Skocz do zawartości

wentylator klimyatyzacji e 39


perezik

Rekomendowane odpowiedzi

Byłem przed wekendem na servisie klimy bo coś mi wentylator się

nie załączał,a przeczytałem że może mi uszkodzic układ klimy...

 

Wentylator przy tescie się załączył na chwilę,ale normalnie przy

uruchomieniu klimy w aucie(przyciskiem) niestety nie... :roll:

 

Facet powiedział mi,że siedzi mi czujnik ten przy skraplaczu...

 

Mam pytanie czy to,że na komputeże nie wyskakuje mi błąd o uszkodzeniu

czujnika klimy to on i tak może byc uszkodzony??

 

No niestety to był jednak wentylator...

A szkoda bo czujnik to koszt 60zł,a wentylator kupiłem za 300zł :roll:

 

W każdym bądz razie klima chodzi jak dawniej :cool2:

KUPIĘ przednie krótkie nadkole do E39 Mpakiet.Dziękuje za każde info
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Zauważyłem, że nie startuje mi wentylator klimy. Po włączeniu klimatyzacji stoi i nie włącza się nawet po mocnym nagrzaniu się skraplacza. Auto było na komputerze i nie ma żadnych błędów (tylko standardowy błąd smrodu). Nie da się też wzbudzić wentylatora. Elektryk sprawdził wszystkie przejścia, kabelki OK.

Autko to E39 520i z 09.1998 silnik M52TU, końcówka VINu jest GT00313.

Instalacja wentylatora jest 3-pinowa. Jak przyglądam się wentylatorowi to nie widzę ani rezystorów ani modułu sterującego. Czy to możliwe??

Pomóżcie, wybieram się na wczasy (Chorwacja) - nie chcę zajechać sprężarki.

Czy jest taka możliwość, że sprężarka dostanie po dupie przez słaby odbiór ciepłą ze skraplacza (wisko działa poprawnie).

 

Właśnie w 09/1998 była zmiana elektroniki/elektyki w E39. Poza wieloma innymi bajerami wtedy zamieniono wentylator "klimy" (bo w zasadzie jest on wspomagającym dla tego na wiskozie) z biegowego (4 piny) na sterowany elektronicznie (3 piny). Sterowany jest nastęująco: na osuszaczu znajduje się włącznik (powszechnie zwany czujnikiem) sterowany ciśnieniem czynnika w układzie klimatyzacji, który posiada 3 piny ("+", "masa" i sygnał do modułu klimatronika). Sygnał z tego włącznika "idzie" do klimatronika i steruje załączaniem/rozłączaniem sprzęgła sprężarki (jak sprężarka nie "pompuje" ciśnienia napięcie na pinie sygnałowym to 1,25 V, po załączeniu napięcie rośnie do 5 V,równe napięciu na pinie "+"). Służy również do generowania innego sygnału, przekazywanego do sterownika silnika DME/DDE. Niezależnie od niego sterownik silnika otrzymuje sygnał z 2-pinowego czujnika temperatury, znajdującego się na dolnym (po prawej stronie) wężu od człodnicy ukłądu chłodzenia silnika. Po analizie tych dwóch sygnałów sterownik silnika DME generuje sygnał prostokątny który bezpośrednio steruje obrotami (sygnał prostokątny, przy którym prędkość wentylatora zależy od wypełnienia, czyli udziału czasu gdzie wartość napięcia jest >0 do udziału czasu jednego cyklu, na który skłąda się suma czasu kiedy napięcie jest >0 i kiedy napięcie jest 0). Wewnątrz silnika jest elektronika, której nie powstydziłby się niejeden laptop :-). Doprowadzone są do niego trzy przewody: dwa grubsze to "+" i "masa" (na stałe!!! nawet jak kluczyk jest wyjęty ze stacyjki!!!), a trzeci cienki to włąśnie ten z sygnałem sterującym. Dla zainteresowanych mogę załączyć schematy połączeń, zrzuty ekranu z oscyloskopu obrazujące sygnał z włącznika/czujnika ciśnienia.

 

pozdrawiam

 

thenygoos

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie w 09/1998 była zmiana elektroniki/elektyki w E39. Poza wieloma innymi bajerami wtedy zamieniono wentylator "klimy" (bo w zasadzie jest on wspomagającym dla tego na wiskozie) z biegowego (4 piny) na sterowany elektronicznie (3 piny).

 

thenygoos

 

czy są również inne wentylatory 3-pinowe? mam auto z 03.99, więc z nową elektroniką, wczoraj kupiłem nowy wentylator i po podłączeniu chodzi non stop. Teraz nie wiem czy mam gdzieś problem w instalacji czy dostałem inny wentylator?

www.nowak-motocykle.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie w 09/1998 była zmiana elektroniki/elektyki w E39. Poza wieloma innymi bajerami wtedy zamieniono wentylator "klimy" (bo w zasadzie jest on wspomagającym dla tego na wiskozie) z biegowego (4 piny) na sterowany elektronicznie (3 piny).

 

thenygoos

 

czy są również inne wentylatory 3-pinowe? mam auto z 03.99, więc z nową elektroniką, wczoraj kupiłem nowy wentylator i po podłączeniu chodzi non stop. Teraz nie wiem czy mam gdzieś problem w instalacji czy dostałem inny wentylator?

 

U mnie również chodzi cały czas i tak ma byc...

 

Wentylator na postoju załącza się i jedzie prawie na max obrotach,ale to wszystko zależy jeszcze od tem na zewnątrz

a gdy już np w aucie w środku auto się schłodzi to wentylator zwalnia lub np w czasie jazdy potafi się wyłączyc

KUPIĘ przednie krótkie nadkole do E39 Mpakiet.Dziękuje za każde info
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,... Poooomocy bo sie usmarze:)

 

Mialem uszkodzone smiglo wentylatora Klimatyzacji. Kupilem samo smiglo za 30zl i sam rozbierajac caly przod wymienilem klik klik,.... wlaczylem z kumplem odpalilismy fajke patrzac jak rowno chodzi. Poskladalem sobie przod auta. Wlaczam stacyjke.....hmmmm.. trup! Klikam na panelu przycisk klimy 20 razy i nic... Rozebralem Ponownie przod sadzac, ze moze jakos przy montarzu zruszylem kostke ale wszystko ok. Wczzesniej bezpieczniki ok. Zmontowalem ponownie i tak sie smarze... poniewaz jezeli nie znajde info jak co sprawdzic.. to w moim miescie sprawa BMW to magia i bez tematu na tacy 0 szansy na naprawe :(

 

Wazne info... Wentylator 3 pinowy. Widze czujnik zbboku wentylatora silnika oraz (tak kupilem ) wypiety czujnik na osuszaczu. Przed wymiana brak wolnego biegu. Napiecie na kablach zasilajacych jest. Wiatrak chodzil sprawnie przez caly czas. Oprucz tego biegu co wysiadl 1-2miesiace przed wymiana smigla. klima chlodzila ladnei i bezproblemowo... po awarii biegu sluzyl szyber.

 

Czytalem na forum zanim padlo na miesiac,... ze sa przekazniki. Koledzy ladnie pieknie pisza jak i co zrobic z przekaznikami ale bez rozpisania konkursu gdzie sa te przekazniki to ja ich nie znajde... mechanicy miejscowi na pytanie o sprawe biegu i przekaznikow wygladaja mniej wiecej tak.. :o :shock: ...

 

koncowka VIN : GX65456

 

Pytania:

 

1. Gdzie szukac tych przekaznikow od 1 i 2 biegu --- moze poszedl drugi bieg akurat podczas roboty....?

2. kminie ze nie zalacza mi sie sprezarka poniewaz weze nie chlodza... powod?

3. Jak pojade do elektryka nie znajacego sie na BMW co ma sprawdzic , wartosci.... itp... na kompresorze jest cos do sprawdzenia elektronicznego ? jak tak to prosze o info..

4. co to moze byc?

KORZYSTASZ Z WIEDZY BMW KLUB POLSKA? PODZIEL SIĘ WIEDZĄ Z KLUBEM !
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Hejka, wiem że archeologia ale mam identyczny problem i nie widzę sensu zakładania kolejnego tematu.

Fajnie na drugiej stronie jest opisane działanie 3 pinowego układu. Ale chcę to zgłębić.

 

Mianowicie, czy możliwe jest jakieś uszkodzenie w głównym komputerze przez co komputer nie da sygnału do sterownika przy wentylatorze, czy wtedy odrazu pojawił by się jakiś komunikat na wyświetlaczu w samochodzie albo wogóle komp nie załączyłby sprężarki?

 

Czy uszkodzenie czujnika temp na dole chłodnicy spowodowałoby nie załączanie wogóle wiatraka czy tylko nie wymuszałoby włączenia go gdy ciecz chłodząca silnika osiągnie wysoką temp i przy jakiej temp ew. komputer załącza drugi wentylator?

 

Jak sprawdzić czujnik ciśnienia? Czy jeśli jest sprawny to wyłączy sprężarkę i przy jakim ciśnieniu? Jeśli jest niesprawny to wogóle pozwoli włączyć wentylator np. w przypadku powyższym czyli wysokiej temp cieczy chłodzącej?

 

Czy wentylator 3 pinowy też można podłączyć na krótko?

 

Czy tak jak w 4 pinowym wentylatorze są bezpieczniki pod schowkiem pasażera i przy akumulatorze? W jaki sposób są oznaczone?

 

Jeśli sobie z tym nie poradzę to chętnie podjadę do kogoś kto ma to obcykane w Warszawie lub okolicy (nawet dalszej okolicy). Dlatego proszę o namiary na dobrego specjalistę lub zaoferowanie swoich usług przez kogoś kto może mi pomóc :D

 

Sporo pytań ale myślę, że ułatwią diagnozę usterki zarówno mi jak i wszystkim posiadaczom aut z 3 pinowym wentylatorem bo o 3 pinowych mało jest napisane w necie. W 4 pinowych prawie zawsze problem stanowią rezystory albo odklejone magnezy w silniku lub ew bezpieczniki.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Nikt, nie odpowiedział na poprzedni post, ale trudno. Mam kolejne pytanie: Jaki wentylator kupić? Mam auto z 2001, wentylator na 3 Piny a widze na necie, że 3 piny są z modułem i bez. W swoim wentylatorze nie widze modułu, kabelki wychodzą z silnika wentylatora. Wentylator firmy Simens. Oszalałem! :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.