Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

bylem u dwoch elektromechanikow w moim miescie i jeden niemial czasu a drugi jak mu powiedzialem o co chodzi to powiedzial ze nie zrobi tego :)

 

a zwyklym miernikiem ustawionem na prad przemienny na jednym czujniku mialem 10V a na drugim 0,9-1,1 V

 

jeszcze maly test wykonalem

po odpieciu przeplywki auto nie jedzie

po odpieci czujnika polozenia walu auto nie odpala

po odpieciu czujnika walka auto nie jedzie

 

no i to by bylo na tyle w dzisiejszym dniu

  • Odpowiedzi 108
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Mierzyłeś na konektorach czujników czy na złączu DME ??. Jeśli mierzyłeś czujnik wałka rozrządu na konektorze (odłączony od wiązki) to pomiar jest abstrakcją bo czujnik nie miał zasilania (a to czujnik halla)

 

Pozdr

Opublikowano

CZujniki byly podpiete. silnik odpalilem i po prostu wpialem sie we wtyczke od strony dme i takie mialem odczyty jak napisalem wyzej. miernik mam taki najtanszy za 15zł ustawilem go na V~ .

 

nie wiem na ile to wiarygodny pomiar ale czy oba czujniki powinny dawac mniej wiecej podobne napiecie wyjsciowe rozniace sie tylko iloscia Hz ?

 

edit:

tak przez noc dumalem nad tymi moimi pomiarami no i taka mysl mi przyszla do glowy

 

czy ten moj miernik pokazal wartosc amplitudy od najnizszego punktu do najwyzszego? tzn wykres z takiego czujnika jesli jest podobny do wykresu sinusoidy

http://guma.blox.pl/resource/sinusoida.png

 

to moze

 

~10/2= 5 a ~1/2= 0,5 i wtedy wyniki pokrywalyby sie z tym co zmierzyl mktech

Opublikowano

Witam !

 

Wykres z czujnika indukcyjnego jest podobny do "rozwleczonego" sinusa. Co do czujnika halla, to wykres jest w zasadzie prostokątny.

 

Pozdr

M.K.

Opublikowano
niestety jeszcze nie. ostatnio malo czasu a po 2 nie moge znalezc w okolicy czujnika ktory moglbym przetestowac przez dzien zeby nie wydawac kase w bloto.
Opublikowano
Ja też sam kombinuje bo mechanicy chcą wymieniać wszystko a tak to i ja mogę to naprawić.Mam trochę wolnego czasu może uda się coś ustalić . Jak do czegoś dojdziesz to napisz. POZDRAWIAM
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hej. U siebie w poniedziałek zmieniłem 5 cewek na używane BREMI. Pisze dopiero teraz bo chciałem sprawdzić jak się auto zachowuje. Więc owe przerywanie właściwie ustało. Muszę jeszcze sprawdzić jak to będzie w pogodny/ciepły dzień ale cały czas leje. Zmalało również falowanie obrotów po odpalaniu auta na zimnym silniku. Wcześniej, szczególnie właśnie w deszczową pogodę, mineło kilkadziesiąt sekund aż sie obroty stabilizowały. A wczoraj i dziś zafalowały ok 3, 4 razy i dalej były już stabilne. Napiszę co dalej jak będzie cieplej. Ale raczej widzę wyraźną poprawę. Pozdro
Opublikowano

No widzisz u ciebie też poskutkowało jak i u mnie :D Chyba nawet czytałeś mój post bo też wymieniałem i pisałem o tym. Ja zakupiłem ostatnio nową przepływkę ale zamiennik i niby na początku na zimnym ok ale jak się zagrzał to jak depnąłem gaz to zamulało że szok,więc odesłałem ją i zwrócili mi pieniądze,za to kupiłem używkę ale oryginał. Zobaczymy co i jak. Zwróćcie uwagę też na knock sensor (czujnik spalania stukowego) też odpowiada za prace vanosa i wyprzedzanie zapłonu.On tez może powodować zmulanie auta.Będę go wymieniać bo na kompie mi wyskoczył jego błąd i przepływki.Mam nadzieje że po tym auto będzie w 100 proc dobrze śmigać.

 

Pozdro

http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
Wszystkim cewki pomagają to i ja zamówiłem cewkę i czekam aż dojdzie. Na razie wszystko wskazuje że to ten element poległ. Objawy : Delikatne wahania obrotów ale na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach. Na obrotomierzu tego nie widać jedynie słychać . Na gazie efekt falowania zdecydowanie wyrażniejszy i widoczny na wskazówce. W czasie jazdy to samo co u was - zamulanie auta na wyższych obrotach w różnych momentach.Pomierzyłem opornośći cewek i wszystko zgodne z instrukcją wizualnie też wszystko dobrze.Sprawdziłem wygląd świec wszystkie bardzo ładne a jedna okopcona. Następnie kupiłem nowy komplet świec i znowu w trase. Po trasie ponowne oględziny świec. I znowu wszystkie ładne a na 6 garze świeca okopcona. Wszystko wskazuje że pod wpływem temperatury ta cewka głupieje i pracuje jak jej się podoba.Najdziwniejsze jest to że ten objaw mam od momentu zakupu auta ( ponad 4 lata ) z różnymi nasileniami.I przez 4 lata ta cewka nie padła do końca - dziwne. Jak założę nową dam znać co się zmieniło.
Opublikowano

cos sie dzieje w temacie to fajnie :)

 

gdzie jest knock sensor jak go sprawdzic?

 

i czy moglby ktos wpiac sie w czujnik walka (silnik m50) zwyklym miernikiem ustawionym na prad przemienny odpalic silnik i zobaczyc jakie bedzie mial wartosci? nie odpinajac czujnika oczywiscie.

 

u mnie wolne obr. to jakies ~600 i czuc delikatnie falowanie na wskazowce nie widac ale slychac silnik moze tez trzeba cewki wymienic :) jeszcze raz musze te swiece obejrzec

Opublikowano

Witam !

 

Troszkę podsumowania moich prac i walki z "falującym morzem"

 

1. Wymiana wężyków podciśnieniowych - pokrywa zaworów - przepustnica,

kolektor dolotowy - regulator ciśnienia poliwa

 

2. Sprawdzenie - sciągnięcie/założenie, sprawdzenie spękań - pozostałych przewodów podciśnieniowych

 

3. Demontaż i czyszczenie silnika krokowego

 

4. Sprawdzenie sondy lambda (napięcie wyjściowe + układ pogrzewania)

 

5. Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów (olej w gniazdach i na gumach cewek)

 

6. Kontrola czujników położenia wału i wałka - "regeneracja" czujnika położenia wałka {tymczasowa akcja}

 

7. Reset DME i sprawdzenie czy jest ok << EFEKT - było dobrze przez dwa/trzy dni.

 

8. Dalsza walka ;) - Wymiana dwóch cewek zapłonowych na inne.

W związku z niechęcią do kupna użyłem cewek BOSH'a z M54 które mam w garażu (M54B30 coraz bliżej montażu ;-) ). Da się je zamontować na cylindrach 6-4 używając tylko jednej śruby (drugą trzeba wykrecić bo jest inny rozstaw).

 

EFEKT - ten samochód nigdy tak nie jeździł !! - Obroty stabilne na poziomie około 700 (niestety dzisiaj pomiar na "ucho") - utrzymują się prawie dokładnie na pierwszej kresce obrotomierza. Przyspieszanie płynne aż do odcinki, żadnych efektów strzałów niedopalanego paliwa itp.

Z rzeczy które nigdy się "nie działy". Niezależnie od biegu i obrotów wrzucenie luzu powoduje momentalny spadek obrotów do poziomu biegu jałowego bez "wachnięc" czy dochodzenia do prawidłowego stanu. A co dla mnie "dziwne" to obroty na poziomie 700 RPM, a nie jak wcześniej około 900 - 1000.

 

Na ten moment mój problem rozwiązany - jutro "poznęcam" się nad autkiem i mam nadzieje nie zobaczyć różnic :).

 

Pozdr !

Opublikowano

Hej !

 

Pomiar oporności cewki to niestety żadna informacja - tzn. jeśli wyjdzie źle to oczywiście jest padnięta, ale to że ma prawidłową rezystancję nie znaczy że jest dobra - może dostawać przebicia między zwojowego np. ze wzrostem temperatury.

Jedyną metodą jest sprawdzenie napięcia wyładowania w trakcie normalnej pracy (np. sondą pojemnościową).

 

Pozdr

M.K.

Opublikowano

Do M50 pasują wg. mojej wiedzy (pochodzącej z obserwacji ;-) ), cewki które mają cztery dziury mocujące. Cylindry 6-5-4 korzystają z dwóch, 3-2-1 z pozostałych dwóch. Jeśli w M52 są też z czterema dziurami powinny pasować.

 

Jedna pewna sprawa - wtyczki prasują, i sterowanie jest takie samo (w sensie ta sama pinologia)...No i z M54 pracują poprawnie gdy tylko uda się je zamocować :)

 

Pozdr

M.K.

Opublikowano
Cewki sprawdziłem tylko rezystancyjnie bo innych przyrządów nie posiadam. I oporność pomiędzy skrajnymi stykami( są 3 styki ) w cewce wynosiła 0,8 oma czyli tyle ile podaje instrukcja. Ale po nagrzaniu niestety cewka działała wadliwie co udało mi się ustalić po wyglądzie świecy ( okopcona na czarno ). Zrobiłem już jazdę testową po wymianie podejrzanej cewki . Zginęły mi objawy szarpania na wyższych obrotach - jakbym włączył dopalacz oraz poszarpywania podczas zmiany biegu ( te poszarpywania delikatne przy zmianie biegu zawsze miałem ) Ale niestety pozostał mi objaw delikatnego falowania obrotów na biegu jałowym ( liczyłem że to również ustąpi ) Za jakiś czas sprawdze jak teraz wyglądają poszczególe cewki.
Opublikowano
Cewki sprawdziłem tylko rezystancyjnie bo innych przyrządów nie posiadam. I oporność pomiędzy skrajnymi stykami( są 3 styki ) w cewce wynosiła 0,8 oma czyli tyle ile podaje instrukcja. Ale po nagrzaniu niestety cewka działała wadliwie co udało mi się ustalić po wyglądzie świecy ( okopcona na czarno ). Zrobiłem już jazdę testową po wymianie podejrzanej cewki . Zginęły mi objawy szarpania na wyższych obrotach - jakbym włączył dopalacz oraz poszarpywania podczas zmiany biegu ( te poszarpywania delikatne przy zmianie biegu zawsze miałem ) Ale niestety pozostał mi objaw delikatnego falowania obrotów na biegu jałowym ( liczyłem że to również ustąpi ) Za jakiś czas sprawdze jak teraz wyglądają poszczególe cewki.

Dokladnie ja bym sie nie sugerowal rezystancja. Na moich wszystkich cewkach byla ona taka sama chociaz 3 byly padniete. Tez mialem problem czarpania przy dodawaniu gazu i od wymiany a minal juz miesiac nie mam zadnych problemow. Tak jak juz kiedys napisalem u mnie objawilo sie to tez minimalnie wiekszym spalaniem no i przede wszystkim to szarpanie.

Opublikowano

czyli wychodzi na to ze nie ma za duzo kombinowac z czujnikami i innymi rzeczami (chociaz wiadomo ze moze byc i to zepsute) tylko na 1 ogien cewki probowac.

 

podejrzewam ze blad lambdy u mnie tez moglbyc spowodowany wadliwa ceka/kami no ale nowa sonda juz siedzi.

 

najwiekszy bol w uzywkach jest to ze nie wiadomo jak dlugo pochodza i czy sa na starcie dobre

 

jestem wlasnie w trakcie zalatwiania cewek na probe i mam nadzieje ze tez bedzie u mnie jak reka odjal.

jak sie nic nie zmieni to poczatkiem tygodnia bede wiedzial czy to cewki czy nie , trzymajcie kciuki ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
cos sie dzieje w temacie to fajnie :)

 

gdzie jest knock sensor jak go sprawdzic?

 

Odlacz go i podepnij miernik do czujnika. Stuknij w blok silnika z wyczuciem powinienes zobaczy jakies napiecie z czujnika.

 

Taka mala rada co do cewek. Jezeli nie sa przepalone to przewaznie izolacja jest nie pewna. Wystarczy kupic lakier do wysokich napiec w zwyklym sklepie elektronicznym i taka cewke nim potraktowac.

 

Cos takiego http://www.tme.eu/katalog_pics/c/c/2/cc2b2a6860a706526865ee66fcf41a33/71_200.jpg (URETHAN 71)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To zwykly spray. Wiec sie nim lakieruje cewke :mrgreen:

Gdyby ktos byl zainteresowany co do pomiarow czujnikow to polecam Poradnik Serwisowy "Oscyloskop w diagnostyce samochodowej". Moge wrzucic w pdf :norty:

Opublikowano

Co do lakierowania cewek - to tak i owszem, ale jak widać uzwojenie :). A cewka w M50/M52/M54 jest zalewana i nie ma dostępu do uzwojenia :(

 

Pozdr

M.K.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Skoro cewka ma przebicie przez swoja izolacje orginalna to warto ja przelakierowac. Patent mam od elektromechanika to nie moje domysly ale praktyka.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.