Skocz do zawartości

330dA - odczuwalny spadek mocy 1500 - 2000 rpm (zrobione).


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Od jakiegos czasu mam niedobór mocy. Pogorszyło się w zakresie 1500 - 200 rpm. Potem jest ok. Jaki to objaw. Sama reakcja na gaz jest w porzadku , natomiast czuję że miedzy 1500 a 2000 nie ma takiego przyspieszenia jak kiedyś (brak kopniaka) co określiłbym na spadek boosta (doładowania) w tym zakresie pracy lub turbo-dziurę. Co ciekawe problem raz jest raz nie ma, a ostatnio raczej częsciej jest. Turbo pracuje dobrze, przynajmniej słychać. Krótko o podzespołach:

- turbo ma ok 70.000 km (wymiana jeszcze w Niemczech)

- kolektor dol. po inspekcji wczesną wiosną, czysto, sucho, klapki działają, zawór EGR wyczyszczony

- przegląd 5000 km temu ze zmienionym filtrem pow.

- nie kopci na żaden kolor, nie bierze oleju. Spalanie w normie.

- silnik suchy , czysty, wrecz pedantycznie pod maską :P

Paliwo tylko verva. SPoradycznie normalne.

 

Co ciekawe, od 0-100 przyspieszenie pogorszyło sie o ok 1 sek. :/ i wynosi teraz 8,2-8,5. Przy starcie z jedynki wóz ocieżale odjezdza od 1500 do 2000 rpm, potem jedzie ok. Po wyłaczeniu asc koła piszczą po napompowaniu boosta.

Przy testach elastycznosci nie ma problemu o jazdę bokiem na 1-2 biegu.

Koła: przód 225/40/18 tył 235/40/18 , zestaw od zeszłego roku taki sam.

Generalnie: pupo-hamownia mówi że coś jest nie tak. Wóz jakby złagodniał. Jutro zrobie hamownie i diagnostykę. Na ten moment przejrzałem wężyki p-cisnieniowe i nic nie widzę (z góry silnika). Odłaczyłem przepływomierz, bez zmian.

Pomysły ?

 

- zaworki sterujace turbo ?

Edytowane przez M330d

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tu kolega zamiścił dokładne pomiary od 80-140 sprawdz sobie zgodnie z jego opisem i wtedy coś się porówna. Może się przyzwyczaiłeś do mocy. Albo te nasze paliwo powoli wykańcza nasze wozidełka
Pozdrawiam
Opublikowano
Dane elastyczności w automacie raczej średnio są wiarygodne w porównaniu do manuala. Ale 4 bieg 80-120 pokrywa się z tym co w instrukcji (ok 6,5). na 5-tce również jest ok (7,6).

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dane elastyczności w automacie raczej średnio są wiarygodne w porównaniu do manuala. Ale 4 bieg 80-120 pokrywa się z tym co w instrukcji (ok 6,5). na 5-tce również jest ok (7,6).

 

W instrukcj jest 7,2 na 4 biegu od 80-120 dla kombi, coś masz ulepszone to autko chyba (chip??)

Pozdrawiam
Opublikowano
Wg mojej instrukcji 330d ma miedzy 80 a 120 na 4 biegu - 6,4 sek. W automacie rozpedza sie w 7,8 do 100

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano
AAAAAA pewnie masz 204 konie. ok nie mam pytań

 

A nawet więcej. Kiedyś M330d pisał, że kupił auto po programie i że rozpędza się w poniżej 7s do 100.

Opublikowano

Ja jeszcze niedługo przez Wielkanocą czułem, że moja 320d+ nie jeździ tak, jak tuż po programie... Wkręcała się na obroty niby ok, ale to nie było to. Szczególnie na 1ce i 2ce z niskich obrotów było kiepsko.

 

Kolektor dolotowy, 2 elektrozawory, EGR wyczyszczone, praktycznie wszystkie wężyki podciśnienia wymienione na nowe... i cały czas czegoś mi brakowało. Również myślałem, że przyzwyczaiłem się do mocy, ale to nie to.

 

Z Hunterem zrobiliśmy adaptację przepływomierza (wciąż stary przepływomierz, wg INPY jest OK) i polataliśmy ostrzej autem.

Podczas drogi powrotnej z Włocławka auto jeździło i dotąd jeździ praktycznie jak rok temu po chipie :)

 

U siebie obarczam winą (choć do końca nie wiem, czy to to) lekko zapieczone kierownice spalin, które po ostrzejszej jeździe i przesmarowaniu cięgna smarem miedzianym czy tam miedziowanym się rozruszały.

 

Choć dziwne, bo widziałem wyjętą turbinę z innej 320d z 2002r, turbo fabryczne i wirnik części gorącej był w bdb stanie w porównaniu do zdjęć turbin aut grupy VAG na ich forach... No ale wirnik a kierownice to co innego.

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Opublikowano

Nacisnałem paluchem ( w rekawiczce oczywiscie bo turbo ciepłe :D) wajchę od kierownic, ta co jest po środku turbo i jest popychana przez puszkę podcisnieniową od dołu. Za pierwszym razem poszło cieżko, drugi lepiej, za trzecim już normalnie, ale popiskuje. Cisnienie w układzie jest odzczuwalne.

Może faktycznie łopatki się przestały przestawiać ?

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Rozruszaj te łopatki porządnie i się przejedź i napisz czy pomogło

Mam dobry sposób na sprawdzenie gruszki tej pod turbo.

Kupujemy wężyk 1m zakładamy na gruszkę, wciskamy cięgno do środka na max a wężyk zatykamy językiem :norty: i patrzymy czy grucha stoi w miejscu.

Jak się nie rusza to jest szczelna jak odpuszcza to lipa.

Pozdrawiam
Opublikowano

W którym miejscu ewentualnie smarowac ?

 

Wyslesz mi swój numer kom. na PW ?

 

Edit:

 

Chyba pomogło, bynajmniej pupohamownia tak mówi, czuć ze turbo ompuje juz od tych 1500 - 1700 rpm. Pomiary jednak to potwierdzą lub nie. Muszę jeszcze poruszać ta "wajchą" :P

 

H U N T E R !!! GG ? Kom ? Cokolwiek pls !!!

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano

Ok, zrobione (chyba :D) !!

 

Dorwałem przepływomierz z innego auta (taki sam nr seryjny częsci), na pewno dobry. Podczas wymiany dobrałem się do elektrozaworu przy turbo (filterek czyściutki), sprawdziłem samo turbo (minimalnie oleju). Po zmianie przepływomierza zrobiłem kasację adaptacji przepływomierza. Stary przepływomierz był lekko wilgotny od oleju.

Jest wyrazna poprawa, mniej gazu potrzeba do przemieszczania się wręcz muskam pedał. Jednak nie zrobiłem jeszcze pomiarów, jutro spróbuje. Na ten moment widac jednak jedno. Spalanie spadło z 13+ l/ 100 km na 10l/ 100 km

:jawdrop: W mieście !

 

Po majówce kupie nowy, jest teraz jakas promocja w BOSHu i kosztuje mało.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano
a ile to jest mało ?? :)
Le Mans winners 2006 2007 2008 R10tdi :) 2009 908 HDI :) 2010 R15 TDI ;)no cóż trzeba wiedzieć gdzie leży przyszłość motoryzacji :) TDI
Opublikowano
ok 370 PLN

 

Skąd masz to info? Bo ciekawe i baardzo pozytywne :D I gdzie dokładnie "w Boschu"?

Jest tam coś o przepływkach do 320d M47N o numerze 13627787076 ? :)

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Opublikowano
oo no to naprawdę pozytywnie :)
Le Mans winners 2006 2007 2008 R10tdi :) 2009 908 HDI :) 2010 R15 TDI ;)no cóż trzeba wiedzieć gdzie leży przyszłość motoryzacji :) TDI
Opublikowano

Staniała przepływka o numerze OE 13 62 7 788 744 / BOSH 0 928 400 529

 

Znajomy który ma Q-serwice , zmieniał klientowi w 530d, bo facet miał kaprys. Zapłacił 1100 PLN, miesiąc temu. Teraz w detalu kosztuje albo 369 pln albo 296, nie pamietam.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.