Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

właśnie zakupiłem bmw 320i z '99r. Dzisiaj rano na stacji diagnostycznej zrobiłem przegląd i jedyne do czebo były "małe uwagi", to hamulec ręczny- dość słaby. Oczywiście nie jestem mechanikiem, więc pytam tutaj czy mogę sam "podregulować" ten ręczny? Nie wiem na ile jest to skomplikowane, czym sam mogę to zrobić (naciągnąć linkę- pytanie gdzie ona jest), gdzie szukać, czy dać sobie na luz i jechać do mechanika???

 

dzięki za pomoc

 

Radek

Opublikowano

Ja też mam słaby i powiedziano mi że nie ma regulacji.

Albo linka do wymiany albo ,W moim przypadku, tarcze i szczęki wewnątrz tarczy, od ręcznego.

Na płaszczyźnie wewnątrz tarczy okładziny od ręcznego nie dolegają prawie wogóle z powodu rantów jakie utworzyły się po bokach i przez to u mnie jest słaby.

Opublikowano
Regulacja ręcznego jest, więc napewno sobie wyregulujesz, czytałem o tym w książce i z tego co pamiętam to jak ściągniesz osłonę ręcznego to tam masz dwie nakrętki i nimi możesz ściągać linkę, ale to czytałem jakiś czas temu i nie pamiętam dokładnie już. Jak chcecie to zrobię zdjęcie tej strony i wyśle wam na maila, tylko odezwijcie sie na pw i podajcie maila.
Opublikowano

Oczywiście, że można regulować ręczny, ale należy to robić mając pewność, że okładziny hamulcowe, bębny oraz linki są ok (nic nie jest zużyte lub zapieczone).

 

Procedura regulacji wg TIS:

1. Ściągnąć mieszek przy dźwigni hamulca i poluzować nakrętki na obydwóch linkach, tak żeby były całkiem luźne przy opuszczonej dzwigni hamulca.

2. Wykręcić całkowicie jedną śrubę regulowanego koła i ustawić koło tak, aby widoczna była śruba regulacyjna w bębnie.

3. Dokręcić śrubę regulacyjną, aż kołem nie będzie można obracać.

4. Poluzować śrubę o 10 ząbków.

 

Drugie koło analogicznie. Następnie:

5. Dokręcić wstępnie nakrętki przy linkach przy dźwigni hamulca.

6. Ok. 5 razy zaciągnąć hamulec trzymając wciśnięty przycisk zwalniający

7. Ustawić dźwignię hamulca na drugim ząbku i wyregulować nakrętkami linki tak, aby hamulec zaczął łapać w tej pozycji

8. Zwolnić dźwignię - koło powinno się swobodnie obracać.

 

Na pierwszym ząbku hamulec nie powinien jeszcze łapać. Kontrolka musi świecić na drugim ząbku. Na pierwszym może, ale nie musi.

 

 

Podsumowując, jeśli linki są ok, okładziny i bębny również, a koła hamują równo, lecz za słabo, to możesz spróbować podciągnąć tylko przy lewarku hamulca.

Facet z próchnicą grał w kości i... wypadły mu cztery szóstki.
Opublikowano
...Podsumowując, jeśli linki są ok, okładziny i bębny również, a koła hamują równo, lecz za słabo, to możesz spróbować podciągnąć tylko przy lewarku hamulca.

 

 

pisząc lewarka, masz na myśli dzwignię ręcznego? Jeżeli tak, to czy muszę zdejmować całą tą plastikową obudowę???

 

Radek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nie nie trzeba sciagac tej plaskikowej obudowy wystarczy ze sciagniesz ten skórzany mieszek

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
jak przesadzisz z dokreceniem tych srubek, to reczny bedzie trzymal caly czas. wiec trzeba je dokrecic z wyczuciem i tylko tyle aby nie byly luzne. powinny byc to nakretki z plastikiem, aby nie luzowaly sie same.
Facet z próchnicą grał w kości i... wypadły mu cztery szóstki.
Opublikowano
Podnieś tył samochodu oba koła , zaciąg ręczny na 4 ząbek i dokrecaj nakrętki tak aby nie można było ruszyć koła prawego i lewego. Po zwolnieniu hamulca powinny ci sie kręcić luźno :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.