Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Mam problem z nawiewem w mojej buni. Gdy mam wyłączone ogrzewanie/nawiew ciepłe powietrze i tak daje na szyby - boczne i przednią. Im szybciej jadę tym mocniejszy jest powiew ciepłego powietrza, niebawem zamierzam zabrać się za reanimację klimy ale do tego czasu chciałbym chociaż żeby mi nie wiało podczas jazdy, przy +18 w trasie nie da sie wytrzymac, powietrze leci strasznie gorące, pokonalem trase 400 km z otwartym dachem a i tak zgrzałem się jak nie powiem kto ;)

 

Czy to jest problem ze sterowaniem klapami otwierajacymi/zamykającymi nawiewem ?

 

Prosze o jakies sugestie bo nie wiem za co sie zabrac. Szkoda byloby sie ugotowac w takim autku :)

 

Pozdrawiam,

Marcin

Opublikowano

Klapy przy wyłączonym ogrzewaniu powinny się zamknąć. Sprawdź sobie jeszcze napięcie przy elektrozaworach, jeżeli przy wyłączonym nawiewie nie dochodzi napięcie to może być coś ze sterowaniem a w przeciwnym razie to elektro do wymiany. Jeśli chcesz mieć działającą klime to najpierw zrób z tym bo ona nie da rady ogrzewaniu nawet jak będzie sprawna.

Pozdrawiam

Opublikowano

Czy przy wyłączaniu nawiewu powinienem słyszeć jakiś charakretystyczny dźwięk zamykających się klap ? Mam wrażenie, że czy włączam czy wyłączam ogrzewanie nic tam pod spodem się nie przestawia. Nie chce naprawiać klimy zanim tego nie zrobie, to byłoby podejście do sprawy d**nej strony. Zrobię najpierw to a wtedy zabiorę sie za klimę. Muszę tylko wiedzieć co i jak posprawdzać bo akurat tutaj nie wiem o co chodzi.

 

Jakie powinno być napięcie przy elektrozaworach przy wyłączonym ogrzewaniu ?

 

Pozdrawiam,

Marcin

Opublikowano
Jak wyłączysz wentylator to po kilku, kilkunastu sekundach słychać jak sie zamykają klapki jedna po drugiej przez pare minut. Napięcie powinno być takie jak obecnie akumulator daje + - 1V, a przy włączonym ogrzewaniu w granicach 0V.
Opublikowano
ja sie podepne...u mnie caly czas grzeje na szybe oporowo gorace powietrze nawet gdy mam na panelu stawione na "zimny". jest szansa ze elektrozawor jest owarty caly czas? klapki sie zamykaja i otwieraja jak nalezy bo na nawiewie na osobe lub nogi dziala poprawnie.
Magia trzech liter - BMW
Opublikowano
a jak sie dostac do nich??

 

Obawiam sie, ze trzeba tutaj rozbierac caly kokpit - tego najbardziej sie boje :(

 

Dodam jeszcze, ze w moim przypadku gdy wyjme bezpiecznik odpowiedzialny za dmuchawe/sterowanie nawiewem bodajże 19 czy 21 - już nie pamiętam to ciepłe powietrze i tak leci...

 

Czyli to są jednak te klapy ? :(

 

pozdrawiam,

MArcin

Opublikowano

ustawiasz na panelu,dalej info leci do płaskiego "scalaka"-jest za mieczem/filterkiem p.pyłkowym-czarne podłużne,cieńkie pudełko-ma 2 wtyczki od str kierowcy i 2 od str pasażera

---i ze scalaka lecą polecania do silniczków ustawiających klapy

 

(pośrednie rónież zbierane są info.od czujników temperatury w kabinie,miecza odpowiedzialnego za regulacje obrotów,+sygnał na elektrozawory ogrzewania)

 

-scalak wtyczki ma z plastykowymi (zatrzaskami/dociskami)...kiedyś gdy podczs wymiany filterka p.pyłkowgo zatrzask mi pękł,wtyczka nie dociskała do gniazda -to świrowało mi grzanie/ustawienia ta twarz pasażera---podmieniając zatrzaski z 2 wtyczką na pasażera było ok,a szwankowała reszta z tej strony

 

---ponoć grzebiąc przy silniczkach trzeba odpinać,wpinać wtyczki w tym samym położeniu ustawień panela,bo niby gdy pozmianiasz w panelu i wciśniesz wtyczkę to będzie chodził na odwtrót i reszta zgłupieje :?: -było gdzieś na forum-w temacie o pałąmanych klapkach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.