Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zapaliła mi się kontrolka abym sprawdził klocki hamulcowe, miesiąc temu wymieniałem na tył więc teraz pewnie chodzi o przód.

Czy wymieniając klocki muszę wymienić czujniki ? Co mam kupić aby ze wszystkim zajść do mechanika ?

Jakie są polecane firmy ?

Opublikowano

Jak sie juz palila kontrolka to musisz kupic nowe czujniki.

A kupic mozesz co chcesz... byle nie cos chinskiego z allegro - najlepiej ate jurid textar.

A jezdzic mozesz jeszcze z ta kontrolka spokojnie ok 10tys. a moze nawet wiecej - tyle wiem bo sprawdzilem na sobie.

Z przodu moze pomysl tez o tarczach jak nie wiesz kiedy byly zmieniane.

Przod zuzywa sie 3 razy szybciej niz tyl, a pozatym wiadomo - zmiana plynu przy tej okazji.

Pozdrawiam
Opublikowano

Kupię Textara, teraz tylko dzwonię po firmach i dowiaduję się o ceny.

 

Czy sam dam radę sprawdzić stan tarcz bez zdejnowania koła ? Jeśli już pójdę do ASO na wymianę to wolałbym mieć wszystkie potrzebne części.

 

Narazie wiem że muszę mieć czujnik i komplet klocków.

Opublikowano

Chyba kolejny mit, albo ja za dobrze trafilem.

Mam nowke komplet tarcze i klocki ATE, nawet plyn mam ATE (SL6) juz rok i ponad 10tys na nich. Czy zima czy nie raz kaluze przy rozgrzanych hamulcach i duzych predkosciach, wielokrotnie mocno hamuje i jakos nie zauwazylem nic...

Pozdrawiam
Opublikowano
Chyba kolejny mit, albo ja za dobrze trafilem.

Mam nowke komplet tarcze i klocki ATE, nawet plyn mam ATE (SL6) juz rok i ponad 10tys na nich. Czy zima czy nie raz kaluze przy rozgrzanych hamulcach i duzych predkosciach, wielokrotnie mocno hamuje i jakos nie zauwazylem nic...

 

Dokładnie, z własnego doświadczenia wiem, że ATE są dobre i nigdy się nie pokrzywiły, a miałem włożeone w różnych autach. Także kolega może trafił na jakąś podróbę ATE ;) hehe

 

Pzdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

narzekan na ate jest mnostwo, z tego co zauwazylem, to dotyczy to przede wszystkich samochodow ciezszych, np. w przypadku e39 w 520 dzialaja ok, w 525 i wiekszych gna sie bardzo szybko

 

przykladowo u mnie, pogiely sie po 3k km przy uwierzcie obchodzeniu sie na poczatku jak z jajkiem, zalozylem tarcze z aso i jest ok

 

na szczescie po 2 odwolaniach reklamacje mi uwzgledniono i dostalem cala kase (lacznie za przesylke i montaz)

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

u ojca w mercu w210 założyłem ostatnio ATE Powredisc i do tego klocki ate i hamuje to bardzo dobrze, a samochód dość ciężki, silnik też do najmniejszych nie należy i nie ma żadnego problemu

teraz muszę wymienić tarcze i klocki w swojej e30 i też założę zestaw ATE powerdisc

  • 3 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A czy ktoś słyszał o tarczach i klockach TRW ?

 

Ja założyłem TRW na tył i przód. Wszystko kupiłem w sklepie internetowym sklepmoto.pl/. Tył był na 100% oryginał - lakierowane po 99zł za szt. - 294 mm, co do przodu to miałem wątpliwości bo nie było nazwy TRW tylko numer części z katalogu TRW - 125 zł za szt.- 300mm.(Wszystko było w oryginalnych kartonach).

Na razie tarcze sprawują się bez zarzutu i jestem zadowolony.

Klocki hamulcowe od lat stosuję ATE.

O tarczach ate nasłuchałem się ostatnio od polskich i niemieckich mechaników złych opini i zrezygnowałem z zakupu (choć od miesięcy planowałem zakup tylko ATE). Podobno w ostatnich miesiącach drastycznie pogorszyła się ich jakość i jest dużo zwrotów i reklamacji. (Mój kolega ostatnio założył tarcze ATE do E39 i narazie jest OK).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Ja wkońcu też zdecydowalem sie na komplet TRW - tarcze i klocki , i poki co nie narzekam, dobrze hamuje, nie ma zadnego bicia nawet przy hamowaniu z wiekszych predkosci, jedyna wada jaka zauwazylem to czasem piszczą jak są dobrze rozgrzane, ale w sumie mi to nie przeszkadza.
m62, V8, 245 km
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

1. Tarcze Zimermann w E39 - pokrzywione 2 komplety

2. Tarcze oryginały z ASO w E39 - kiera w końcu przestala bić przy hamowaniu

3. Tarcze oryginaly z ASO w E91 - minimalne ale są bicia przy hamowaniu

4. Tarcze ATE na tylnej osi od 1 kkm - bez problemow, ale na tylnej osi niewiele może sie wydarzyć.

 

Na przód mam plan spróbowac z ATE, mój mechanik poleca też tarcze SBS, używał ktoś?

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

Nie rozumiem za bardzo narzekań na klocki ATE, ja niedawno wymieniłem na takie i nie odczułem różnicy w hamowaniu ( na niekorzyść ) w stosunku do fabrycznych ( z tego co pamiętam - Jurid ), czy tarcze się krzywią to nie wiem, miałem kilka hamowań z 160 - 180 i nie biją. Zaznaczam, że od wymiany zrobiłem dopiero ok 2 tys. km, więc niewiele :wink:

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Klocki ATE stosuję i stosowałem w wielu autach od wielu lat i są wg mnie bardzo dobrej jakości.

 

Tarcz Ate nie kupiłem (a miałem taki zamiar ok pół roku temu do 320d) bo nasłuchałem się bardzo wielu negatywnych opini od klientów tych tarcz w Polsce i w Niemczech. (W ostatnich miesiącach podobno bardzo obniżyli jakość tarcz i jest wiele zwrotów).

Stare oryginalne tarcze w moim Bmw sprawowały się bez zastrzeżeń (ale były już za cienkie i przyszedł na nie czas).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Osobiscie jestem aktualnie tez w trakcie zakupow :) po wielu poszukiwaniach wkoncu trafilem na sklep na Narbutta w Warszawie aktualnie maja orginalne tarcze BMW w super cenie przynajmniej do mojej E38 cena przod to 350zl a tyl 230 moim zdaniem extra

do tego mam zamiar kupic klocki TEXTAR ze sklepu tez polecanego na tym forum z ulicy Targowej cena przod 220 a tyl 115

mysle ze bedzie to najleprze rozwiazanie kupie sobie na miejscu bez czekania itd :) moze klocki kupil bym Jurid ale widze nie ma ich tak duzo dostepnych a tym bardziej w rozsadnej cenie

 

Co do wyrobow ATE ponad 2 lata temu kupilem taki komplet tarcz i klockow do swojej vectry i jestem super zadowolony az do tej pory :) klocki wytrzymaly chyba 50 tys a tarcze jezdza sobie do tej pory wygladaja i sprawuja sie nadal super juz na drugim komplecie klockow, fakt faktem troche sie na nie wtedy wykosztowalem kupilem je z pewnej hurtowni chyba z POznania czy okolic ktora sprowadzala je na biezaco z niemiec. dodam ze vectry naprawde nie oszczedzam a z tym silnikiem auto te potrafi szybko pojechac (2,5 v6) jednak od jakiegos czasu slyszalem duzo opinni na temat pogorszenia sie jakosci tarcz tej firmy nawet sami sprzedawcy wsumie je odradzaja a przeciez nie sa to najtansze produkty...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.