Skocz do zawartości

problem z lekkim dodaniem gazu na wolnych obrotach


luther 735i

Rekomendowane odpowiedzi

witam.

 

mam nastepujacy problem z mim bmw ('90 735 z manualna skrzynia biegow). gdy na wolnych obrotach bardzo delikatnie nacisne pedal gazu i od razu puszcze (tak, ze nawet obroty sie nie zwieksza) obroty spadaja, silnik jakby na chwile przestaje pracowac, po czym obroty sie zwiekszaja i wracaja do normy. samochod sie wtedy zachowuje jakby chcial zgasnac. zastanawiam sie co moze byc przyczyna - raczej wykluczam czujnik polozenia przepustnicy (tps), gdyz juz jakis czas temu ustawilem go wlasciwie (zmniejszylo sie spalanie - wczesniej przy hamowaniu silnikiem nie odcinal doplywu paliwa).

byc moze takie zachowanie ma zwiazek z kolejnym problemem jaki mam, a mianowicie, gdy hamuje silnikiem wszystko jest w porzadku, do momentu, az do silnika znowu zaczyna byc dostarczane paliwo (ok. 1000 obr/min), wtedy czuje przez chwile takie lekkie szarpanie, przerywanie. tez nie wiem co to moze byc - wtryskiwacze, pompa paliwa?

czy przyczyna tych objawow moze byc uszkodzona sonda lambda? poprzedni wlasciwie chyba ja wymienial, gdyz jest ucieka i wtyczka i co najgrosze gniazdko :mad2: a kable sa po prostu zlutowane :mad2:

 

z gory dziekuje za odpowiedz

pozdrawiam

Edytowane przez luther 735i

pozdrawiam

luther

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesc,

napisz czy masz w autko gaz, co jeszcze sprawdzales itd.

Znajac zycie trzeba by to oblukac organoleptycznie, aby metoda wykluczen dojsc co jest,bo to wydaje mi sie dosc zlozony problem.

Pozdrawiam

Kamil



(...)trzeba wiedziec kiedy ze sceny zejsc

NIEPOKONANYM...(...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam gazu. w sumie to nic wiecej nie sprawdzalem. to chyba raczej nie ma znaczenia, ale dzieje sie tak niezaleznie od tego, czy filtr powietrza jest zapchany czy nowy.

czy troche luzna/nie przesmarowana linka od gazu moze byc przyczyna? jesli tak, to jak ja naprezyc/czym przesmarowac?

moze bedzie pomocne to, ze jak wkrecam silnik na obroty na postoju, to nie przerywa, natomiast w trakcie jazdy, jak krece do czerwonego pola, to mam wrazenie jakby troche przerywal.

prosze o sugestie, co moze byc przyczyna i co sprawdzic.

pozdrawiam

luther

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz pod przepustnicą TPS to może być źle ustawiony. W momencie pracy na wolnych obrotach TPS wystawia zwarcie na pewnych pinach i załączony jest silniczek krokowy od wolnych obrotów. Jest on odpowiednio otwarty a przepustnica zamknięta. Gdy lekko wciśniesz gaz TPS może wystawiać rozwarcie i wyłączać silniczek wolnych obrotów w momencie gdy przepustnica jeszcze nie jest otwarta. Czyli brak dopływu powietrza do silnika może dawać takie objawy jakie opisujesz.

Tak mi się wydaje...

Nie chcem, ale muszem... jeździć na gazie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pozatym u mnie przy chamowaniu silnikiem zest zerowe spalanie do osiagniecia około 1500 obr/min , poniżej juz cos tam spala, także jak u ciebie do 1000 obr dalej nie podaje paliwa to mozliwe ze faktycznie masz TPS jescze zle ustawiony. Są to całkiem inne silniki, ale to może być wskazówką.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyną takiego zachowania może być też niewielka nieszczelność na odcinku kolektor ssący - przepływomierz, albo nieszczelny przewód podciśnieniowy do serwa wspomagania układu hamulcowego. Nie syczy nic pod maską na wolnych obrotach :?:

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyną takiego zachowania może być też niewielka nieszczelność na odcinku kolektor ssący - przepływomierz, albo nieszczelny przewód podciśnieniowy do serwa wspomagania układu hamulcowego. Nie syczy nic pod maską na wolnych obrotach :?:

 

dzisiaj dokladnie posluchalem czy nic nie syczy pod maska, i faktycznie, na tym odcinku, o ktorym pisales slychac silne syczenie.

slychac rowniez mocny szum przy silniku krokowym, czy to normalne :?:

 

sprawdzilem rowniez dokladnie, jak to dokladnie jest z tym przygasaniem, a wiec objawy przeze mnie opisane w pierwszym poscie wystepuja zawsze przy dynamicznym dodaniu gazu - niezaleznie, czy nacisne lekko, czy depne mocno, wazne aby szybko. zauwazylem rowniez nieraz (nie zawsze) opoznienie podczas jazdy, gdy nie trzymajac nogi na gazie nagle mocno depne.

tyle wynika z moich obserwacji. czy to moze byc faktycznie, tylko i wylacznie przez to lewe powietrze :?:

pozdrawiam

luther

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem podobny problem

Powodem była pęknięcie gumy doprowadzającej powietrze

Na wolnych obrotach wszystko ok

jednak jak gwałtownie dodawało sie gazy silnik troche sie dochyla i pęknięcie wcześniej niewidoczne mocno sie powiększa powodując dostawanie sie znacznych ilości lewego powietrza i przygasanie silnika

Poradziłem sobie z tym za pomocą kleju super glue :mrgreen:

Pozdrawiam

Blaster

http://img182.echo.cx/img182/3667/bmwx25qo.jpg

Sprzedaje materiał na podsufitki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TPS mam dobrze ustawiony - ustawialem wg Bentley Manual, wiec to raczej nie jest to

Możesz wyjaśnić o co chodzi?

 

TPS, czyli czujnik polożenia przepustnicy, ma 3 zlacza oznaczone jako 2, 18, 3 - kolejno od lewej. po przekreceniu stacyjki i przy zamknietej przepustnicy miedzy pinami 2 i 18 powinno byc zwarcie, a miedzy 3 i 18 rozwarcie, natomiast przy pelnym otwarciu przepustnicy (pedal gazu wcisniety do konca) odwrotnie. jesli tak nie jest, nalezy poluzowac 2 srubki, ktorymi TPS jest przykrecony do przepusnicy i lekko go przekrecic zgodnie z ruchem wskazowek zegara, az sie do uslyszenia cykniecia - i wtedy sprawdzic jeszcze raz. jak bedzie dobrze, to przykrecic srubki :wink: u mnie to pomoglo - spalanie spadlo o mniej wiecej 2 litry.

zreszta jesli podczas hamowania silnikiem spalanie spada do zera, to TPS na pewno dobrze zwiera i rozwiera.

 

Blaster -> sprawdze, czy u mnie nie jest podobnie, dzieki za rade. a jesli to nie bedzie to, to przyjrze sie temu silnikowi krokowemu.

 

pozdrawiam

luther

pozdrawiam

luther

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.