taki komplet tarcz i klockow do swojej vectry i jestem super zadowolony az do tej pory :) klocki wytrzymaly chyba 50 tys a tarcze jezdza sobie do tej pory wygladaja i sprawuja sie nadal super juz na drugim komplecie klockow, fakt faktem troche sie na nie wtedy wykosztowalem kupilem je z pewnej hurtowni chyba z POznania czy okolic ktora sprowadzala je na biezaco z niemiec. dodam ze vectry naprawde nie oszczedzam a z tym silnikiem auto te potrafi szybko pojechac (2,5 v6) jednak od jakiegos czasu slyszalem duzo opinni na temat pogorszenia sie jakosci tarcz tej firmy nawet sami sprzedawcy wsumie je odradzaja a przeciez nie sa to najtansze produkty...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.